خبر

فورد: زنان هیچ چیز راجع به ماشین نمی‌دانند

در دنیایی که همچنان همه جا کلیشه‌های جنسیتی به گوش می‌رسند، فورد اکوادور در تازه ترین کمپین خود، پیشگام شکستن موانع است. این برند مشهور خودرو با اتخاذ رویکردی جسورانه، انتشار بیانیه‌ای چشمگیر و با ابتکار نوآورانه خود شرایط موجود را به چالش می‌کشد.

فورد آکوادور با شعار تحریک آمیز «زنان هیچ چیز راجع به ماشین نمی‌دانند» یک کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کرده که پیش فرض‌ها و کلیشه‌ها را نادیده گرفته و از نقش محوری زنان در صنعت خودرو تقدیر به عمل می‌آورد. فورد از طریق جادوی هوش مصنوعی و روتوش ظریف در قالب فتوشاپ، تصاویر خیره کننده ای از زنان سمبلیکی ارائه می‌دهد که در دنیای اتومبیل و اتومبیلرانی اسم و رسمی به دست آورده اند.

در این کمپین چاپی، با همکاری آژانس تبلیغاتی «BBA» اکوادور، تصاویر به دو بخش تقسیم می‌شوند: نیمه اول زن را به شیوه ای متعارف و نیمه دوم هویت واقعی او را به عنوان یک راننده نشان خواهد داد. این قبیل جذابیت‌های بصری باور‌های ریشه دوانده در جامعه را به چالش کشیده و از قدرت و توانمندی زنان پشت فرمان اتومبیل تجلیل کرده اند.

در میان چهره‌های برجسته این کمپین می‌توان به «دوروتی لویت» اشاره کرد که به نوعی پیشگام در رشته اتومبیلرانی در بریتانیا به شمار می‌آورد. او اولین زنی بود که در یک مسابقه اتومبیلرانی در سال ۱۹۰۳ شرکت کرد. در ادامه تصویری از «دانیکا پاتریک» می‌بینیم که مهارت فراوانش در پیست اتومبیلرانی، او را به نمادی از موتور اسپرت آمریکا تبدیل کرد. در نهایت «سوزی وولف» راننده ای با استعداد بود که هنجار‌ها را پشت گوش انداخته و در دنیای مسابقات معروف شده است.

کمپین تبلیغاتی فوق نه تنها با هدف تاکید بر روی حضور زنان در میدان‌های سابقا مردانه بوده بلکه به دنبال تشویق زنان به پیگیری علایق و تحقق رویا‌ها بدون توجه به موانعی است که احتمالا بر سر راهشان قرار خواهد گرفت.

با این ابتکار، فورد اکوادور تعهد خود به برابری جنسیتی و حمایت خود از زنان هنجارشکن را نشان می‌دهد. این زنان به سوی آینده ای روشن تر و متنوع تر در صنعت خودرو حرکت می‌کنند.

 

www.bestadsontv.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا