خبر

لوگویی که مدام تغییر می­‌کند

آژانس خلاقیت «استودیو ساترل» مستقر در لندن، موفق به خلق یک هویت بصری جدید برای یک سازمان فعال در زمینه تغییرات اجتماعی موسوم به «پرسپکتیوا» شده است که فونت با خاصیت تغییر شکل مداوم را در بر می­گیرد.

ایده انجام این کار ایجاد وحدت میان دیدگاه­های مختلف است. در ادامه استودیو این ایده کلی را به سوی طیف گسترده­ ای از فونت­های لوگو سوق داد که در جهت­ های مختلف در شبکه ایزومتریک باز می­شوند.

به گفته مدیران استودیو، این تصاویر مسحور کننده به خوبی «وجود چند دیدگاه مختلف» را به همگان نشان می­دهند. اعضای تیم در کنار آن بر روی طرح جلد کتاب­های بازوی انتشاراتی سازمان با عناوین گوناگون کار می­کنند.

صفحه سازمان در فضای آنلاین دارای تصاویری شبیه به این همراه با کلماتی است که به مرور در هم پیچ می­خورند. ایده پشت طراحی لوگو وجود دیدگاه­های مختلف نسبت به جهان است که موسسه خیریه پرسپکتیویا علاقه زیادی به آن­ها دارد. آموزش، رویداد­ها و انتشاراتی­ های گوناگون این دیدگاه ­ها را شکل می­دهند.

هدف انسان دوستانه این سازمان توسعه یک فلسفه کاربردی آموزش و تحقق فردی و جمعی آن در راستای جلوگیری از فروپاشی جامعه است.

مقامات استودیو «ساترلز و جیم» خاطرنشان کردند که طیف وسیعی از دیدگاه­ها و محتوا­های مطرح شده از سوی اعضای سازمان خیریه، یک سری چالش­های متنوع را در مسیر اجرای پروژه به وجود آورده اند.

این شکل طراحی لوگو رویکرد استودیو را بازتاب می­دهد، زیرا بحث و گفتگو­ها چند وجهی و چند لایه هستند. استودیو برای انعکاس آن به هویتی خاص نیاز داشت، در نتیجه تصمیم گرفت تا از تایپوگرافی برای تجسم این مفاهیم بهره ببرد. بنابراین سعی مدیران و کارمندان استودیو بر آن بود تا دیدگاه­های مختلف راجع به موضوعات گوناگون را به شکل فونت بیان کنند.

طراحی هر حرف در سه مدل مختلف، فرصت ظهور آن­ها در یک شبکه ایزومتریک را به وجود می­آورد. نوع فونت در عین جدیت و سرگرم کنندگی، مینیمال و پیچیده نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا