خبر

حتی بابانوئل هم محدودیت هایی ‌دارد

برخی کودکان از بابا نوئل می خواهند تا کریسمس برایشان هدیه بیاورد. بقیه بچه ها تازه ترین گجت های مدرن، بازی های ویدیویی، کتاب یا لباس از او طلب می کنند.
اما دختری که با او در آگهی تبلیغاتی تکان دهنده آژانس adam&eveDDB برای کمیته بین المللی صلیب سرخ ملاقات می کنیم درخواستی دارد که بر اساس شواهد موجود تحقق آن برای بابا نوئل سخت است.
فیلم ۱۰۰ ثانیه ای سینماتیک آگهی تبلیغاتی “Happy Holiday” آهنگساز و شاعر آمریکایی، ایروینگ برلین، در یک منطقه جنگی رخ می دهد. در حالی یک مرد ریش دار آشنا پا به صحنه می گذارد، که دود ناشی از سوختن اتومبیل فضا را پر کرده است. لباس های قرمز و سفید او ژولیده، چرک و سیاه هستند. در فضای ناخوشایند و غمگین حاکم، او از کنار سربازانی می گذرد که آتش گشوده اند. در کنار آن ها غیر نظامیان برای نجات جان خود فرار می کنند.

در یک خانه آسیب دیده، دختربچه ای نشسته بر روی پتو در فضایی کثیف و آلوده، در معرض خطر جانی قرار دارد. با حالتی دست بسته ما بابانوئل را در یک وضعیت خاص می بینیم که نمی تواند هدیه را به دختربچه تحویل بدهد.
شبیه سازی دختر را با آغوش باز در اتاقی تک و تنها به تصویر می کشد اما بابا نوئل در حقیقت وجود ندارد و متوجه می شویم که ملاقات در ذهن او اتفاق افتاده است.

همزمان با محو شدن تصویر، یک پیام بر روی صفحه چشمک زنان دیده می شود: “تنها هدیه ای که برخی کودکان کریسمس می خواهند خانواده اشان است.” زیرنویس با پیام پیوستن دوباره در پایان، بدون از بین بردن تمام عیار فضای کاملا ناامید موجود امید می آفریند.

Adam&eveDDB در صدد ساخت فیلمی مناسب برای ابراز احساسات شدید فصلی و نمایش این موضوع است که کریسمس برای بچه های جدا شده از عزیزانشان چه معنایی دارد. به گفته مدیر ارتباطات کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC)، جنی اسموت، کمیته فوق عاشق نحوه عملکرد برند ها در مسیر تغییر شکل و شمایل کریسمس برای یادآوری این موضوع به خود است که اعضای هزاران خانواده در سرتاسر جهان به دلیل جنگ، مهاجرت و بلایای طبیعی از یکدیگر جدا افتاده اند.

با همکاری کارگردان معروف، گری فریدمن، آژانس تبلیغاتی Adam&eveDDB یک مدیتیشن به یاد ماندنی بر روی یک مشکل جهانی دلهره آور را پیشنهاد و چشم اندازی خشن از تعطیلات نسبتا امن و صلح آمیز ما را ارائه می دهد.

دست اندرکاران
مشتری: کمیته بین المللی صلیب سرخ
برند: Restoring family links
نام پروژه: هدیه ای که بابا نوئل نمی تواند ان را تحویل دهد
مشتری: جنی اسموت، مدیر ارتباطات
مدیر ارشد خلاقیت: ریچارد بریم
رئیس های اجرایی خلاقیت: آنت نلسون و مایک ساترلند
نویسنده: کایک ساترلند
مدیر هنری: آنت نلسون
مدیر پروژه آژانس: امی والدمن
کارگردان: بن شارپ
تهیه کننده آژانس: رزی گریسون
برنامه ریز: هانا مکنزی
رئیس کسب و کار: مایک استرن
رئیس امور مشتریان: امیلی استوارت
دیزاینر/تایپوگرافر: اسمات سیلوی
آژانس رسانه: Client in house
برنامه ریز رسانه: Client In house
کارگردان: گری فریدمن
شرکت فیلمسازی: Independent
تهیه کننده اجرایی: جانی گست/وریتی وایت
تهیه کننده: جاکوب سوان هیام
سینماگر: همان عکاس
عکتس: بنویت سولر
شرکت تدوینگر: The Play Room
تدوینگر: آدام اسپایوی
شرکت ارائه دهنده خدمات پس از تولید: MPC
ارائه دهنده خدمات پساز تولید: گریس تورپ و فیل والی
ناظر جلوه های ویژه: دن لورنزینی
هنرمند ۲D: دن اورنزینی، جک استون، فریزر کله لند
نقاش: متیو تولت
ایجاد نسخه جدید و نسخه بندی اجتماعی: Gutenberg Global
ناظر موسیقی: Leland Music
شرکت خدات پس از تولید صوتی: Wave Studios
نظارت بر موسیقس: Leland Music Ltd
ناظر موسیقی: Codie Childs
ترانه: Happy Holiday
آهنگساز: فرانکی ووان
برچسب ضبط و رکورد: Pickwick Group
ناشر: Universal Music Publishing

www.adweek.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا