پژوهش

ماست بازارمحصولات لبنی را رو سفید کرد

با وجود تمامی اتفاقات اجتماعی، بازار همچنان در تلاطم است و برندها در صدد تامین محصولات مورد نیاز مخاطبانشان هستند. طبق بررسی شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در بازار محصولات لبنی، حضور ۸۷ برند تولیدکننده ماست و ۸۹۰ محصول ثبت شده است. حضور این برندها در بازه اوایل مرداد تا اوایل آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است. در ادامه جزییات بیشتری از این بازار می‌خوانید.روند صعودی فروش ماست در بازار ایران در طی بررسی سه ماهه محصول ماست توسط emrc، فروش این محصول همواره در حال افزایش بوده است. در همین راستا فروش محصول ماست در آخرین بررسی (اوایل مهر- اوایل آبان) نسبت به دو دوره ماهانه گذشته (اوایل مرداد – اوایل شهریور) ۶%افزایش فروش حجمی و ۹% افزایش فروش ریالی داشته است. همچنین بررسی بازار نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته بیشترین فروش حجمی محصول ماست از میان انواع ماست، مربوط به ماست‌های سنتی و پروبیوتیک بوده است. از میان درصد چربی‌های متفاوت، ماست‌های با درصد چربی بیش از ۲.۵% بیشترین میزان فروش حجمی را داشته‌اند.بیشترین فروش حجمی و ریالی ماست طبق تحقیقات انجام شده، در سه ماه اخیر بیشترین فروش حجمی و ریالی مربوط به ماست‌‌های در وزن ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم بوده‌است. پس از آن ماست‌های با وزن ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم بیشترین فروش حجمی و ریالی را داشته‌اند. میانگین قیمت محصول ماست در سه ماه اخیر، افزایش ۳۳% داشته است. قیمت هر کیلوگرم از این محصول در دوره آخر ۳۶۰۰۰ تومان گزارش شده است. در مجموع میانگین قیمت ماست‌هایی که در بسته‌بندی لیوانی عرضه می‌شوند به طور متوسط هر کیلوگرم ۳۷ هزار تومان بوده است که ۲۱% بیشتر از میانگین قیمت ماست‌هایی است که در بسته‌بندی دبه‌ای عرضه می‌شوند (هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان). با این حالبیشترین فروش برای ماست‌هایی بوده که در بسته‌بندی لیوانی عرضه شده‌اند.برند برتر بازار ماست در سه ماه اخیربررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد؛ در دوره ماهانه (اوایل مهر- اوایل آبان) محصول ماست در حدود ۷۲% از مغازه‌های تحت پوشش emrc حضور داشته است که نسبت به دو دوره پیش تغییری نداشته است. برند برتر بازار ماست در سه ماه اخیر در حدود ۷۲% از این مغازه‌ها حضور داشته است. همچنین در دوره ماهانه (اوایل مهر- اوایل آبان) محصول ماست در میزان فروش حجمی حدود ۳% و فروش ریالی حدود ۴% رشد داشته است و در دوره سه ماهه، محصول ماست در میزان فروش حجمی حدود ۶% و فروش ریالی حدود ۹% رشد داشته‌است. همچنین سه برند برتر این محصول در میزان فروش حجمی و ریالی،نسبت به دورهقبل و در دوره سه ماهه اخیر رشد مثبت داشته‌ اند. از میان ده برند برتر بازار، تنها یک برند در دوره ماهانه و سه ماهه، با کاهش فروش ریالی و حجمی مواجه بوده‌است. طبق نتایج، سهم بازار حجمی ۳ برند برتر این محصول صرفا در مغازه‌هایی که در آن حضور داشته‌اند به ترتیب حدود ۳۵%، ۲۹% و ۲۴% است که نسبت به دوره‌های قبل تفاوت چندانی نداشته است.متوسط قیمت محصول ماست در این دوره (اوایل مهر- اوایل آبان) نسبت بهدورهقبل تغییری نداشته است اما نسبت به دو دوره قبل (اوایل مرداد – اوایل شهریور) ۳۳% افزایش داشته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا