گزارش

مارکتینگ و تبلیغات در گروه صنایع رشد

در گفتگویی با مهدی حاجی بیگی مدیرعامل برنتین و مدیربازاریابی گروه صنایع غذایی رشد به بررسی فعالیت‌های اخیر مارکتینگی و تبلیغاتی گروه صنایع غذایی رشد پرداخته‌ایم. در این ویدیو بخشی از این گفتگو را مشاهده می‌کنید. در ادامه این گفتگو حاجی بیگی به چالش‌های مارکتینگ ایران پرداخت. حاجی بیگی معتقد است چالش‌های مارکتینگ ایران عبارتنداز:۱. شفاف‌نبودن جایگاه واحد مارکتینگ و رابطۀ آن با سایر واحدها به‌خصوص در صنایع قدیمی و شرکت‌های سنتی.۲. تداخل فرایندی و تضاد منافع بین مارکتینگ و فروش.۳. تقلیل مارکتینگ به تبلیغات.۴. نبود تفکیک بین ویزیتوری، بازاریابی و مارکتینگ و عدم تعریف استاندارد و یکپارچه از اسامی برای همۀ افراد در سطوح مختلف.۵. ضعف محتوای آموزشی در تحصیلات دانشگاه‌ها و دوره‌های آزاد و نبود آموزش اختصاصی مارکتینگ به تفکیک سکتورهای صنعتی = ضعف نیروی انسانی کارآمد.۶. برخورد سلیقه‌ای با مفاهیم مارکتینگ از لایۀ مالکیت؛ برای مثال در طراحی بسته‌بندی، جزئیات محصول، محتوای تبلیغاتی، قیمت‌گذاری و… .۷. عدم شناخت از تحقیقات بازاریابی و تصمیم‌گیری داده‌محور در کسب‌وکار و نبود اعتقاد به آن. تخصیص زمان و بودجۀ ناکافی و غیرمستمر در تحقیقات بازاریابی.۸. نبود خدمات بالغ، باکیفیت و قابل اتکا در تحقیقات بازاریابی و عدم وجود یا دسترسی به داده‌های آماری دولتی و مالی.۹. سایۀ سنگین انحصار و تنظیم مقررات بر بازار رسانه.۱۰. تمرکز بیش از حد روی بازار تهران و شهرهای بزرگ و فراموشی ظرفیت‌های سراسری.۱۱. کمبود رقابت واقعی به‌ویژه با برندهای بین‌المللی.۱۲. توجه‌نداشتن به خصوصیات و شناخت نسل‌های جدید در سیاست‌گذاری برند، ارتباطات و سبد محصولات.۱۳. سایۀ سنگین تحریم روی بهره‌برداری از ظرفیت‌های روزافزون دیجیتال مارکتینگ و رسانه‌های آنلاین.۱۴. سنگینی بودجه‌های خرید رسانه و عدم اعتقاد به اهمیت استراتژی ارتباطی و خلاقیت در محتوا.۱۵. عدم ارائۀ اطلاعات مالی دقیق و شفاف درمورد قیمت تمام‌شده، جزئیات فروش و… برای تحلیل مالی محصولات و کانال‌های فروش.برای مشاهده کامل ویدیوهای این مصاحبه به لینک مراجعه کنید.بخش اولبخش دومبخش سوم 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا