پژوهش

عرضه ۴۱ محصول جدید به بازار شامپو ایران در زمستان ۱۴۰۲

زمستان سال ۱۴۰۲ بازار پرهیاهوی برای محصول شامپو بوده و در این بازه زمانی ۴۱محصول جدید به بازار عرضه شده است. این محصولات جدید با بیشترین حضور مربوط به برندهای ایرکس، لوکس ایپک و مای بوده‌اند. اطلاعات ارائه شده برگرفته از گزارشی است که شرکت emrc از طریق ابزار X*POS تهیه کرده است.

ابزار X*POS چه می‌کند؟

یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی که مدیران و افراد تصمیم‌گیرنده در کسب‌وکار با آن روبه‌رو هستند، ارتقاء سطح تحلیل تیم‌های بازاریابی و فروش در زمینه تغییرات بازار است که با بهره بردن از اطلاعات، می‌توان نوسان‌ها و سهم بازار برندهای مختلف را بررسی کرد. نتایج حاصل از X*POS به تیم‌های بازاریابی و فروش کمک می‌کند تا بتوانند تحلیل‌ دقیق‌تر و درست‌تری درمورد عملکرد محصولات و برند خود در بازار خرده‌فروشی داشته باشند. در این راستا می‌توان در بازه‌های زمانی دو‌ماهانه شاخص‌هایی مثل روند بازار، اندازه بازار، سهم بازار، میزان حضور، سهم از قفسه و قیمت مصرف‌کننده را رصد کرد.

تهران، مشهد و شیراز

در دوره زمستان ۱۴۰۲، بیشترین فروش حجمی شامپو، به ترتیب در شهر تهران، مشهد و شیراز بوده است. همچنین طبق نتایج به‌دست آمده emrc، در طول زمستان در میان محصول شامپو، شامپوهای مناسب انواع مو بیشترین میزان فروش حجمی را داشته است و سهم شامپوهای معمولی در مارکت حدود ۹۵% است. در مجموع در میان انواع سایزهای محصول شامپو، بیشترین میزان فروش حجمی در سایز (۰.۰۵-۰.۰۴) لیتر دیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا