خبر

صنعت بازی‌های ویدیویی علیه زنان

صنعت بازی‌های ویدیویی روزبه‌روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و طرفداران بازی‌های آنلاین زن و مرد نمی‌شناسند و همه به آن علاقه دارند.

برای شروع باید بگوییم ۵۰٪ گیمرهای آن‌لاین را زنان تشکیل می‌دهند.

هر روز میلیون‌ها زن در سراسر دنیا در معرض آزار و اذیت‌های جنسی و قلدری‌ هنگام بازی‌ آن‌لاین هستند؛ یعنی چیزی در حدود ۹۴٪ از زنانی که آنلاین بازی می‌کنند. بسیاری از این دخترها با انتخاب نام‌های مردانه از خود محافظت می‌کنند.

در کمپین #mygamemyname (بازی من، اسم من) که توسط سازمان مردم‌نهاد واندر وومن تک (wonder Women Tech) برگزار شده است، از یوتیوبرها و گیمرها خواسته شد در یک روز مشخص، هنگام بازی آنلاین‌ برای خود نام‌های زنانه انتخاب کنند تا بتوانند شرایط زنان را هنگام بازی‌های آنلاین به چشم خود ببینند. نتیجه‌ برای مردان حیرت‌انگیز بود؛ فحاشی و شنیدن الفاظ ناخوشایند بخشی از تجربه‌ی مردانی بود که فقط یک روز در فضای بازی‌های آن‌لاین زن بودند؛ آن‌هم در صنعتی که بیش از ۶۶ میلیارد دلار در سال درآمد دارد.

از یوتیوبرها و گیمرهای شرکت‌کننده در این کمپین خواسته شد تا هنگام بازی، ویدیویی نیز از واکنش‌ها ضبط کنند.

بعد از این ماجرا گیمرهای مرد ویدیو را با هشتگ کمپین در شبکه‌های اجتماعی‌شان پست کردند و از دنبال‌کنندگان‌شان خواستند تا رفتار مناسب‌تری را در فضای آن‌لاین پیش بگیرندتا زنان بتوانند در امنیت کامل و بدون تغییر نام‌شان بازی کنند. نامه‌ها و درخواست‌های زیادی به بزرگان صنعت بازی نوشته شد، اما به گفته‌ی برگزارکنندگان کمپین پاسخی از جانب آنها دریافت نشد. برگزارکنندگان این کمپین، آن را به زمان خاصی محدود نکرده‌اند و باور دارند این کمپین و هشتگ باید به قدری همه‌گیر شود تا بتواند نگاه‌ها را تغییر دهد.

این کمپین که نقش مهمی در اطلاع‌رسانی درمورد رفتارهای تهدیدآمیز علیه زنان در فضای بازی‌های آن‌لاین داشته، جایزه‌ی جشنواره‌ی کلیو (Clio) ۲۰۱۹ را در حوزه‌ی روابط عمومی از آن خود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا