
مارس، به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده شکلات در جهان، هیچ وقت در طول تاریخ با نوآوری غریبه نبوده است. تنها در یک سال گذشته، این شرکت از بستهبندی حافظ محیط زیست مبتنی بر جلبک دریایی، توسعه محصول با محوریت هوش مصنوعی مولد، مدلسازی پیشرفته کامپیوتری برای تسریع آزمایش و نمونهسازی و موارد دیگر رونمایی کرده است.
برای مثال، این شرکت در مرکز تحقیق و توسعه جهانی خود در شیکاگو، از یک خط تولید شکلات انعطافپذیر با قابلیت تغییر سریع (plug-and-play) جهت برآورده ساختن نیاز خود به تولید سه نوع شکلات مختلف – شکلاتهای مغزدار، شکلاتهای پختهشده و آبنباتهای لقمهای – به طور همزمان استفاده میکند. در ادامه، همان خطی که میتواند شکلات M&M’S تولید کند، میتواند شکلات Twix را نیز تولید کند که قبلاً بیسابقه بود. این خط تولید همچنین میتواند ۱۰۰ شکلات در دقیقه یا تقریباً ۶۰۰۰ شکلات در ساعت تولید کند – که بنا به نیاز بازار چند ساعت در طول روز فعال خواهد بود.
در استودیوی نوآوری تحقیق و توسعه جدید مارس در نیوجرسی که اوایل امسال راه اندازی شد، این شرکت در حال آزمایش مواد بستهبندی پایدار، حذف ضایعات و در عوض بازیافت، استفاده مجدد یا کمپوست آنهاست، زیرا این کار سرعت استفاده از نوآوری را برای برآورده کردن اولویتهای در حال تحول مصرفکننده افزایش میدهد. مارس همچنین از دیگر فناوریهای موجود در حوزههای مختلف کسبوکار از جمله آزمایش مجازی و نمونهسازی اولیه برای شبیهسازی کامپیوتری بسته بندی مبتکرانه نیز بهره میبرد.
مارس همواره در زمینه تولید شکلات تختهای عالی بوده است اما چه کسی میتواند بگوید که نمیتوانیم به بازار شکلاتهای انرژیزا یا شاید شکلات تختهای با نوع جدیدی از مواد پرکننده وارد شویم؟ لازم نیست جهشهای بزرگی انجام دهید و در عرض یک سال سبد محصولات خود را کاملاً تغییر دهید؛ فقط بر اساس دانستههای خود روی ساختن محصولات جدید متمرکز شوید. پیش از ورود به دنیای محصولات جدید، بهتر است ابتدا روی توسعه نیروی کار خود سرمایهگذاری کنید. اگر میبینید که کارمندانتان برای عبور از مرزهای موجود آماده هستند، آن وقت به سراغ امتحان چیزهای جدید بروید.