خبر

دور جدیدی از تبلیغات تلاونگ آغاز شد

تلاونگ، شرکت صاحب نامی‌ ست که بسیاری از مخاطبان آن را با محصول تخم مرغ و سایر محصولات بر پایه تخم مرغ می‌شناسند. این شرکت پس از مدت‌ها دوری از عرصه تبلیغات، دور جدیدی از فعالیت‌های خود را در قالب کمپین وسیعی، اجرایی کرده است. این کمپین توسط “شرکت ارتباط تصویر اشاره” طراحی و اجرا شده است. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره این کمپین گفتگویی با “وحید یاری مدیرمارکتینگ شرکت تلاونگ” و”شاهرخ معینی مدیر خلاقیت پروژه و شیدا شاهرخی Account Manager “کمپین تلاونگ از شرکت ارتباط تصویر اشاره داشته ایم، که در ادامه می‌خوانید.

محصولات تبدیلی شرکت تلاونگ

وحید یاری، درباره عملکرد اخیر شرکت تلاونگ گفت: تلاونگ اولین شرکتی‌ست که در بازار تولیدکنندگان تخم مرغ بر طراحی برند و فعالیت‌های تبلیغاتی متمرکز و در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را اجرایی کرده است. این شرکت در سال ۸۰ تبلیغات گسترده‌ای را در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون و… اجرای کرده است. در این فاصله زمانی تلاونگ بر نوآوری و تولید محصولات تبدیلی تمرکز ویژه‌ای داشته و دستاوردهای مختلفی را به بازار ارائه کرده است. محصولاتی مانند: سفیده مایع پاستوریزه، تلارول (سفیده پخته)، تلاویچ و… دستاوردهای مختلفی از تلاونگ هستند که چندی‌ست تولید و شرکت رفته رفته در تلاش است که آنها را در بازار لانچ کند. بنابراین می‌توان گفت، تلاونگ وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات شده است. تبلیغاتی که علاوه بر معرفی محصولات، نام تلاونگ را نیز در ذهن مخاطبان یادآوری می‌کند.

یاری در ادامه افزود: تلاونگ تصمیم دارد، محصول تلاویچ را بطور رسمی درماه رمضان به بازار معرفی کند. به همین منظور کمپینی توسط شرکت اشاره، طراحی و اجرا شده است. این کمپین شروع لانچ محصولات نوآوری شده شرکت تلاونگ و بازگشت دوباره تلاونگ به عرصه تبلیغات کشور را نوید می‌دهد.

تلاویچ، ساندویچی سالم و خوشمزه

یاری درباره محصول تلاویچ گفت: بسیاری از ساندویچ‌های موجود در بازار از مواد غیرسالم تشکیل شده اند. موادی که باعث شده‌اند، بسیاری از افراد بخصوص افراد مبتلا به دیابت و چربی خون و… از آنها استفاده نکنند. تلاویچ، ساندویچ سالم و مغذی‌ست که از تخم مرغ تهیه شده است. ساندویچی که با استفاده از تکنولوژی خاص در آن از روغن استفاده نشده اما طعم و مزه خوشمزه‌ای دارد. این ساندویچ از سه سفیده تخم مرغ، نان حجیم شده و پنیر گودا تشکیل شده است.

نمایش محصول در موقعیت‌های مختلف

شیدا شاهرخی Account Manager کمپین تلاونگ از شرکت ارتباط تصویر اشاره گفت: شرکت تلاونگ به منظور بازگشت دوباره به عرصه تبلیغات درخواست اجرا و طراحی کمپینی را داشت. هدف این کمپین یادآوری نام تلاونگ با معرفی محصول تلاویچ بود. حال با توجه به الگوی تقاضای محصول (تلاویچ)، ماه رمضان فرصت مناسبی‌ست که علاوه بر معرفی محصول، برند تلاونگ نیزدر ذهن مخاطبان یادآوری گردد.

در این کمپین با هدف پوشش گروه‌های مختلف مخاطب، از سه طرح متفاوت استفاده شده است. سه طرحی که با محوریت پیام کمپین و شعار آن (یک جایگزین سالم و خوشمزه) و بر پایه تمرکز بر رفتار مصرف کننده و استفاده از محصول در موقعیت‌های مختلف برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد، طراحی شده‌اند.

شاهرخی درباره سه طرح کمپین تلاونگ گفت: در سه طرح تبلیغاتی تلاش شد، بخشی از گروه مخاطبان و محل مصرف محصول نشان داده شود. برای مثال: در طرح محل کار، نشان دادیم که مصرف تلاویچ چقدر می‌تواند سریع و راحت باشد. در طرح دیگر، مادری حین قرار دادن ساندویچ در کیف مدرسه نشان داده شده است. با اجرای این طرح به سالم بودن محصول اشاره کرده‌ایم.
در طرحی نیز ورزشکاری حین ورزش به نمایش کشیده شده است. با این طرح بر مغذی بودن و پروتئین بالای محصول تمرکز کرده‌ایم. این سه طرح تبلیغاتی از طریق رسانه‌های محیطی و ایستگاه‌های مترو در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. علاوه بر رسانه‌های که از آنها یاد شد، طراحی اقلام نقاط فروش مانند پوستر، دنگلر ، وابلر و شلف تاکر نیز برای کمپین تلاونگ انجام شده است.

شاهرخی درباره شعار کمپین گفت: تلاویچ به نسبت محصولات مشابه بازار با توجه به مواد تشکیل دهنده آن، سالم تر است، همین موضوع باعث شد که در طراحی شعار از کلمات جایگزین، سالم و خوشمزه استفاده کنیم.

” یک جایگزین سالم و خوشمزه”

مدیرمارکتینگ شرکت تلاونگ در ادامه این گفتگو درباره شعار کمپین گفت: “یک جایگزین سالم و خوشمزه” شعاری‌ است که برای کمپین طراحی شده است. کلمه جایگزین در این شعار به ساندویچ‌های ناسالمی که از مواد اولیه سوسیس و کالباس و.. تهیه می‌شوند، اشاره دارد. ساندویچ‌هایی که می‌توان تلاویچ را جایگزین آن‌ها کرد. کلمه سالم به مواد اولیه سالمی اشاره دارد که در تهیه تلاویچ استفاده شده است.

لازم به ذکر است که در تهیه تلاویچ هیچ گونه ماده نگهدارنده بکار نرفته است. سفیده تخم مرغ، حاوی آنزیمی است که بطور طبیعی نقش نگه دارنده را بازی می‌کند. نکته جالب این است، از سفیده تخم مرغ به عنوان نگه‌دارنده‌ی محصولات دارویی استفاده می‌کنند. علاوه براین، کلمه سالم در شعار به عدماستفاده روغن در تهیه و هیدروکربن پایین محصول اشاره دارد. کلمه خوشمزه نیز براساس طرز نگاهی که مخاطبان نسبت به ساندویچ تخم مرغ دارند، در شعار استفاده شده است.

برخی از مخاطبان نسبت به استفاده اولیه محصول مقاومت از خود نشان می‌دهند. همچنین در تحقیقات متوجه شدیم که مخاطبان تصور می‌کنند، محصولات سالم، خوشمزه نیستند. بنابراین در شعار شفاف به مخاطبان گفته‌ایم که تلاویچ علاوه بر سالم بودن، خوشمزه هم هست.

تولید محصولات متنوع

یاری درباره علل عرضه محصولات جدید بر پایه تخم مرغ توسط شرکت تلاونگ به بازار گفت: تولید محصولات تبدیلی از محصول اصلی اتفاقی‌ست که در حوزه‌های دیگر بازار نیز رخ می‌دهد. برای مثال در صنعت تولیدکنندگان لبنی دیگر شیر صرفا بصورت خام فروخته نشده و محصولات دیگری مانند دوغ، خامه و… تولید و به بازار عرضه می‌شوند. حوزه تولید تخم مرغ هم به همین شکل است و می‌توان از تخم مرغ محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه کرد. تولیدی که در عرصه بازار تولید تخم مرغ کمتر انجام شده و تلاونگ برای اولین بار است که اقدام این چنینی را اجرایی کرده است.

مخاطبان، تولیدکنندگان تخم مرغ را فقط با یک محصول شناخته و گمان می‌کردند که این دسته از تولیدکنندگان خام فروشی می‌کنند. بنابراین خلاء بزرگی در بازار ایران حس می‌شد. بازاری که می‌توانست محصولات متنوع، منبع غنی پروتئین را به بازار عرصه کند. محصولاتی که غنی‌تر از محصولات لبنی و فاقد اسید لاکتیک است. این دسته از محصولات خارج از کشور تولید و بازار خوبی هم دارند، اما در ایران محجور مانده و تولید نشده‌اند. حال تلاونگ در تلاش است، پس از تحقیقات مفصل این دسته از محصولات را متناسب با ذائقه ایرانیان تولید و وارد سبدغذایی آنها کند.

راحتی؛ پیامی ساده و به دور از پیچیدگی

شاهرخ معینی مدیر خلاقیت پروژه کمپین برند تلاونگ از شرکت ارتباط تصویر اشاره گفت: تلاونگ پس از سالها به عرصه تبلیغات کشور بازگشته بود. تبلیغات تازه‌ای که قرار است در آن‌ها علاوه بر معرفی محصول جدید نام برند نیز در ذهن مخاطبان یادآوری شود. برند در این کمپین تصمیم داشت تاکیدی بر نام محصول نکند و فقط نام تلاونگ را بزرگ‌نمایی کند.

گروه ما از زوایای مختلفی به موضوع نگاه و ایده‌های مختلفی را ارائه کرد. در ایده پردازی ادعاهای که محصول می‌توانست داشته باشد را در نظر گرفته و مسیرهای مختلفی را برای انتقال پیام تعریف کردیم. یکی از ادعاهای محصول، سالم بودن بود. محصول رژیمی نبود اما به نسبت جانک فود‌ها بسیار سالم‌تر و می‌توانست جایگزین خوبی برای این دسته از میان‌ وعده‌ها باشد. بنابراین محصول به راحتی می‌توانست ادعای سلامتی کند. علاوه براین، فرم بسته بندی محصول به گونه‌ی بود که مصرف کننده می‌توانست به راحتی آن را حمل و در هر مکانی استفاده کند. از طرفی محصول ادعای خوشمزگی و مقوی بودن به دلیل پروتئین بالای را نیز داشت.

معینی در ادامه افزود: برای انتقال پیام برند به مخاطبان، سه مسیر را در پیش گرفتیم. سه مسیری که در آنها سلامتی، استفاده راحت و مقوی بودن نشان داده شد. سه مسیری که از آنها یاد کردم، پس از گفتگو با مدیران تلاونگ مهندسی شد و بر آرت ورک‌ها به نمایش گذاشته شد. برای نشان دادن مسیرها تصمیم گرفتیم، به مخاطبان برشی از زندگی را به تصویر بکشیم. در این سه تصویر به مخاطبان نشان دادیم که محصول را در هر مکانی به راحتی می‌توانند، استفاده کنند. مکان‌های مانند مدرسه، محل کار و یا باشگاه ورزشی. بنابراین در این کمپین به دور از هر گونه پیچیدگی با مخاطبان صحبت کرده و پیام را به آنها منتقل کردیم. به هرحال محصول به عنوان یک میان وعده معرفی شده و باید مزایای آن نسبت به مابقی میان وعده‌ها گفته می‌شد. در نتیجه در شعار نیز تاکید اصلی بر سلامتی، مقوی و خوشمزه بودن محصول شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا