قرار شهرداری با شهروندان تهرانی درکمپینی با همین عنوان برمبنای مسولیت اجتماعی و حساس شدن افکارعمومی درمراقبت و نگهداری از امکانات رفاهی سطح شهر است.
شهر بزرگی مثل تهران هزینه هایی بالایی دارد که البته توسط شهروندان پرداخت می شود، درکمپین “قرارما” به شهروندان راه های نگهداری وحفظ عناصرشهری گوشزد میشود.
این روزها پیام هایی با مفاهیم حفاظت و آسیب نرساندن به مبلمان شهری، کاهش و مدیریت پسماندها و مشارکت درطرح بازیافت و… روی بیلبوردهای شهر تهران به چشم می خورد که توسط سازمان زیباسازی اجرا شده است. موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی درگفتگو باام بی ای نیوز اظهارداشت: ایده پردازی این کمپین درشورای تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی تصویب شد و پیام ها فرهنگی درطی جلسات متعددی که برگزارشد مورد تایید قرارگرفتند و درنهایت گروه طراحان وایده پردازان این کمپین را به مرحله اجرا رسانده و کمپین “قرار ما“برپایه ی موضوعاتی با محوریت مسولیت اجتماعی و ایجاد مشارکت شهروندان در اداره شهر از ۲۸ مرداد ماه روی بیلبوردهای شهر تهران اکران شده است.
وی با بیان اینکه درفضای شهری با موضوعات متعددی مواجه هستیم که زندگی روزمره افراد را درابعاد فردی واجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری مشکلات ازطریق مشارکت و تعامل وهمکاری با شهروندان مرتفع می شود، افزود: براین اساس تصمیم گرفتیم ایجاد حس مسوولیت اجتماعی شهروندان را در مسیر توسعه و آبادنی بیشتر شهر تهران همراه و پویا کنیم. در این رابطه نیز با محوریت سه موضوع: پسماند خانگی، مراقبت از فضای سبز، و زیباسازی بصری شهر در کمپین “قرار ما” تمرکز شده است که درواقع قراری است میان شهرداری و شهروندان تهرانی برای مشارکت در حفظ و نگهداری المانهایی که شهر را سالمتر و زیباتر و تمیزتر نشان می دهد به عنوان نمونه اغلب شهروندان در مقابل منازلشان باغچه هایی دارند که بخشی از پیام ها در رابطه با مشارکت شهروندان برای آبیاری و نگهداری از این بخش از فضای سبز در فصل گرما بوده است ویا اینکه راه هایی نظیر خرید روزانه به اندازه نیاز می تواند در تولید پسماندهای شهری موثر باشد.
همچنین انتقال این پیام که در واقع هزینه ی امکانات و خدماتی که توسط شهرداری برای زیباسازی و جمع آوری و پسماندها وایجاد ونگهداری فضای سبز و مبلمان شهری و… توسط شهروندان تامین می شود انگیزه قابل تاملی است که افکار عمومی را نسبت به این موضوعات و مشارکت درحفاظت از آنها حساس کرده و تمامی شعارها با عبارت “قرار ما” شروع می شود که نشانه ضرورت این همکاری و تعامل است.
موسوی در ادامه افزود با توجه به اینکه یادآوری همراه با خلاقیت اصول فعالیت هایی است که طی سالهای گذشته درحوزه ی تبلیغات فرهنگی انجام شده گفت: موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی که به ظاهر ساده و پیش پا افتاده هستند ممکن است در تراکم کاری و زندگی روزمره فراموش شوند که در کمپین هایی که با این هدف طراحی و اجرا می شوند یا دآوری و گوشزد یک سری موضوعات مبنی بر مراقبت ازداشته ها و تعامل با شهروندان از آن جمله است.