خبر

شرکت موفق برندها در فعالیت‌های اجتماعی

برندهایی که می‌شناسیم ممکن است مشغول انجام کارهای انسان‌دوستانه‌ای باشند که ما از آن‌ها بی‌خبریم. واقعیت این است که مخاطبان دیگر فقط به خرید محصول یا خدمت فکر نمی‌کنند و دل‌شان می‌خواهد به برندی متصل باشند که کارهای خوب انجام می‌دهد.

ایکیا
این برند فروش لوازم خانگی که سبک زندگی خیلی‌ها را تغییر داده است، جدای از ساختن مدرسه، اهدای اسباب‌بازی یا کمک برای تهیه و ساخت تجهیزات آب آشامیدنی، به تازگی کمک زیادی برای برق‌رسانی به میلیون‌ها مردم هند و اروپای شرقی کرده است.
برند همچنین در جنبش «کودکان جنگ» و حمایت از حق کودکان برای داشتن زندگی شاد، در برخی کشورهای خاورمیانه شرکت داشته است.

بوش
بوش که در سال ۲۰۱۷ چیزی بیش از صدمیلیون دلار به خیریه‌ها کمک کرده بود، امسال فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش را روی صلح، اتحاد و گفت‌و‌گو متمرکز کرده است؛ حمایت از مدرسه‌ها، کمک به اجتماع‌های کوچک محلی و آموزش افراد برای حضور در حوزه‌هایی که نیروی انسانی کم دارند (مثل پرستاری).
جدای از تمام این‌ها، اختصاص بودجه‌های تحقیقاتی برای تولید محصولاتی سازگار با محیط زیست از دیگر فعالیت‌های بوش است.

لینکدین
این بزرگ‌ترین شبکه‌‌ی اجتماعی کاریابی دنیا، تمام تلاشش را می‌کند تا فرصت‌های شغلی را در اختیار پناهندگان بگذارد. لینکدین با همکاری با دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی قصد دارد امکانات مناسب و برابر را به پناهندگان پیشنهاد کند.

والت‌دیزنی
برند که دو سال پیاپی لقب «تحسین‌شده‌ترین شرکت» را در نشریه‌ی فورچون به خود اختصاص داده است، فعالیت اجتماعی‌اش را خلق «امید، خوشحالی و آرامش برای کودکان و خانواده‌هایی قرار داده که بیش از دیگران به آن نیاز دارند» تعریف کرده است و با این هدف به خیریه‌های سراسر دنیا کمک می‌کند.

دل
دل در راستای فعالیت‌های اجتماعی، برنامه‌ای با عنوان «آموزش از راه دور» راه انداخته و در آن ۱۶ میلیون ساعت آموزش ICT را برای سه‌هزار معلم اتیوپیایی ترتیب داده تا به این وسیله بتواند دانش کامپیوتری را در نسل جوان این کشور افزایش دهد.

توییتر
این وب‌سایت مشهور هم تلاش زیادی برای کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی می‌کند و در یکی از اقداماتش، کارکنان و فالوئرهایش را در سراسر دنیا به کارهایی از جمله درخت‌کاری یا شرکت در راه‌پیمایی حمایت از آزادی مطبوعات در فرانسه تشویق کرده است.

www.smartrecruiters.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا