برند شیبا از بزرگترین پاستیل جهان با حضور مدیران شیوا، نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس، کارشناسان امور تغذیه، خبرنگاران و تعدادی از علاقهمندان، در محل باغ کتاب تهران رونمایی کرد. نماینده گینس در این مراسم بصورت آنلاین از ثبت پاستیل هزار و دویست و دوازده و نیم کیلویی شیبا خبر داد. شیبا این فعالیت را به منظور جلب توجه مخاطبان داخلی و جهانی به زندگی در خطر دلفینها اجرا و به گفته رئیس هیئت مدیره این فعالیت به همین موضوع محدود نشده و شیبا در آینده نزدیک اقدامات دیگری را در راستای حمایت از زندگی سالم دلفینها و محیط زیست اجرایی خواهد کرد. در راستای این مراسم نشست خبری با حضور رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل و مدیر مارکتینگ شرکت شیوا برگزار شد.رئیس هیئت مدیره شرکت شیوا در این نشست گفت: ما از زمان شروع کار در این صنعت، کیفیت محصولات را در اولویت امور قرار دادهایم. گروه شیوا و همچنین سایر شرکتهای گروه عالیفرد همچون سنایچ ارائهی بالاترین کیفیت را سرلوحهی خود قرار دادهاند زیرا این مسأله را از نسلهای قدیمیتر خانواده به ارث بردهاند و توجه به کیفیت در نسلهای بعدی و آیندهی شرکت نیز دوام خواهد داشت.ایشان در ادامه درباره روند ساخت بزرگترین پاستیل جهان گفت: «این کار نتیجه عملکرد یک تیم است. رعایت چهارچوبهای گینس و الزامات آن برای پذیرش در کتاب رکوردهای جهانی، وظیفهی بسیار سختی بود که با کار تیمی چند ماهه به نتیجه رسید. برای شکستن رکورد ثبت شده ۵۱۲ کیلویی بزرگترین پاستیل جهان، کافی بود ما پاستیل ۷۰۰ کیلویی بسازیم، اما برای اینکه این رکورد برای مدتهای طولانی در ایران بماند و پس از چند بار ساخت آزمایشی نمونههای کوچکتر، امروز موفق به رونمایی از پاستیل با وزن بیش از ۱۲۰۰ کیلو و طول بیش از ۳ متر شدیم.» این رکورد زنی ادامه دار خواهد بود.سعید یزدانی مدیر مارکتینگ شرکت شیوا، نیز در پاسخ به این پرسش که آینده پاستیل تولید شده چه خواهد شد گفت: «قصد ما این است که بزرگترین پاستیل جهان را مجددا آب کنیم و در بستهبندیهای کوچکتر و به صورت تعداد محدود و کلکسیونی به فروش برسانیم و عواید آن را به مراکز متعدد خیریه تقدیم کنیم.»یزدانی درباره چگونگی ثبت رکورد گینس افزود: «گینس، شرایط و قوانین سختی دارد. یکی از این قوانین این است که محصول کاملا از یک تکه تشکیل شده باشد و از طرفی محصول به هیچ عنوان دور ریز نداشته باشد و کاملا مصرف شود؛ اما این موضوع با توجه به شیوع کرونا ممکن نبود و ما تصمیم گرفتیم با آب کردن این محصول و ایجاد بستههای کوچک به تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۲ قطعه، عواید آنها را به خیریهها تقدیم کنیم»محمدحسین رئیسی، مدیرعامل شرکت شیوا در این نشست گفت: «شرکت شیوا با سابقهای طولانی، صادرات ۱۵ میلیون دلاری در شرایط تحریمی دارد. باید گفت که مسائل سیاسی به شدت در این امر دخیل است و اگر فرصتها اجازه دهد شیبا که خود را از نظر کیفیت در زمرهی برترین برندهای جهانی میبیند، صادرات خود را بیش از پیش توسعه خواهد داد.»رئیسی در پایان افزود: «یکی از اهداف بلند مدت شیوا، حرکت در مسیر جهانی شدن و برند سازی جهانی از برند ایرانی شیبا و سایر برندهای این گروه است تا افتخاری بزرگتر برای صنایع غذایی ایران در عرصه جهانی کسب کنیم».لازم به ذکر است: بزرگترین پاستیل جهان که برای ساخت آن از ۶۵۰ کیلو شربت گلوکز، ۴۳۰ کیلو شکر، ۲۴۰ لیتر آب، ۱۲۰ کیلو ژلاتین، استفاده شده است. تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در غرفهای خاص، در ورودی مجتمع باغ کتاب تهران، در معرض دید عموم قرار گرفته است.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد