واحد تحقیقات رسانه شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از سال ۱۳۸۲ در راستای برنامهریزی تبلیغات با رصد دائمی فعالیتها و کمپینهای تبلیغاتی، بررسی رفتار رسانهای مخاطبان و ارزیابی عملکرد رقبا شروع به فعالیت کرده است.
در این بین، اندازهگیری شاخصهای کمی موفقیت تبلیغات پس از اجرا (Evaluation) یکی از مجموعه خدمات تحقیقات رسانهای در emrc با استفاده از محصول MA*X است.
این محصول در بازار ایران منحصر به فرد است و برند و رقبا در گروه مخاطبین هدف را قبل، حین و بعد از تبلیغات رصد و ارزیابی میکند و هدف آن به حداکثر رساندن کارایی و اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی رسانهها است.
این محصول با توجه به نیاز مشتری فعالیتهای تبلیغاتی برند و رقبا را بررسی و نقاط قابل بهبود در برنامهریزی تبلیغات را شناسایی میکند و به مقایسه شاخصهای کلیدی عملکرد پلن تبلیغاتی رقبای یک گروه محصولی پرداخته و شانس دیده شدن تبلیغات آن رسانه را برآورد میکند.
اهداف اصلی MA*X:
تحلیل فعالیت بازار:
- چگونگی روند اجرای تبلیغات گروه محصولی (به تفکیک هفته، بازههای روزانه و …)
- برآورد وزن تبلیغاتی کسب شده توسط هر یک از رقبا (GRPs)
- ارزیابی میزان دسترسی تبلیغات به مخاطبین (Reach, OTS و …)
- نحوه توزیع تبلیغات رقبا (جایگاه پخش، نوع آگهی و …)
- نحوه هزینه کرد بودجه رقبا (CPM,CPRP و …)
مدیومهای پر مخاطب:
- برآورد نرخ بینندگان (Rating%) در کل و به تفکیک ویژگیهای جمعیت شناختی
- برآورد میزان دسترسی مخاطبین گروه هدف به مدیومها (Reach%)
- بررسی مدیومها از منظر هزینه کرد (CPRP)
- بررسی مدیومها از منظر وزن تبلیغاتی (GRPs)
اندازهگیری شاخصهای موفقیت کمپین برند:
- برآورد میزان دسترسی پلن تبلیغاتی به مخاطبین گروه هدف (Reach N+%) در کل و به تفکیک ویژگیهای جمعیت شناختی
- برآورد متوسط شانسهای دیده شدن پلن تبلیغاتی (OTS) در کل و به تفکیک ویژگیهای جمعیت شناختی
- برآورد مجموع شانس دیده شدن تبلیغات (Impacts) در کل و به تفکیک ویژگیهای جمعیت شناختی
- برآورد وزن تبلیغاتی کسب شده (GRPs) توسط برند در محورهای اصلی
راهکارهای بهبود کمپینهای تبلیغاتی:
- به حداکثر رساندن دیده شدن تبلیغات
- شناسایی نقاط بهینه بودجه تبلیغات در پلن اجرا شده
- شناسایی نقاط ناپایداری پلن طی دوره و بررسی تاثیر رقبا بر گروه مخاطب در این نقاط
- بررسی و آنالیز نقاط غیر موثر پلن در ابعاد مورد ارزیابی، سهم ارزش تعرفهای تخصیص یافته به آنها و درصد قابل ذخیره یا بهینهسازی آن
MA*X چگونه کار میکند؟
این محصول ترکیبی از نتایج رصد تبلیغات رسانه و رفتار مخاطبین آن رسانه به منظور بررسی شاخصهای کلیدی موفقیت کمپین در راستای بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی است. تمام تبلیغات به صورت منظم رصد و اطلاعات مربوط به تبلیغات صورت گرفته ثبت میگردند و رفتار مخاطبین نیز با استفاده از روشهای استاندارد تحقیقاتی بررسی و نتایج به دست آمده تحلیل میگردد. ترکیب این نتایج در قالب گزارش MA*X به صورت ماهانه، فصلی و یا سفارشی در یک دوره مشخص قابل ارائه است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گزارشات MA*X با شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در ارتباط باشید.
راههای برقراری ارتباط با emrc:
- تلفن: ۸۸۶۲۵۰۰-۰۲۱
- وبسایت: emrc.info