گزارش

مارویس؛ داستان هنرمندانه محتوای یک برند

وقتی قرار است از محتوای خوب حرف بزنیم، منظورمان چیست؟ آیا می‌شود به صِرف خلاقیت، محتوایی را قابل قبول خواند و به احترامش برخاست؟

جدای از یکپارچگی صدا و لحن برند و هماهنگی آن با هویت بصری، شخصیت، ماموریت و ارزش‌های برند چه چیز دیگری کامل‌کننده‌ی محتوای خوب است – آن هم وقتی خوب کلمه‌ای مبهم و هزاروجهی‌ست و برای هرکس معنای خود را دارد.

وقتی برند تمام عناصر بالا را اهلی کرده باشد و به خدمت خود درآورده باشد، حضور یک عامل دیگر ضروری‌ست: «خلاقیت و جداشدن از کلیشه‌های موجود تولید محتوا.» درواقع این‌جاست که محتوای خلاق کار خودش را می‌کند، در حالی‌که به تنهایی قدرت چندانی ندارد.

مارویس (Marvis) خمیردندانی‌ست که توانسته تمام این فاکتورها را یک‌جا جمع کند و به جای تشویق مخاطبان به خندیدن با دندان‌های سفید یا ترغیب‌‌شان به مسواک‌کردن -از طریق ارسال پیام‌های مستقیم این کار را با ظرافت خمیردندانی انجام می‌دهد که بسته‌بندی‌اش شبیه رنگ‌های نقاشی‌ست.

صفحه‌ی اینستاگرام مارویس (marvis_is) در نگاه اول پر است از رمز و راز. انتظارمان این است که وارد یک صفحه‌ی عادی خمیردندان شویم. اما به جایش با یک صفحه‌ی رنگارنگ و تعداد زیادی اثر هنری روبه‌رو می‌شویم که البته این آثار هنری با هدف فروش خلق شده‌اند.

برند ذاتا هنرمند است؛ هنرمندی جدی که ظاهرا دستی هم در مُد دارد. با دقت نگاه می‌کند و با دقت بیشتری خلق می‌کند. مارویس مخاطبش را هوشمند و با درکی بالا تصور کرده است و این بینش را در تمام پست‌هایش حفظ می‌کند. تصاویر و ویدیوها با نکته‌سنجی و دقت تولید شده‌اند، کپشن‌ها لحنی فاخر و در عین‌حال صمیمانه دارند.

محتوای برند در این صفحه به چند دسته تقسیم شده‌ است:

دسته‌ی اول: محتوای فصلی برای همراهی با مخاطب و البته با درنظرگفتن ارتباط محصول با زندگی او

در تابستان و شروع فصل گرما مارویس به مخاطبانش سه قانون فصل گرما را یادآوری می‌کند:

قانون اول؛ نزدیک‌ترین استخر را پیدا کنید و در آن شیرجه بزنید. (در این تصویر از خمیردندان خنک‌کنده نعناعی برند استفاده شده)

قانون دوم؛ همیشه یک نوشیدنی خنک دم‌دست داشته باشید. (در این تصویر از خمیردندان زنجبیل و نعناع برند استفاده شده)

قانون سوم؛ هر وقت فرصت دست داد، دوش معطر خنکی بگیرید. (در این تصویر خمیردندان یاس و نعناع برند به کار رفته است)

دسته‌ی دوم: محتوای مناسبتی و تقویمی

پست روز جهانی گربه؛ کپشن به ما می‌گوید که گربه‌ها آب دوست ندارند، ولی همیشه برای هرچیزی یک اولین باری وجود دارد. گربه‌ی داخل تصویر با شادی به سمت تنُگ آبی می‌رود که یک خمیردندان مارویس در آن است.

دسته‌ی سوم: پست‌های معرفی مستقیم محصول

یکی از روش‌های برند برای معرفی مستقیم محصولاتش، نمایش آنها به عنوان عناصر کامل‌کننده‌ی خوش‌تیپی‌ست.

اما شاهکار برند به نظر من پست پینوکیوست؛ در کپشن می‌خوانیم که «نگران نباشید! خمیردندان‌های زیادی با طعم و تازگی مارویس وجود دارند… و خب تصویر به ما می‌گوید که عاقبت دروغگو چیست…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا