خبر

رشد کسب‌وکارها بدون دیجیتال مارکتینگ

روژین نقوی مدیر ارشد بازاریابی در دکترنکست است و ارائه او، هفتمین ارائه روز اول رویداد دی‌ام تاک ۸ بود. او بحث خود را با بحث قدیمی «اول عرضه یا اول تقاضا» شروع کرد. او با اشاره به این نکته، بحث ارجح بودن عرضه یا تقاضا را مطرح کرد و از تجربیات خود در دکترنکست گفت. نکته اصلی ارائه او این بود که دیجیتال مارکتینگ، آنچنان که همیشه گفته می‌شود، جواب همیشگی یک کسب‌وکار نیست.به گفته نقوی در حالی که هزینه زیادی برای دیجیتال مارکتینگ در دکترنکست شد، اما به دلیل واضح نبودن مقوله عرضه یا تقاضا، این مسئله به نتیجه مورد نظر نمی‌رسید. او گفت «ما ابتدا نمی‌دانستیم به سراغ دکترهایی برویم که عموما تکنوفوب هستند و به‌سختی پول خرج می‌کنند یا اینکه برویم و روی بیمارانی که نیازمند امکانات پزشکی هستند کار کنیم. ما انتخاب کردیم که روی پزشک‌ها کار کنیم اما متوجه شدیم که باید عرضه پزشک را بالا ببریم. پس تمرکز خود را روی این گذاشتیم که پزشک بتواند در هر روز بیست نسخه در پلتفرم ما بنویسد.»او ادامه داد: «ما با برعکس کردن نقطه فوکوس و فانل خود، در عرض یک سال به ۵ میلیون یوزر بیس رسیدیم. مسئله‌ای که وجود دارد این است که یا باید نگاه خود را به مارکتینگ عوض کنید، یا ابزارتان را تغییر دهید. توصیه نقوی طبق تجربه‌ای که در دکترنکست کسب کرده است، این بود که مارکینگ را فقط دیجیتال مارکتینگ نبینید و ابتدا مارکتینگ را در بخش بالای کسب‌وکار خود حل کنید. رویکردتان این باشد که باید نگاهی جامع‌تر داشته باشید و بر یک نقطه نمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا