خبر

سمولینا پلاس ​به بازار معرفی شد

ام بی ای نیوز: سمولینا پلاس، برند جدید زرماکارون، با هدف ارائۀ محصولات سلامت‌محور وارد بازار شد. برند جدید برای معرفی محصولات جدید، فعالیت‌های تبلیغاتی مختلفی را با همراهی آژانس تبلیغاتی اشاره برنامه‌ریزی کرده است. دربارۀ برند و فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش با «حمید بهنام، مدیر بازاریابی سمولینا پلاس»، «هانیه رضایی مدیر پروژۀ کمپین سمولینا پلاس از آژانس اشاره» و «نسیم دانا از آژانس ارتباط تصویر اشاره» به گفت‌وگو نشسته‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.دربارۀ داستان برند جدید سمولینا پلاس برایمان بگویید؟حمید بهنام مدیر بازاریابی سمولینا پلاس: حرکت دنیا به‌سمت ترند محصولات سلامت‌محور انکارناپذیر است و ما شاهد شکل‌گیری انواع مختلفی از رژیم‌های سلامت‌محور در دنیا هستیم. اکثر این رژیم‌ها بر کاهش مصرف چربی و کربوهیدارت‌ها متمرکز شده‌اند. چنین موضوعی مختص کشورهای دیگر نیست و در ایران نیز مخاطبان توجه ویژه‌ای به آن دارند. با توجه به چنین نیازی، شرکت زرماکارون که همیشه در تولید محصولات جدید پیشگام بازار است، برنامه‌ریزی برای تولید محصولات سلامت‌محور را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داد. برنامه‌ریزی‌ای که امروز با کمک بخش‌های مختلفی مانند R&D، بازرگانی، بازاریابی مجموعه و… به بار نشسته و زرماکارون برند جدید سمولینا پلاس را با تمرکز بر ۴SKU جدید به بازار معرفی کرده‌ است. یکی از SKUها در بازار موجود است و مابقی به‌مرور و در هفته‌های آینده به بازار روانه خواهند شد. یکی از این محصولات، هفت‌غلۀ سمولینا پلاس است که به‌شکل پاستا فوری پنه ریگاته در بسته‌بندی ۴۰۰گرمی به بازار عرضه شده است. همچنین پاستای وگانو (مخصوص گیاه‌خواران) در بسته‌بندی ۴۰۰گرمی و پاستای پروفیتوی (مخصوص ورزشکاران) در بسته‌بندی ۲۵۰گرمی به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد. در حال حاضر محصولات در هفت شهر بزرگ ایران از طریق خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دیجی‌کالا، وب‌سایت‌های تخصصی سلامت‌محور و… توزیع و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.آیا نام سمولینا پلاس مستقل از نام زرماکارون به بازار معرفی خواهد شد؟حمید بهنام، مدیربازاریابی سمولینا پلاس: فعلاً که برند در بازار و میان مخاطبان ناشناخته است. ما در تلاش هستیم که آن را زیر چتر زرماکارون معرفی کنیم. اما با افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به نام برند و کیفیت آن، کم‌کم سمولینا پلاس را مستقل خواهیم کرد.برای معرفی برند از چه شیوه‌های تبلیغاتی‌ای بهره‌برداری کرده‌اید؟حمید بهنام، مدیر بازاریابی سمولینا پلاس: تبلیغات نقطۀ خرید و پروموترهای حاضر در نقاط خرید، یکی از روش‌های مورد استفاده برای تبلیغات معرفی محصولات است. روش دیگر، حضور در شبکه‌های اجتماعی و معرفی محصول توسط اینفلوئنسرها، افراد و پزشکان متخصص تغذیه، انجمن گیاه‌خواران و… است. برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی با همکاری آژانس ارتباط تصویر اشاره آماده کرده‌ایم که به‌زودی منتشر خواهد شد.ویدئویی که از آن یاد کردید، حامل چه پیامی به مخاطبان است؟حمید بهنام، مدیربازاریابی سمولینا پلاس: همان‌طور که گفته شد، این روزها افراد به‌سمت محصولات سلامت‌محور گرایش پیدا کرده‌اند. درواقع پس از بررسی گذشته متوجه می‌شویم که افراد در زمان‌های مختلفی از تاریخ، چنین ترندی را دنبال کرده‌اند. به‌نوعی برشی از زمان را شاهد هستیم که افراد به‌سمت محصولات سلامت‌محور متمایل شده‌اند. ما سعی کردیم در ویدئویی این برش از زمان را تبدیل به برشی از مکان کنیم و پیام خود را به مخاطبان منتقل کنیم. در ویدئو سعی کردیم شهری خیال‌انگیز و مدینۀ فاضله‌ای را به مخاطبان نشان دهیم که در آن محصولات سلامت‌محور شکل گرفته‌اند. این شهر خیالی پر از گندم‌زاری ا‌ست که غلات از خوشه‌های گندم جدا و پس از ترکیب‌شدن با آب و… تبدیل به پاستا می‌شوند. پاستایی که مصرف‌کنندگان پس از مصرف، حال بهتری دارند. شعار «همیشه پاستای سمولینا پلاس یه چیزی بیشتر داره» این ویدئو را همراهی می‌کند. این شعار حامل این پیام است که پاستاهای سمولینا پلاس همیشه یک المان و یا عنصری بیشتر دارند که می‌تواند به سلامت مخاطب کمک کند. برای مثال، ترکیب پاستای هفت‌غله باعث شده که محصول فیبر بیشتری داشته باشد و ۱۳ پروتئین مختلف از منابع متفاوت برای بدن تأمین شود. فیبر موجود در این محصول به کنترل وزن بدن مصرف‌کنندگان کمک می‌کند. چنین اتفاقی به کاهش کلسترول خون و سلامتی مصرف‌کنندگان منجر خواهد شد. درمورد محصول وگانو هم باید بگویم که محصول وگانو سمولینا پلاس دارای امگا۳، زینک و B12 است. این ترکیبات برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای گیاه‌خواران به محصول اضافه شده است. درمورد پاستای پروفیتوی (مخصوص ورزشکاران) نیز باید بگویم که ۵۰ گرم از این محصول، پروتئین خالص است. درواقع این محصول علاوه بر فیبر بیشتر، پروتئین بیشتری نیز دارد. چنین ترکیباتی این محصول را برای ورزشکاران مناسب کرده است. درمجموع امیدواریم بتوانیم با ارائۀ محصولات جدید برای مخاطبان ارزش‌آفرین باشیم.دربارۀ کمپین سمولینا پلاس برایمان بگویید؟هانیه رضایی، مدیرپروژۀ کمپین سمولینا پلاس از آژانس اشاره: شرکت زرماکارون که نامی شناخته‌شده و جزو برندهای برتر در حوزۀ تولیدات پاستا در ایران است قصد دارد برند جدید محصولات خود را در تولید پاستای غنی‌شده و سلامت‌محور با نام «سمولینا پلاس» به مخاطبان خود معرفی کند. سبد محصولات این برند در چهار گروه پاستای هفت‌غله، پروفیتو، وگانوو کیدز قرار دارد و با توجه به ویژگی‌های هر محصول و ارزش غذایی، هرکدام طیف گسترده‌ای از مخاطبان و مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده‌اند. برای معرفی و افزایش آگاهی برند «زر سمولینا پلاس» از کانال‌های ارتباطی دیجیتال و تبلیغات در نقطۀ فروش استفاده شد. ایده و کانسپت اصلی کمپین نیز براساس ارزش افزودۀ برند سمولینا پلاس نسبت به سایر رقبا در بازار و با شعار «همیشه یک چیزی بیشتر داره» شکل گرفت که براساس آن ویدئویی نیز ساخته شد که در فضای دیجیتال منتشر می‌شود.دربارۀ ایده‌پردازی کمپین سمولینا پلاس برایمان بگویید؟نسیم دانا از آژانس ارتباط تصویر اشاره: ایده‌پردازی پروژۀ سمولینا پلاس با حل مسئلۀ معرفی برند جدید زرماکارون به بازار آغاز شد. سمولینا پلاس در تلاش است ارزش افزوده‌ای برای مصرف‌کنندگانش که همیشه توجه ویژه‌ای به سلامتی دارند، به ارمغان بیاورد. ارزش افزوده‌ای که برند در نامش به مخاطبان یادآور شده است. درواقع کلمۀ پلاس در نام برند یادآور ترکیبات اضافه و مقوی است که برند به محصول اصلی افزوده است. با توجه به اطلاعات، شروع به طراحی کانسپت کمپین کردیم. کانسپتی که مانند یک نخ تسبیح تمام نقاط تماس کمپین و فعالیت‌های ارتباطی را به یکدیگر وصل و انسجامی به کل پروژه می‌دهد. سلامتی ارزش افزودۀ مشترکی بود که تمامی محصولات جدید سمولینا پلاس برای مخاطبان به همراه داشتند. درواقع سلامتی فاکتوری بود که به تمام محصولات جلوۀ جدیدی می‌داد و ما باید به مخاطبان یادآور می‌شدیم. علامت به‌علاوه (+) بهترین اِلِمانی بود که می‌توانستیم به‌عنوان نقاط تماس اصلی برای نشان‌دادن پیام استفاده کنیم. از این المان هم در محصول (اضافه‌شدن ترکیبات جدید) و هم نام برند (سمولینا پلاس) استفاده شده است. درواقع المان به‌علاوه یا پلاس (+) پتانسیل بسیاری برای استفاده دارد و نشان می‌دهد سمولینا همراه با ترکیبات جدید برای استفادۀ مخاطبان است.دربارۀ طراحی شعار برایمان بگویید؟نسیم دانا از آژانس ارتباط تصویر اشاره: پس از کانپست وارد مرحلۀ طراحی شعار شدیم که درواقع کلیدی‌ترین نقش ارتباطی را در نقطۀ کلامی ما بازی می‌کند. براساس کانسپت کمپین، ما به شعار «همیشه یه چیزی بیشتر داره» رسیدیم. در شعار به مخاطبان گفته شد که سمولینا پلاس توانسته با ارزش افزودۀ بیشتر، خواسته‌های مخاطبان را برآورده کند. برای طراحی آرت ورک هم تلاش کردیم تا از المان پلاس استفاده کنیم. المان پلاس را در طرح اصلی جاسازی کردیم. پلاس در این تصویر به شکل پنجره‌ای ترسیم شده که انگار غلات از خوشۀ گندم به‌شکل مثبتی به‌سمت مخاطبان روانه می‌شوند. در پس این پنجره، سرزمین سمولینا پلاس را به تصویر کشیده‌ایم. سرزمینی جادویی که تمامی ارزش افزوده‌ای که از یک پاستا انتظار داریم، به ما منتقل می‌کند. برای این کمپین چندین طرح تهیه شده که در طرح‌ها متناسب با محصولات، فضای پنجره تغییر می‌کند. طرح‌های موردنظر در نقاط فروش نصب شد. علاوه بر این نقاط، تصویر در ویدئویی که قرار است در شبکه‌های اجتماعی وایرال شود نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این ویدئو زمان و مکان خاصی را هدف قرار نداده و یک فضای فانتزی و خیال‌انگیز را به تصویر کشیده‌ایم. در این ویدئو شهری را به تصویر کشیده‌ایم که با سفر در آن همه‌چیز برای مخاطبان خوشایندتر و شادتر و سلامت‌محورتراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا