همزمان با اولین روزهای ورود ویروس کرونا به کشور، بانک تجارت با اتخاذ تمهیدات مختلف در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری و ارتقاء سطح سلامت مشتریان و پرسنل به عنوان سرمایههای اصلی این بانک قدم برداشته است. محمد احمدی آذر رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات و سخنگوی بانک تجارت در گفتوگویی مهمترین اقدامات این بانک در مقابله با کرونا ویروس را تشریح کرده است:
بانك تجارت چه اقداماتي را در راستای کاهش مراجعه حضوری مشتریان در شعب بانک و کنترل شیوع بیماری کرونا ویروس انجام داده است؟
فرهنگسازی در استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری بهعنوان یکی از مهمترین اقدامات موثر در قطع شیوع ویروس کرونا، اقدامی بود که اداره روابط عمومی بانک تجارت در دوره شیوع این ویروس به انجام رساند.
تهیه موشن گرافیک با عنوان “تمهیدات مراقبتی مشتریان به منظور مقابله با ویروس کرونا” با همکاری هلال احمر و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی و توزیع در حداقل ۲۰ کانال اصلی و پربازدید در فضای مجازی و ۱.۹ میلیون بازدید ازسوی کاربران و درج در صفحه اصلی اینستاگرام بانک و صفحات اینستاگرام استانها یکی از اقدامات صورت گرفته به شمار میرود.
در همین راستا چهار عنوان تیزر ویژه ناشنوایان با محتوای آشنایی با ویروس، راههای انتقال، راههای پیشگیری و راهنمایی جهت پیگیری درمان با همکاری هلال احمر و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی و شبکه ملی ناشنوایان ایران تهیه و در سایت اینترنتی ویژه ناشنوایان منتشر شد.
یکی دیگر از اقدامات روابط عمومی تهیه دو تیزر ویژه کارمندان تمامی سازمانهای کشور با عناوین”تمهیدات مراقبتی در مقابل ویروس کرونا در مسیر مراجعه به محل کار” و “تمهیدات مراقبتی در محل کار” بوده است. تیزرها و موشن گرافیکهای فوق در سایت corona.ir و سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و سایت هلال احمر قرار گرفته است.
برگزاری دوره آموزشی آنلاین ویژه کارکنان تمام سازمانهای کشور برای اولین بار با هماهنگی سامانه آموزش آنلاین نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران اقدام عملیاتی دیگری بود که با هدایت اداره روابط عمومی بانک تجارت صورت پذیرفت. در این طرح کارکنان سازمانها پس از مشاهده ویدیو نسبت به پاسخگویی سوالات مندرج در سامانه آموزش آنلاین اقدام و از این سامانه مدرک معتبر دریافت کردند.
روابط عمومی بانک تجارت همچنین برای اولین بار با هماهنگی سامانه آموزش آنلاین نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در ساخت محتوای آموزشی آنلاین ویژه ناشنوایان همکاری داشت. در این طرح این عزیزان میتوانند پس از مشاهده ویدیو نسبت به پاسخگویی سوالات مندرج در سامانه آموزش آنلاین اقدام و از این سامانه مدرک معتبر دریافت کنند.
راه اندازی کمپین «در خانه بمانید» با همکاری کاربران اینفلوئنسر شبکه های مجازی و راهاندازی مسابقه «از تجارت بپرس» با هدف ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری از دیگر اقدامات روابط عمومی بانک تجارت به شمار میرود.
آيا خدمت بانکی تازهاي در راستای کنترل شیوع این بیماری نیز معرفي شد؟
بانک تجارت نیز مانند سایر بانکها تحت هدایت بانک مرکزی اقدامات موثری را در راستای کنترل شیوع کرونا به انجام رسانده است.
افزایش سقف انتقال وجه از ۳۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون ریال با هدف کاهش نیاز حضور مشتریان در شعب بر اساس بخشنامه بانک مرکزی یکی از اقدامات مهم در راستای کنترل شیوع این بیماری بوده است.
بانک تجارت همچنین با ایجاد یک لینک دسترسی در پایگاه اینترنتی خود امکان ثبت درخواست امهال تسهیلات مطابق با بخشنامه بانک مرکزی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
با توجه به تغییر ساعت کاری شعب بانک، همچنین با هماهنگی ایجاد شده از سوی بانک مرکزی تغییراتی در ساعت کاری سامانه چکاوک به منظور تسهیل انجام امور بانکی مشتریان به انجام رسیده است.
بانک تجارت همچنین تسهیلاتی را در راستای تامین مالی واحدهای تولیدکننده محصولات ضدعفونی، تولیدکنندگان انواع شوینده الکل؛ دستکش ماسک و محصولات مراقبتی پزشکی فراهم کرده است.
ایجاد امکان پیگیری نامههای مشتریان از طریق دبیرخانه الکترونیکی بیست و چهار ساعته بهعنوان پل ارتباطی مشتریان از دیگر اقدامات بانک تجارت در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا به شمار میرود.
بانک تجارت چه اقداماتي را برای تامین سلامت کارکنان خود انجام داده است؟
با شیوع ویروس کرونا در کشور، مدیریت ارشد بانک به صورت مستمر وضعیت همکاران تمامی استانهای درگیر را مورد رصد قرار دادند.
کمیته پدافند غیرعامل این بانک نیز با اختیارات ویژه جلسه اضطراری خود را با موضوع مقابله با ویروس کرونا برگزار کرد. در این جلسه برنامهها و اقدامات مورد نیاز برای تامین سلامت همکاران در برابر این ویروس طرحریزی شد.
مدیرعامل بانک نیز در پیامی خطاب به همکاران، ضمن تقدیر از تلاش آنان در تداوم خدمت رسانی به مشتریان در برهه زمانی شیوع کرونا، از کاهش ساعت کار شعب بانک خبر داد.
انتشار ۱۵ عنوان و مصاحبه در پورتال سازمانی بانک با موضوع مقابله با ویروس کرونا از دیگر اقدامات انجام شده در راستای صیانت از سلامت همکاران بوده است.
تهیه حوضچه ضدعفونی کفشها در ورودی مدیریتهای ستادی و مناطق، اعطای مرخصی سلامت به افراد دارای بیماریهای خاص و بانوان همکارکه باردار هستند و اعطای مرخصی استحقاقی به همکاران دارای بیماریهای خاص و همکارانی که همسران آنها باردار هستند و یا یکی از اعضای خانوادهشان مبتلا به بیماری کرونا است از دیگر اقداماتی است که در راستای صیانت از سلامت کارکنان بانک صورت گرفته است.
همچنین پایش دورهای همکاران به وسیله تب سنج در ساختمانهای ستادی و شعب و توزیع ماسک سه لایه برای پرسنل در سراسر کشور، ضد عفونی کردن ساختمانها و شعبی که در آنها همکاران مبتلا قطعی به کرونا وجود دارد درکنار پاسخگویی ۲۴ ساعته دو نفر از پرسنل بهداشت و درمان و ارائه مشاوره های لازم به همکاران و انجام خدمات درمانی در منزل ( هومکر) نیز به انجام رسیده است.
درج راهنمای تمهیدات مراقبتی متناسب با فضای مورد استفاده همکاران و مشتریان شامل آسانسورها، خودپردازها، سایبرنیوزها و … ، توزیع مواد ضدعفونی کننده در قسمت ورودی ساختمانهای ستادی و شعب، قراردادن دستمال کاغذی و سطل زباله در آسانسورهای ساختمانهای بانک و واریز کمک هزینه بابت تهیه لوازم ضدعفونی و ماسک و دستکش به حساب همکاران در کنار ضدعفونی چند شعبه کلیدی بانک از دیگر اقداماتی است که توسط بانک تجارت با هدف تامین سلامتی کارکنان، مشتریان و مراجعه کنندگان به انجام رسانده است.