
در این پست، بخشی از گزارش سالانه “Iran CMO Annual Report – هزینهکرد ارتباطات بازاریابی در سال ۱۴۰۳” که توسط شرکت emrc جمعآوری و تدوین شده است، ارائه میشود. در این بخش از گزارش، مبنای تخصیص سهم بودجه کل کسبوکارها در ایران در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته است.
سهم گیری از درصدی از فروش
لازم به ذکر است: سهم بودجه در کسب وکارها براساس درصدی از مبلغ فروش تعیین میشود. عواملی مانند « شرایط اقتصادی و تورم» و « عملکرد سال گذشته کسب وکارها» ازجمله دلایلی هستند که در سایر موارد بهعنوان مبنای تخصیص بودجه مطرح شدهاند.
اهمیت بودجه بندی در مارکتینگ
این گزارش با هدف بهبود جایگاه مارکتینگ در میان کسبوکارها و تأکید بر اهمیت بودجهبندی در فعالیتهای ارتباطات بازاریابی تهیه شده است. برای جمعآوری اطلاعات این گزارش، ۲۲۰ کسب وکار مشارکت کردهاند. برای مطالعه کامل این گزارش Iran CMO Annual Report – 1403-01 مراجعه کنید.