گزارش

صندلی لیو، انتخابی هوشمندانه برای سلامت کارمندان

یک صندلی جدید روانه بازار مبلمان ایران شد. مجموعه تولیدی لیو با رونمایی از صندلی اداری X80،

قدمی دیگر به سمت نوآوری برداشت. صندلی جدید لیو با طراحی ارگونومیک و منحصربه فرد، تجربه جدیدی برایتان به همراه خواهد داشت. دسته‌های متحرک آن در شش جهت برای راحتی بیشتر طراحی شده، چرخ‌های ضدخش و بی‌صدا دارد، کفی بزرگ‌تری برای راحتی بیشتر استفاده از آن در نظر گرفته شده و برای هر سلیقه‌ای، رنگ‌بندی متنوع طراحی کرده است. در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت لیو، بنیان‌گذار و اعضای هیئت مدیره این شرکت درباره این برند و ویژگی‌های آن و مسیری که تا رسیدن به یک صندلی ارگونومیک  طی کرده گفتند.

برای شرکت‌هایی که به سلامت کارمندانشان اهمیت می‌دهند

مسعود جوشقانی، بنیان‌گذار شرکت لیو و چهره شناخته‌شده در صنعت مبلمان، در مراسم رونمایی از محصول جدید این شرکت تولیدی  گفت: ما از سال ۱۳۸۴ که این شرکت را تاسیس کردیم، بنا را بر نوآوری گذاشتیم. همان ابتدا دو صندلی را از ایتالیا آوردیم و بازمهندسی کردیم و روش‌های طراحی را به صورت صحیح طبق آن انجام دادیم و این پایه و اساس کار ما شد. از آن زمان به بعد هر سال ما محصول جدید و خاصی داشتیم و در بیشتر نمایشگاه‌ها جایزه بهترین‌ها را می‌گرفتیم. تقریبا ۶سال پیش صندلی مش را آوردیم که آن هم نوآورانه بود و کسی جرات انجام این کار را نداشت. اما توانستیم با مهندسی معکوس، موفق عمل کنیم و همین حرکت را توسعه دادیم. حالا تقریبا ۱۰سالی است که خودمان، محصول طراحی می‌کنیم که در نهایت به صندلی X80  رسیدیم که شاید شاخص‌ترین محصول تولیدی ما باشد.

جوشقانی درباره ویژگی‌های خاص این محصول تازه گفت: صندلی دسته‌های پهنی دارد که به سمت بالا و پایین حرکت زیادی می‌تواند داشته باشد. معمولا صندلی‌های دیگر بیشتر از ۶ تا ۷ سانتیمتر حرکت نمی‌کنند. اما آنچه این صندلی را بسیار خاص کرده، وصل‌شدن دسته به پشتی صندلی است. یعنی وقتی کاربر حرکت می‌کند، دسته هم با او حرکت می‌کند و جا نمی‌ماند. طراحی این مدل در زمان ساختش، کار بسیار سختی بود.

او درباره گروه مخاطبان این محصول نیز گفت: این صندلی برای کارمندانی طراحی شده است که کار کارشناسی انجام می‌دهند. یعنی اگر کسی ساعت‌ها روی این صندلی بنشیند به این راحتی خسته نمی‌شود.

طراح و موسس شرکت درباره برنامه ‌های توسعه بازار نیز گفت: به توسعه بازار در ایران فکر نمی‌کنم  دیگر جایی برای توسعه نیست. نه اینکه ندارد اما نمی‌توانیم کار زیادی بکنیم. امیدوارم درها باز شود و راه به آن سمت پیدا کنیم. البته چندین بار رفتیم و خارج از کشور کارهایی  کردیم. اما نتوانستیم ادامه بدهیم و به جای اولمان برگشتیم. در هر صورت همیشه به آینده امیدوار بودیم.

بنیان‌گذار  شرکت لیو ادامه داد: ما تا انتهای سال حتما دو محصول جدید خواهیم داشت. یکی  کارمندی است و یکی  صندلی تابوره که پزشکان و اپراتورهای کانترها از آن استفاده می‌کنند. او مزیت رقابتی شرکت لیو را در مقایسه با رقبا، طراحی به روز، کیفیت و خدمات بعد از فروش دانست و از مدیران خواست که با تهیه صندلی‌های استاندارد و مناسب برای کارکنانشان سلامتی آن‌ها را تضمین کنند.

یک صندلی با قابلیت صادرات

حسن مسعود، معاون سیستم‌ها و روش‌های شرکت تولیدی لیو نیز در مراسم رونمایی از این صندلی، گفت: شرکت لیو از زمان تولد با استراتژی محصولات نوآورانه و متفاوت به بازار ایران ورود کرد. امروز هم در آستانه ۲۰سالگیِ شرکت لیو، محصولی متفاوت با ویژگی‌های متفاوت وارد بازار کرده است. انتظاری که از طراحان شرکت لیو می‌رود این است که بتوانند موضوعات جدید را به فضای ایران معرفی کنند. یعنی آنچه در فضای بین‌الملل و در بازارهای جهانی یا فضای طراحی مبلمان اداری روز دنیاست. این محصول نیز جزو این گروه قرار دارد. عضو هیئت مدیره شرکت  لیو افزود: لیو برای همه بازار ایران صندلی تولید نمی‌کند و مخاطبان خاصی دارد. این محصول تازه نیز ویژگی‌های خاصی از نظر طراحی، زیباشناسی و انواع موارد فنی و ارگونومی دارد. مخاطبانش هم شرکت‌ها و مجموعه های خصوصی و برخی از ارگان‌های دولتی هستند که بودجه‌های کافی برای تهیه صندلی‌های بادوام و خوب دارند. مجموعه‌هایی که آیتم‌های دیزاینی برایشان مهم است. معمولا بخش خصوصی خریدار این محصولات است و اخیرا هم موسسات دولتی که امروز در مراسم رونمایی میزبانشان هستیم در این فضا قرار گرفتند. برای این مجموعه‌ها سلامتی کارکنانشان مهم است. بخش HSC این شرکت‌ها  ورود پیدا می‌کنند و تست و آزمون‌ها را انجام می‌دهند. برای آن‌ها دارابودن نشان استاندارد مهم است و به همین دلیل این‌گونه  محصولات را انتخاب می‌کنند.

او درباره نحوه توزیع این محصولات نیز گفت:  با توجه به سیستم خاص شرکت، محصولات ما باید به شیوه مناسبی به دست مشتری برسد و معمولا توزیع از سمت خودمان یا سر پروژه‌ها یا محل فعالیت مشتری یا نهایتا در شبکه توزیع نمایندگی انجام می‌شود. با وجود اینکه ناوگان مناسبی برای توزیع در سراسر کشور داریم، باز هم مایلیم سهم خودمان را با دقت و وسواس انجام بدهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت  لیو به موضوع صادرات نیز اشاره کرد و گفت: صادرات برای هر شرکت تولیدی‌بازرگانی در این مقطع موضوع خاصی است. شرکت لیو نیز سابقه صادرات را داشته است. البته نه خیلی سیستماتیک. اما صادرات در پی تشدید تحریم‌ها و موضوع انتقال پول مشکل شده است کما اینکه در بسیاری از محصولات که مزیت رقابتی صادراتی دارند و سال‌ها در این بازار سهم داشتند، خودش را بروز داده است.

صندلی لیو هم طراحی صرف است و به هیج وجه کپی نشده است و ثبت مالکیت صنعتی شده و منحصر به فرد است و این ویژگی‌ را دارد که در بازارهای صاداراتی ارائه شود. فقط زیرساخت ارتباطی با دنیا اگر برای تمام صنایع مهیا شود، طبیعتا محصولات لیو و سایر محصولاتش این ویژگی را دارند.

ارائه خدمات پس از فروش به مشتری

کوروش فتاحی از موسسان شرکت لیو و معاونت بازرگانی آن نیز به این اشاره کرد که هدف لیو، تولید محصولات با کیفیت و مدرن است که به مرور زمان طبق نیاز بازار، ارگونومی نیز به آن اضافه شده است. فتاحی افزود: ما تلاش کردیم محصولاتی تولید کنیم که با محصولات مرغوب اروپایی و امریکایی رقابت کنند. برای این منظور دائما رقبای خوب خارجی خود را رصد می‌کنیم تا از آن‌ها عقب نمانیم. از ابتدا هم خدمات پس از فروش برای ما اهمیت داشت با اینکه مصرف‌کننده باوری به این موضوع نداشت اما این باور را ایجاد کردیم و مفتخریم که در کشور بهترین خدمات پس از فروش را به مشتری ارائه می‌کنیم. درحالی که این موضوع برای ما آورده ریالی ندارد اما هدفمان این است که کالای باکیفیت به دست مردم برسد.

وی عنوان کرد که حداقل ۱۵۰ محصول در بازار دارند و گفت: ما در بحث صندلی مش که صندلی روزِ دنیا بود هم کار کردیم. آخرین محصول ما نیز صندلی ایکس۸۰ است که دقت بیشتری روی موضوع سلامت آن داشتیم. این صندلی چند ویژگی خاص دارد. مش‌بودن پشتی صندلی به آرامش کاربر کمک می‌کند. دسته صندلی در ۶جهت حرکت می‌کند. در حالی که صندلی‌های دیگر در ۴جهت حرکت می‌کنند. همچنین با توجه به نیاز مصرف کننده دسته می‌تواند به داخل یا بیرون جمع شود. فتاحی افزود: نکته بسیار ارزشمند دیگر که این صندلی را راحت و ارگونومیک  کرده، حرکت دسته صندلی با پشتی آن است. این عضو هیئت مدیره لیو همچنین گفت: ما حدود ۱۲۰نماینده در سراسر کشور داریم و همه نمایندگان ما می‌توانند از ۱۵مرداد ثبت سفارش کنند. البته مشتری‌ها نیز از طریق درگاه‌های دیجی‌کالا و ترب و فروشگاه آنلاین لیو نیز امکان ثبت سفارش و خرید صندلی را دارند.

ارگونومی به دنبال افزایش طول عمر کارمندان

دکتر صارمی، پروفسور و دکترای ارگونومی که عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و رئیس انجمن ارگونومی ایران است نیز از مهمانان این رونمایی بود. او مباحثی را درباره علم ارگونومی مطرح کرد. اینکه ارگونومی علم پیشگیری است و هدفش علاج واقعه قبل از اتفاق است. یعنی قبل از اینکه کارایی و سلامت کارمندان و پرسنل هر سازمانی تحت الشعاع قرار بگیرد، به دنبال پیشگیری است. تمام تلاش ارگونومی منطبق‌ساختن ویژگی‌های فیزیکی و روانی افراد با کارشان است تا بتوانند بهترین بهره‌وری را داشته باشند. هدف اصلی ارگونومی بهره‌وری کل سیستم است. ارگونومی در خدمت اقتصاد است. علمی که بر مبنای تولید، کارایی و بهره‌وری است و روش‌ها و اصول خودش را دارد.  تمرکز اصلی ارگونومی بر ایجاد تعادل بین نیازمندی‌های یک شغل و توانمندی‌های کارمندان و پرسنل است تا بهره‌وری  را تامین و بهینه کند. ارگونومی به دنبال افزایش طول عمر کارمندان است. درواقع سلامت برد برد را برای صاحبان صنایع و پرسنل در نظر می‌گیرد و کمک می‌کند، کیفیت زندگی کاری‌ کارمندان را افزایش ‌دهد تا در ادامه کیفیت زندگی‌شان افزایش یابد . چون طبیعتا افراد سالم‌تر به بهره‌وری سیستم کمک خواهند کرد و در خدمت سازمان خواهند بود.

 صندلیِ مناسب، احترام به کارمند است

احمدی‌نسب، مدرس و پژوهشگر در حوزه صندلی دیگر مهمان مراسم رونمایی از صندلی ایکس۸۰ بود. او گفت: مبلمان، حد واسط بین بدن و بناست و ما از هیچ معماری‌ای بدون مبلمان نمی‌توانیم استفاده کنیم. در این بین، صندلی جایگاهی ویژه‌تر دارد. صندلی همنشین فردی است که از آن استفاده می‌کند. بسیار شخصی و نزدیک‌تر به فرد است. اما وقتی درباره صندلی‌های اداری حرف می‌زنیم، حرف از داشتن یک همنشین در فضایی است که متعلق به ما نیست. صندلی کاری ما همیشه در کنارمان است. وقتی عصبانی شویم، روی دسته همین صندلی مشت می‌زنیم یا لم می‌دهیم و این ارتباط حتی از ارتباط ما با صندلی شخصی در منزل هم بیشتر است. بنابراین حساسیت روی صندلی اداری بیشتر است. صندلی مناسب، احترام به کارمند است و وسیله‌ای برای آسایش او و همه این‌ها منجر به بهر‌وری و عزت نفس مصرف‌کننده می‌شود. در این ۶ تا ۷سال اخیر تولیدات بسیاری خوبی در زمینه تولید صندلی‌های اداری داریم که شرکت لیو در این زمینه پرچمدار بوده است. آن‌ها درباره امکانات این صندلی حرف‌هایی برای گفتن دارند  و می‌دانند که تاثیر صندلی در بهره‌وری و در فیگور بدن افراد چگونه است. در صورتی که کمتر شرکتی است که درباره امکانات صندلی به مصرف‌کنندگانش توضیح بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا