خبر

تصویر قهرمانان روی نوشیدنی­ های انرژی زا

دوسنتسک یک برند تازه تاسیس ایرانی در زمینه نوشیدنی­های انرژی زا به شمار می­رود. یکی از شهر­های اوکراین نیز به شکلی مشابه، نامگذاری شده است. شهر «دونتسک»، همراه با «ماکیوکا» و دیگر شهر­های اقماری اطراف آن، یک کلان شهر را تشکیل می­دهند.

برای طراحان این بسته بندی مهم بود که نگاهی دقیق به اسم برند بیندازیم و در نگاه اول متوجه شویم که با محصولی از اوکراین روبرو هستیم. (این موضوع فقط در حوزه برندینگ اهمیت فراوانی برای ما داشت). به همین دلیل شاهد تصویر پرچم اوکراین و نوشته شدن لوگو به شکلی کاملا محلی بر روی قوطی نوشیدنی هستیم. موسسان «استودیو متیس» بیش از ۵ نمونه اولیه را آزمایش کردند تا به این باور برسند که طراحی بسته بندی کاملا عاری از رنگ و عناصر طراحی اضافی است. هدف، جلب توجه مخاطب بود.

نخستین هدف طراحان و مدیران «دونستک»، ورود با رقابت بر سر میزان فروش بود. برای آن­ها مهم بود که در اولین تجربه ورود به بازار رقابتی برنامه متفاوتی از دیگران داشته باشند. دومین هدف جذب مخاطب بود. به هر روش جذاب ممکن، ایشان بر آن بودند تا کاری کنند که طراحی خاص قوطی به یاد مخاطب بماند (حتی اگر او این محصول را در سبد خرید خود قرار نداده باشد، باز هم باید بتواند به سرعت طراحی ویژه و منحصر به فرد آن را به خاطر آورد).

بیش از ۱۵ کاراکتر توسط تیم ایده پردازی شناسایی شدند. از هر کلاس و سبک، مهم ترین کاراکتر­هایی که به فرد انرژی می­بخشند، انتخاب شدند. نزد دست اندرکاران پروژه، این موضوع اهمیت فراوان داشت که کاراکتر طراحی شده بتواند در ذهن مخاطب وقفه یا شکاف ایجاد کند. چالش جذابشان موسیقی، نقاشی، تئاتر و سینما بود. آن­ها بر این نکته واقف بودند که هر کسی در این حوزه­ها یک نفر را از نگاه خود، شخصیتی محبوب و قهرمان می­داند. در فرایند طراحی، با موانعی روبرو شدند که مورد توجه خاص آن­ها بود.

در مراحل اولیه، مساله ای تحت عنوان طراحی اشتباه وجود نداشت اما به زودی مشکلی در رابطه با پروژه پیش آمد. اندازه قوطی به طور چشمگیری تغییر کرد. این اتفاق طراحان استودیو را واداشت تا به استفاده هر چه بیشتر از تکنیک­های مختلف رفع اشکال روی بیاورند. این کار با هدف حل مشکل اندازه در تصویر و همچنین جذابیت بهتر بخشیدن به دیزاین انجام شد.

دست اندکاران پروژه امیدوارند که در یک بازار رقابتی بتوانند تغییراتی در زمینه طراحی بسته بندی محصول را ایجاد کنند.

آژانس طراحی: استودیو متیس

مدیر خلاقیت: وحید خضریان

طراح خلاقیت: نازنین هدایتی

موقعبت جغرافیایی: ایران

نوع پروژه: تولیدی

مشتری: نوشیدنی انرژی زا دونتسک

محل عرضه محصول: اوکراین

محتویات بسته: نوشیدنی انرژی زا

بستر و مواد تشکیل دهنده بسته بندی: بطری­ها و قوطی­های آلومینیومی

فرایند چاپ: چاپ دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا