در حالی که خرده فروشان لوکس متعدد در سرتاسر جهان لوگو های خود را با هدف افزایش کارایی به سمت هسته اصلی و عاری از خطوط حاشیه ای تغییر داده اند، زارا کاملا برعکس این مسیر حرکت کرده است.
این برند مد سریع ظاهرا از دستور همیشگی تخطی کرده و با ادامه دادن حرف “R“، کاراکتر ها و خطوط اضافی را بر روی هم قرار داده است. این اتفاق کاملا برعکس آن چیزی است که دیگر شرکت های فعال در این صنعت بر سر آن با هم رقابت می کنند.
درک دلیل شباهت زیاد لوگو های دنیای مد به یکدیگر هیچ اهمیتی ندارد. آن ها طور طراحی شده اند که خوانا و در صورت نیاز به تجدید سایز برای استفاده در صفحه نمایش های کوچک موبایل یا حک شدن بر روی کیف های دستی واضح و روشن باشند.
مقاومت زارا به سازگاری با بقیه شاید فقط این واقعیت را ثابت کرده باشد که چرا دستورالعمل های ساده و بی حاشیه کار می کند و جواب می دهد. با آب رفتن لوگو، برندینگ جدید ظاهرا چیزی شبیه به “Zaba” خوانده می شود.
طراحان با یک سری شوخی درباره سایز لباس ها و مدل های اینخرده فروشی، با واکنشی طبیعی این اصلاح و تغییر را مسخره کرده اند.
برخی به شوخی می گویند که لوگو باید با سایز صفر نیز جور در بیاید.
متیو مورک، طراح و مهندس UI در تیم دیجیتال Co-op، آن را شبیه به “zaba” می داند که در زبان لهستانی به معنای قورباغه است. او این طراحی را بد ترین مورد طراحی مجدد از اول سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون می داند که البته فقط یک ماه از آن گذشته است.
با تشکر از افرادی که از لوگوی جدید متنفر هستند، این شانس وجود دارد که این اصلاح و نوسازی فقط موقتی باشد. از این برندینگ کنار کمپین ۲۰۱۹ بهار و تابستان زارا رونمایی شد. مدیر هنری فرانسوی، فابین بارون پیشگام در این زمینه بود. با توجه به اظهارات طراح حروف، گرت هاگ، آقای بارون از سلیقه ای مشابه با مجله “بازار” Harper در دهه ۱۹۹۰ میلادی بهره برد.
در وبسایت بارون، به هر حال، یک سیستم برندینگ سراسری و یکپارچه ظاهرا به منظور نمایش لوگوی جدید زارا خلق شده است.
درست در شرایطی که زمان کارایی برندینگ مجدد Celine (قبلا Céline) را تایید کرده است، شاید شما نیز باید منتظر باشید و ببینید که آیا زارا به طور دائمی این لوگوی جدید را می پذیرد یا خیر. در همین حین، برخی پاسخ های شوخ طبعانه به دیزاین مجدد را از سوی جامعه خلاقان و همچنین خریداران محصولات زارا نیز بررسی کنید.
www.designtaxi.com