در سال ۱۹۸۱ در یک کنفرانس خبری خبرنگاری از استیوجابز علت انتخاب نام اپل را برای برندش پرسید. پاسخ این بود: «من سیب و خوردن سیب را دوست دارم.» اما ایدهی اصلی نامگذاری، ارائهی مفهوم سادگی به جامعه با روشی پیچیده بود.» «سیب، میوهی آفرینشاست و مفهومی ساده ولی قوی را به نمایش میگذارد.»
با اینحال اولین لوگوی شرکتْ شکل ظاهری سیب را به تصویر نمیکشید.
اولین لوگوی اپل میخواست قانون جاذبه را با کاشفش ایزاک نیوتن به نمایش بگذارد.
نقلقولی از ویلیام وُردزوُرت، شاعر رومانتیک انگلیسی، لوگو را همراهی میکرد: «نیوتن… ذهنی که تا ابد در دریای ناشناختهی اندیشه سفر میکند.» شعر دور لوگو نوشته شده بود.
این لوگو عمر چندانی نداشت.
استو جابز به دنبال تصویر تازهای بود. به نظرش لوگوی ابتدایی شرکت با مفهوم مدرن و مینیمال اپل جور درنمیآمد. پس طراح گرافیکی را استخدام کرد که لوگوی کنونی شرکت یعنی همان سیب گاززده را در شکل ابتداییاش طراحی کرد.
معرفی اولین هویت بصری شرکت با ارائهی اولین کامپیوترهای شخصی شرکت همزمان شده بود. راب جانوف طراح لوگو در پاسخ به رَوَند طراحی لوگو گفته است که مقداری سیب خریده، آنها را در ظرف گذاشته و یکهفتهای طرح زده تا درنهایت به سادهترین طرحی که میخواسته رسیده است.
لوگوی جدید طیفی از رنگها را در خود داشت؛ اشارهای به کامپیوترهای اپل که اولین کامپیوترهای رنگی دنیا بودند. جانوف گفته بود که دلیلی برای جایگذاری رنگها کنار هم ندارد و تنها مورد این بود که استیو جابز میخواست رنگ سبز در بالاترین ردیف کنار برگ سبزرنگ قرار بگیرد.
این لوگو حدود بیست سال بر محصولات شرکت حضور پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۷ رنگها از روی آن ناپدید شدند و شکل مدرنتر تکرنگ را به خود دید. در آن سال اپل با مشکلات مالی روبهرو بود و استیو جابز به این نتیجه رسید که تغییر لوگو میتواند به جهش شرکت کمک کند.
در حال حاضر لوگوی مینیمال شرکت در سه رنگ نقرهای، سفید و سیاه استفاده میشود.
لوگوی اپل نماد تمایل و اشتیاق زیاد به دانستن است و به نوعی بهکاربردن کامپیوترها در زندگی ما برای به دست آوردن آگاهی را به تصویر میکشد. این سیب گاززده پرچمدار روشنگری در نسل بشر است.