خبر

حضور شرکت‌های بزرگ در فضای مجازی

ام بی ای نیوز: برخی برند‌های معروف از ردبول و Oreo و نایک گرفته تا KLM و کی اف سی، در شبکه‌های اجتماعی همواره حضوری موفق و چشمگیر دارند. بهتر است برند‌های زیر همیشه از سوی شما ردیابی و عملکردشان در شبکه‌های اجتماعی زیر نظر گرفته شود.پاتاگونیااین برند خصوصی تولید کننده لباس، به دلیل فروش کت، کت نمی‌دوزد و صرفا به خاطر تبلیغ محصولاتش، به بازاریابی برای آن‌ها نمی‌پردازد.پاتاگونیا فعالیت ارزشی را زیربنای همه اقداماتش در زمینه بازاریابی قرار داده است. این برند با نمایش اقدامات خود در رابطه با حفظ کره زمین، از محتوای بلند مدت و تصاویر پانارومای موجود بهره می‌برد. اقدامات دیگران در این رابطه نیز الهام بخش او هستند.با این رویکرد، پاتاگونیا به جای تبلیغ لباس، خلاقانه از افراد می‌خواهد تا به عضویت یک باشگاه متعهد به انجام اقدامات زیست محیطی درآیند.پیام پاتاگونیا این است که به محض ورود به شبکه‌های اجتماعی صرفا به تبلیغ محصولات خود نیندیشید. به شکلی هدفمند پیامتان را به دیگران انتقال و جوامع را بر اساس ارزش‌های مشترک تشکیل دهید.SephoraSephora همیشه در شبکه‌های اجتماعی از حضور پر رنگی برخوردار بوده است. سال گذشته این برند فعال در حوزه آرایشی و بهداشتی به دنبال همکاری با اینستاگرام یک ویترین فروش در شبکه‌های اجتماعی و در کنار آن یک برنامه وفاداری را راه اندازی کرد.پارسال، اتهامات وارده مبنی بر وجود تعصب نژادی و انتفاد به دلیل عدم تنوع در محصولات شرکت، Sephora را بر آن داشت تا تحقیقاتی را آغاز و یک برنامه عملیاتی خاص را تدوین کند. نتایج گزارش که در ماه نوابر منتشر شد از این قرار است: «تنوع نژادی محدود بین کارمندان بخش بازاریابی، مرچندایز و خرده فروشی، تجویز‌های محدود دارو و محصولات برای قشر خاصی از جامعه را نیز در پی دارد.»در نهایت این شرکت متعهد شد تا با ایجاد تنوع در زمینه بازاریابی و نوع محصولات، این نابرابری را جبران کند.نکته کلیدی: ۱. مسئولیت اشتباهاتتان را بپذیرید و در پی رفع آن‌ها برایید. ۲. بازاریابی جامع و فراگیر مزایای فراوانی دارد.Spotifyبرخی افراد Spotify را در نوع خود یک شبکه اجتماعی می‌دانند که البته چندان هم بیراه نیست. این شرکت با افزودن قابلیت گذاشتن استوری در نرم افزار خود و خرید سهام شرکت «Locker Room» کاری کرد تا بتواند در زمینه فضای گفتگوی صوتی با کلاب هاوس رقابت کند.حضور در رسانه‌های اجتماعی چیزی فراتر از تاسیس یک کانال بازاریابی است. Spotify زمینه را برای کشف و درک موسیقی فراهم می‌کند. برای نسل جوان که با رسانه‌های اجتماعی بزرگ شده اند، Spotify محیط مناسبی برای فهم و شناخت موسیقی به شمار می‌رود.برخی علاقمندان به موسیقی هستند که اگر احساس کنند که عضوی از یک جامعه یا گروه خاص هستند، بیشتر دوست دارند که از یک سرویس پخش موسیقی استفاده کنند.Spotify از این جهت بر دیگر شرکت‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی ارجحیت دارد که به دیگران این امکان را می‌دهد تا دست به بازاریابی اجتماعی برای شرکت بزنند. استفاده از ابزار‌هایی مثل کارت‌های تبلیغاتی و انجام ابتکاراتی نظیر مشارکت در کمپین «Spotify Wrapped» در پایان سال هنرمندان را به اینفلوئنسر و شنوندگان را به سفیران برند تبدیل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا