مدیریت در سطوح میانی یعنی درک چشمانداز وسیعترِ رهبران ارشد و ارائهی آن در قالب شیوهنامه یا کتاب راهنمایی که اعضای تیم شما بتوانند بر اساس آن عمل کنند.
هرچند این موضوع نیازمند برقراری تعادلی ظریف است، ولی گامهایی وجود دارد که میتوانید برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک مدیر میانی در پیش بگیرید.
دربارهی انتظارات مقامات بالاتر شفافسازی کنید
جلسات هفتگی رودررو با مدیرتان تنظیم کنید و از این فرصت برای گفتوگو دربارهی اولویتهای فعلی شرکت و همراستا بودن آن با اهداف مورد انتظار از تیمتان استفاده کنید.
اولویتها و اهداف را به اطلاع اعضای تیمتان برسانید
این اولویتها و اهداف را به دو حوزه تقسیمبندی کنید:
اهداف تیمی که به تحقق اهداف سازمانی کمک میکند.
اهداف فردی که به تحقق اهداف تیمی کمک میکند.
اهداف تیمتان را قابلدسترس کنید
هنگام تعریف اهداف تیمی اطمینان حاصل کنید که اهدافتان مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دسترس، متناسب، و زمانمند است.
هنگام تقسیم اهداف تیمی به اهداف فردیِ کوچکتر، سعی کنید وظایف را همراستا با نقش، مسئولیتها و حوزهی تخصص هر فرد به او اختصاص دهید.
کاری کنید که فعالیتهای تیمتان به چشم بیاید
جلساتی را برای گزارشدهی ماهانه برگزار کنید و در این جلسات، روند پیشرفت تیمتان را به سهامداران و مدیران رده بالاتر ارائه دهید.
هدف از برگزاری این جلسات این است که نشان دهید تیمتان چهطور به سازمان برای دستیابی به اهدافش کمک میکند.
منبع: HBR