
شاپینو با ثبت ۱۲۰ میلیارد تومان فروش و ۲.۵ میلیون بازدید در بازهی کمپین و ۲۷۴۰۰ سفارش در روز بلکفرایدی، اولین بلکفرایدی خود در قالب مدل جدید مارکتپلیس را تجربه کرد. این پلتفرم خرید و فروش آنلاین پوشاک با ثبت این ارقام و با عبور از این رویداد پرترافیک، از نخستین آزمون جدی مدل مارکتپلیس خود سربلند بیرون آمد و توان عملیاتی، زیرساخت نظارتی و ظرفیت رشد خود را به معرض نمایش گذاشت.
تغییر مدل کسبوکار شاپینو
شاپینو از اردیبهشت ۱۴۰۴ مدل کسبوکار خود را از «جستوجو و مقایسه قیمت» به «مارکتپلیس» تغییر داده و اکنون تمام مراحل خرید، از انتخاب کالا تا تحویل و بازگشت احتمالی را تحت مدیریت یکپارچه خود اجرا میکند.
میانگین تخفیف هر سبد خرید، ۱.۴ میلیون تومان
طبق گزارش شاپینو، میانگین تخفیف هر سبد خرید ۱.۴ میلیون تومان بوده و ۵۱۳۰ کالا با تخفیفهای ۹۰ تا ۹۹ درصد به فروش رسیدهاند. ارزش ریالی کالاهای با تخفیف بیش از ۹۰ درصد به ۱۶.۲ میلیارد تومان رسیده است.
ممانعت از تخفیفهای غیرواقعی
شاپینو برای جلوگیری از ارائهی تخفیفهای غیرواقعی، قیمتگذاری همه فروشگاههای فعال را در طول کمپین تحت نظارت قرار داد تا تخفیفها با شفافیت قابل استناد ارائه شود و تغییرات لحظهای قیمت کنترل شود. این کنترلها نقش مؤثری در افزایش اعتماد کاربران و فروشندگان و تجربه خرید یکپارچهتر در جریان بلکفرایدی داشته است.
۴۱۴ درصد رشد فروش فروشگاهها
بر اساس دادههای عملکردی شاپینو، فروشگاههای شرکتکننده در کمپین بهطور میانگین ۴۱۴ درصد رشد فروش را نسبت به کل فروش آبانماه خود تجربه کردهاند؛ عددی که نشان میدهد ساختار مارکتپلیس این پلتفرم توانسته ترافیک و فروش قابلتوجهی برای فروشندگان ایجاد کند.
برای مطالعه کامل به لینک مراجعه کنید



