پارسال همین موقع شاهد توقف همه کمپینهای تبلیغاتی بودیم اما چند ماه پس از شیوع کرونا تبلیغات دیجیتال و آنلاین بار دیگر رواج یافت.
در دوران بهبود و احیای شرایط، افراد بیشتر از گذشته به دادههای اطلاعاتی تکیه کرده و بسیار سریع تر و چابکتر از قبل عمل میکنند زیرا حساب تک تک دلارهای هزینه شده را باید داشت. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا صنعت تبلیغات ضربه زیادی خورد ولی به تدریج اوضاع بهتر شد.
تلویزیون اینترنتی
به محض شروع قرنطینه، شبکههای تلویزیونی جدیدی راه اندازی شدند و در عین حال تبلیغات تلویزیونی نیز انعطاف پذیری زیادی از خود نشان دادند. این انقلاب فقط چند ماه طول کشید.
نشستن در خانه و تماشای فیلم رواج بیشتری یافت و مدت زمانی که در گذشته صرف تردد خارج از خانه میشد حالا دیگر به تماشای فیلم از شبکههای تلویزیونی اینترنتی اختصاص پیدا میکرد. شیوه رفتار مصرف کننده برای همیشه تغییر کرده است و صاحبان برندها مجبورند خود را با آن مطابقت دهند.
کاشا کیسی، مدیر جهانی شرکت رسانه و خدمات بازاریابی «اینجین» (Engine) باور دارد که این بیماری همه گیر سرعت رشد تلویزیونهای مداربسته (سی تی وی) را پنج تا هقت سال بالا برده است.
تجارت الکترونیک
سالهاست که برندها و پلتفرمها در تلاشند تا کاری کنند مصرف کنندگان به راحتی با خرید چیزی ندیده و نشناخته کنار بیایند یا یک بار آن را امتحان کنند. با این وجود در یک سال گذشته، بسیاری از مصرف کنندگان چاره ای نداشتند جز آن که برای سفارش مواد غذایی، اقلام ضروری و سایر لوازم مورد نیاز خود به خرید آنلاین روی بیاورند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه، مردم این کشور در سال گذشته میلادی ۷۹۱ میلیارد و هفتصد میلیون دلار صرف خرید الکترونیکی کرده اند. اگرچه ممکن است با رفع محدودیتها، میزان خرید از فروشگاههای فیزیکی بار دیگر افزایش یابد اما از این نکته نباید غافل شد که صنعت حرده فروشی برای همیشه تغییر کرده است. اگر چندین بار از یک سایت خرید اینترنتی انجام داده اید و حالا آدرس آن در هیستوری گوشی شما ذخیره شده است، پس یعنی شما هم این مدل خرید را پذیرفته اید.
توسعه تجارت الکترونیک و تاثیر آن در رشد تبلیغات دیجیتال در عملکرد شرکتهایی مثل اسنپ مشهود بود. در ادامه تبلیغ کنندگان کالا و خدمات در حالی به پرو مجازی روی آورده اند که بسیاری از خرده فروشیها تعطیل شده اند. پینترست نیز یکی دیگر از ذینفعان قرنطینه بود زیرا مصرف کنندگان از این پلتفرم در امر خرید الهام میگرفتند.
سایت eMarketer پاییز سال گذشته پیش بینی کرد که با ۳۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹، بازاریابان ۱۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای تبلیغات در سایتها و اپلیکیشنهای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ هزینه کنند.
حتی اگر شرایط به حالت عادی برگردد باز هم صرفه جویی در زمان انگیزه ای برای خرید و فروش آنلاین به حساب میآید.
انعطاف پذیری
بر اساس برآوردها در راستای کاهش هزینهها آژانسهای تبلیغاتی در ایالات متحده آمریکا در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پنجاه و دو هزار نفر را از کار بیکار خواهند کرد. در این میان موسسات با انعطاف پذیری زیاد توانستند زمینه بازگشت کارمندان به سر کار خود را فراهم کنند.
خلاقیت و انعطاف پذیری رمز موفقیت در دوران کرونا است. تقریبا ۸۰ درصد از مادران شاغل مایلند از طریق دورکاری به کار خود در خانه ادامه دهند. شرکتهای موفق در صددند تا با ایجاد قالبهای کاری با انعطاف پذیری بالا اجازه انجام چنین کاری را به آنها بدهند.
در صنعتی که خواهان به خدمت گرفتن تعداد بیشتری از زنان در مناصب مدیریتی است، تلاش برای جذب افراد با استعدادهای درخشان از همه جای دنیا جذابیت فراوانی ایجاد میکند.