خبر

داستان شنیدنی ری برندینگ باریج اسانس

طراحی پروژه‌ی ری برندینگ شرکت داروسازی باریج اسانس توسط شرکت ارتباط تصویر اشاره انجام شد. در این پروژه، شخصیت، جوهره، جایگاه برند و هویت بصری باریج اسانس در قالب یک دفترچه طراحی شد.

نرگس کشاورزنیا مدیرپروژه ری برندینگ باریج اسانس از شرکت ارتباط تصویر اشاره در این باره گفت: شرکت داروسازی باریج اسانس به همت مرحوم مهندس حسین حجازی پدرصنعت اسانس ایران بنیان‌گذاری شده است. ایشان در سال ۱۳۷۱ پس از طی مراحل مختلف با هدف تولید دارو و فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی و غذایی بر پایه مواد مؤثره گیاهی اقدام به تاسیس شرکت باریج اسانس کرده است. در کنار تأسیس و راه‌اندازی شرکت باریج‌اسانس، ۱۰ شرکت اقماری که کلیه مراحل زنجیره تامین تا توزیع را در برمی‌گیرند، جهت تأمین مواد اولیه باکیفیت مناسب توسط مرحوم مهندس حجازی تاسیس گردیده است.

باریج اسانس جزء اولین شرکت‌های فعال در حوزه تولید داروهای گیاهی در ایران است. این شرکت همواره تلاش دارد، فعالیت‌های خود را با دانش و فناوری‌های روز گره بزند. این شرکت دانش محور و ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان رشته‌های مربوط به حوزه فعالیتش دارد. باریج اسانس که سهم بازار خوبی در حوزه فعالیتش دارد، پس از مدتی تصمیم به اجرای پروژه ری برندینگ و معرفی چهره‌ی جدیدی از خود به نسل جوان گرفته است. همین تصمیم باعث شد که باریج اسانس درخواستی جهت طراحی و ایده‌پردازی پروژه ری برندینگ از تیم برند شرکت اشاره داشته باشد. شرکت باریج اسانس قصد دارد، صنعت گیاهان دارویی را از یک رویکرد سنتی به یک رویکرد مدرن تغییر جهت دهد و همچنین با دانش خود در مورد محصولات درمانی سالم و گیاهان داروی و زندگی سالم به مخاطبان اطلاع رسانی کند.

گروه مصرف کنندگان نهایی Bو C1، مخاطبان اصلی باریج اسانس

کشاورزنیا در ادامه افزوید: در ابتدای پروژه، تحقیقات مفصلی به منظور شناسایی علایق گروه مخاطبان اصلی برند باریج اسانس و پی بردن به نیازهای آن‌ها نسبت به گیاهان دارویی و بینش‌شان درباره داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی و… انجام شد. بررسی دیدگاه مخاطبان نسبت به گیاهان دارویی و اینکه در مورد چه بیمارهایی به سراغ این دسته از داروها می‌روند و تحلیل سبک زندگی آن‌ها برای طراحی دفترچه برند بسیار مهم است. البته در نظر داشته باشید که مخاطبان برند باریج اسانس علاوه بر مصرف کنندگان نهایی، داروخانه‌ها و پزشکان نیز هستند. این دسته از گروه مخاطبان نیز در تحقیقات حضور داشتند.

در این تحقیقات متوجه شدیم، این روزها پزشکان گرایش بسیاری به تجویز گیاهان دارویی بخصوص محصولات برند باریج اسانس دارند. این نتیجه نشان داد که ذی‌نفعان برند در یک دایره متمرکز هستند. پس از طی تحقیقات، گروه مخاطبان اصلی برند، گروه مصرف کنندگان نهایی Bو C1 و گروه مخاطبان طبقه Aو C2 که سبک زندگی سالمی دارند، درنظر گرفته شدند. همچنین گروه مخاطبان ثانویه، پزشکان و صاحبان داروخانه‌ در نظر گرفته شد.

” از دل طبیعت برمدار دانش”

پس از طی این مرحله به سراغ طراحی شخصیت، جوهره و جایگاه برند رفتیم در این باره باید بگویم: طبق تحقیقات مشخص شد، افراد صرفا برای درمان به سراغ داروهای گیاهی نرفته و این دسته از داروها نقش پیشگیری کننده نیز دارند. بنابراین استفاده از این دسته داروها در داشتن سبک زندگی سالم‌ تاثیرگذارند. براساس نتایج تحقیقات و پس از طی این مرحله ارزش‌ برند اینگونه تعریف شد: برند باریج اسانس آرامش خاطری را فراتر از درمان برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند. آرامش خاطری که وجه تمایز داروهای گیاهی از شیمیایی است. همچنین در این ری برندینگ برای تعریف جایگاه برند به این نکته رسیدیم که داروهای گیاهی منافع چندجانبه‌ای مانند ایجاد سبک زندگی سالم، پیشگیری قبل از درمان و… دارند، چنین منافعی باعث شده که از این داروها فقط برای درمان استفاده نشود و از آنجایی که این دسته از داروها برگرفته از طبیعت هستند، برزندگی مصرف کنندگان اثر می‌گذارند. بنابراین در حالی که در صنعت داروهای گیاهی برخی از برندها فقط به منظور درمان با مخاطبان سروکار دارند، برند باریج اسانس برای مخاطبان امروزی است که علاقمند به زندگی سالم و شیوه‌ زندگی برتر و ارتقاء سطح زندگی خود و خانواده هستند. برهمین اساس شخصیت برند باریج اسانس یک شخصیت مراقب، خالق تعریف شد. خالق از جهت اینکه برند دائما در پی نوآوری و ارائه محصولات جدید است و مراقب از این جهت که برند دلسوزانه در پی نجات مصرف کنندگان است. پس از طی این مراحل و مشخص شدن شخصیت و جایگاه برند به جوهره برند رسیدیم. جوهره برند، باریج زندگی “تنیده با طبیعت” در نظرگرفته شد. براساس جوهره برند، هویت بصری و دیزاین برند طراحی شد. در این مرحله، لوگو، تگ‌لاین و روحیه بصری طراحی شد. در طراحی تمامی این المان‌ها آمیخته با طبیعت نشان داده شده است.

در کنار این مراحل یونیفرم بسته بندی محصولات نیز با توجه به هویت برند طراحی شد. تمامی محصولات برند از اسانس گیاهی تهیه شده‌اند که در طراحی از تصویر گیاه به شکلی مدرن بهره برداری کرده‌ایم. این تصویرسازی باعث می‌شد که مخاطب حین خرید، حس طبیعی بودن را از محصول دریافت کند. تگ‌لاین برند نیز” از دل طبیعت برمدار دانش” در نظر گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا