خبر

درگیرکردن مخاطبان دیجیتال به کمک یک لقمه

ام بی ای نیوز: کانال ­ها و وب­سایت­ های فراوان موجود و سیل عظیم نورسیده­ ها در هر ساعت، انتخاب یک مسیر مطمئن برای دست­یابی به مخاطب مدنظر در تبلیغات دیجیتالی را دشوار ساخته است. مضاف بر این، پاسخ امروز ممکن است فردا دیگر در میان گزینه­ ها نباشد.شبکه­ های اجتماعی به عنوان یک منبع محبوب و البته در دسترس اخبار و مسائل روزانه به شدت با بی­ اعتمادی کاربران خود مواجه هستند. بررسی­ ها نشان می ­دهد که حدود ۸۰ درصد از کاربران اعتماد خود را به شبکه­ های اجتماعی از دست داده­اند. این آمار خطرات تثبیت یک برند در شبکه­ های اجتماعی را به مدیران و بازاریاب­ ها یادآور می ­شود. از سوی دیگر شرکت­ها و افراد تلاش فراوانی جهت معطوف کردن نگاه کاربران به کالا و خدمات در این شبکه­ ها صورت می­ دهند که اغلب اوقات احساس مزاحمت و آزار را یادآور می­ شود. به همین منظور شرکت Apple در آخرین ورژن IOS، تمهیداتی را اندیشیده تا بسیاری از این نوتیفیکیشن ­های تبلیغاتی را پیش از ظاهر شدن بر روی صفحه گوشی شما حذف کند؛ شاید بتوانید به بخشی از زندگی روزمره خود برسید. حال اگر به موارد فوق، ناشکیبایی مخاطبان در هنگام مواجهه با مطالب و نوتیفیکیشن­ های نامربوط را هم اضافه کنید، می­توانید به چالش­های این فرآیند بیش از پیش آگاه شوید.با وجود چالش­های فوق به نظر می ­رسد پوش نوتیفیکیشن­ های مرورگرها توانسته ­اند به عنوان راهی موثر برای تامین نظر مخاطبان فضای دیجیتال ابراز وجود کنند. ناشران آنلاین تبلیغات، پوش نوتیفیکیشن­ ها را به سبب ارسال سریع و محتوای کوتاه با ظرفیت هدایت مستقیم ترافیک ارگانیک به سوی وب­سایت مدنظر ترجیح می­دهند. آمار ارائه شده در این زمینه بسیار جالب و خواندنی است. حدود ۷۰ درصد از کاربران مرورگرها به عضویت پوش نوتیفیکیشن­ های خاص در­آمده ­اند تا بتوانند در کم­ترین زمان ممکن از تازه ­های موضوع مورد علاقه خود آگاه شوند.اما چه چیزی پوش نوتیفیکیشن­ ها را تا این حد محبوب کرده است؟ شاید در مقام نخست آنی بودن این نوتیفیکیشن قرار بگیرد. انسان بالذاته علاقه دارد اولین کسی باشد که از خبری خاص آگاه می­شود. این همان کاری است که پوش نوتیفیکیشن­ها برای ما انجام می­دهند؛ فارغ از اینکه مرورگر شما بسته یا باز باشد. علاوه بر ویژگی فوق نوتیفیکیشن مرورگرها قابلیت شخصی­ سازی نیز دارند. با بررسی میزان درگیری مخاطبان در مسائل خاص، ناشران به تدریج می­توانند مسائل مورد علاقه هر فرد را مشخص کرده و محتوایی کاملا مرتبط ارسال کنند. در نهایت هم تاکید می­ کنیم که پوش نوتیفیکیشن­ ها توانایی هدایت مستقیم ترافیک ارگانیک به وب سایت انتشار دهندگان و البته کسب درآمد از طریق برندها را به صاحبان کسب و کار هدیه می ­دهند.در این زمینه شاید تشریح فعالیت شرکت Farmers' Almanac و موفقیت­ های حاصله از پوش نوتیفیکیشن­ ها مفید باشد. آن­ها یک ناشر سنتی هستند که حالا از این ابزار جدید برای کسب درآمد استفاده می­ کنند. این ناشر ۲۰۰ ساله به کمک ارسال پوش نوتیفیکیشن­ها برای مخاطبان توانسته روح تازه­ای در محتوای همیشه به روز خود بدمد. به کمک این ابزار حالا این روزنامه یک مقاله کاملا مرتبط و شخصی­شده برای مخاطبان ارسال می­شود. فرانک پاگانون، مدیر دیجیتال مارکتینگ، ادعا می­کند به کمک این ابزار ترافیک سایت و درصد درگیر شدن مخاطبان به طور چشم­گیری افزایش یافته است. بر اساس اعداد و ارقام منتشر شده، این شرکت موفق شده به کمک ایمیل و پوش نوتیفیکیشن­ ها درآمد ماهانه خود را ۱۱۰ درصد افزایش داده و در عین حال میزان شکایات از بی­ربط بودن مقالات و عدم درگیری مخاطبان را کاهش دهد.به سبب وجود اعتماد در مخاطبان نسبت به پوش نوتیفیکیشن­ ها، بازاریاب­ های برند می­توانند به کمک ناشری مطمئن موفقیت در دسترسی دقیق به جامعه هدف را افزایش دهند. در این مسیر به سبب وجود سابقه علائق مخاطبان، تبلیغات برای افرادی ارسال خواهد شد که پیش­تر به این زمینه توجه نشان داده­اند. برخلاف تبلیغات وب­سایتی که بر پایه نرخ بازدید قیمت­گذاری می­شوند، پوش نوتیفیکیشن­ها بر پایه CPC (هزینه بر اساس هر کلیک) کار می­کنند؛ بنابراین بسیار اقتصادی هستند.به نظر می­رسد با توجه به محتوای فوری و کوتاه پوش نوتیفیکیشن­ ها و مزایای اقتصادی آن­ها به یکی از قوی­ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل خواهند شد. این امر سبب خواهد شد که با حذف واسطه­ ها اعتماد مخاطبان نیز افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا