ام بی ای نیوز: آمار بیخانمانها در لندن در حال افزایش است و تبلیغات عادی برای اطلاعرسانی در این مورد کافی نبود. پس آژانس افسیبی اینفرنو لندن (FCB Inferno London) با برند چنج پلیز (Change Please) و بیگ ایشو (Big Issue) برند جدید قهوهای را برای کمک به خانمانها راه انداختند که کارکنانش بیخانمانها بودند. اما برخلاف تمام کمپینهای متداول، آنها به دنبال یاددادن ماهیگیری به بیخانمانها بودند و هدف نهاییشان توانمندسازی این افراد بود. اولین ماشین قهوه در نوامبر ۲۰۱۵ راهی خیابانها شد و در سال ۲۰۱۷ این فعالیت شکل کمپین را به خود گرفت و محصولات قهوهی این برند که توسط شرکتهای بزرگ قهوهسازی حمایت میشود، وارد فروشگاهها شد. از شهریور سال گذشته این قهوهها در بیش از ۳۷۵ فروشگاه به فروش رسیده است. درآمد حاصل از فروش قهوه برای کاهش تعداد بیخانمانهای لندن به کار گرفته میشود. کمپین چنج پلیز هزینهی اجاره و زندگی بیخانمانها را در لندن تقبل میکند و در عین حال به آنها آموزش میدهد چطور در این ماشینها، قهوه سِرو کنند. هر باریستا ۶ ماه روی یک ماشین کار میکند و در این مدت مهارتهای اجتماعی لازم را برای ورود مجدد به جامعه و کار دائم را دریافت میکند. تا سال گذشته ۳۵ نفر با کمک این کمپین، زندگیشان تغییر کرده بود و از خدمات مالی خانه، گشودن حساب بانکی، یافتن شغل، دکتر روانکاو و حمایت عاطفی کامل برخوردار شده بودند. قهوهها که حالا در فروشگاه زنجیرهای سینزبری (Sainsbury's) به فروش میرسند، طعمهای مختلفی دارند. بستهبندیها متفاوت است و رویشان در مورد افراد بیخانمان توضیحاتی داده شده است. مترجم: نازنين کي نژادwww.effie.org
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد