خبر

رویکردی تازه برای ساختن برند شخصی

رویکردی تازه برای ساختن برند شخصیبا پیمودن هفت گام می‌توانید جهان را از ارزش‌ فردی‌تان مطلع کنید.تعریف کردن هدفماموریت، علایق و نقاط قوت‌تان را کشف کنید.دل‌تان می‌خواهد در زندگیِ آدم‌هایی که برایتان مهم هستند، چه تغییری ایجاد کنید؟ دوست دارید وقتی چنین تاثیری را بر اطرافیان‌تان می‌گذارید، چه ارزش‌هایی را دربر گرفته باشید؟  ۲. بازنگری تصویر بیرونیبررسی کنید که آیا تصویری که از خودتان ارائه می‌دهید، هم‌سو با هویت مطلوب‌تان است یا خیر.سوابق و صلاحیت‌هایتان را بنویسید، سرمایه‌ی اجتماعی‌تان را اندازه‌گیری کنید و صفاتی که شما را توصیف می‌کند، لیست کنید. بعد از آشنایان مورد اعتمادتان بخواهید شما را توصیف کنند و روی تفاوت‌هایی که پیدا می‌کنید، کار کنید. ۳. طراحی قصه‌ی شخصی‌داستان‌های به‌یادماندنی و تاثیرگذاری را شناسایی کنید که به بهترین وجه، آنچه را که هستید انعکاس می‌دهند. بعد این داستان‌ها را برای دیگران تعریف کنید.وقتی ارزشِ پیشنهادیِ فردی‌تان را از طریق داستان ارائه می‌دهید، به‌یادماندنی‌تر، تاثیرگذارتر، قابل‌فهم‌تر و متقاعدکننده‌تر می‌شود. ۴.تجسم بخشیدن به برند شخصیبه پیام‌هایی که در هر یک از تعاملات اجتماعی می‌فرستید، توجه کنید.چه بخواهید و چه نخواهید، نظری که افراد درباره‌ی شما دارند، در مکالمه‌های غیررسمی و خودمانی، مهمانی‌ها و مصاحبه‌های شغلی شکل می‌گیرد. شما به شکل خودآگاه یا ناخودآگاه در حال تبلیغ کردن خودتان هستید. ۵.منتشر کردن داستان برند شخصیتاکتیک‌هایتان را متناسب با مخاطبانِ هدف‌تان تدوین کنید و آنها را از طریق کانال‌های متعدد پیاده‌سازی کنید.مشخص کنید که چه چیزی برند شما را ارزشمند می‌کند و پیام‌تان را منتشر کنید. این کار را از طریق سخنرانی در انظار عمومی، شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و سایر کانال‌ها انجام دهید. ۶.اجتماعی کردن برند شخصیبرندسازیِ شخصی یک تجربه‌ی انفرادی نیست.متحدانی را در میان اینفلوئنسرها، مروجین و گروه‌های آنلاین و آفلاین پیدا کنید. ۷.ارزیابی مجدد و تنظیم برند شخصیبه طور منظم بررسی کنید که ارزش پیشنهادی و داستان‌ شخصی‌تان تا چه حد با بستر و فضای حرفه‌ای و شخصیِ فعلی‌تان تناسب دارد.حساب‌رسی سالانه داشته باشید تا کاستی‌ها را شناسایی و برطرف کنید و نقاط قوت‌تان را مبنای رشد و پیشرفت خود قرار دهید.منبع:Harvard business review

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا