خبر

مهم‌ترین روندها در AdTech و MarTech

در ادامه از متخصصین حوزه بازاریابی، در مورد کلان‌­روندها، چالش­‌ها و فرصت‌­های موجود در سال‌­های پیش­‌رو پرسیده شده تا شرکت­‌های فعال در این بازار بتوانند استراتژی­‌های بلندمدت خود را با دقت و قطعیت بیش­تری تدوین و پیاده‌­سازی کنند.دیمیتری آتامانیوک: مدیرعامل شرکتGlobal Digital Marketing Groupدرآمد شرکت­ها از Video Streaming تا سال ۲۰۲۵ به ۹۴ میلیارد دلار خواهد رسید. از همین رو ساختار و جایگاه تبلیغات در این پلتفرم، توجهات زیادی را به خود  جلب کرده است. در این زمینه، برگزاری رخدادهای آنلاین و نشست­‌های ارتباطی ویدئویی و زنده از مهم‌­ترین مواردی هستند که کاربران به آن­‌ها روی خوش نشان خواهند داد.علاوه بر این تا سال ۲۰۲۳، ارزش بازار هوش مصنوعی به ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید. تجربه خرید آسوده و واقعیت افزوده تمایل خریداران را برای نهایی کردن سفارش، بیش­تر خواهد کرد: برای مثال یک تور مجازی در کارخانه یا کارگاه محل تولید محصول.آخرین مورد، توجه بیش­تر به پادکست­‌ها در آینده است. در حال حاضر نیمی از نوجوانان و جوانان، در حال دنبال کردن پادکست­‌های مورد علاقه خودشان هستند. از این رو، شرکت­‌ها باید نگاه ویژه­ای به این بخش داشته باشند.نیکیتا پلاتوتنکو مدیرعامل VlogBox:در سال­‌های پیش­رو، هیچ ابزاری برای شرکت‌­های فعال در این حیطه مهم‌­تر از Deep Analysis نخواهد بود. این فناوری به شرکت­‌ها کمک می‌­کند تا مشتری­‌های خود را بهتر بشناسند و به عبارتی یکی از مهم­‌ترین خدماتی است که شرکت­‌های ارائه­‌دهنده خدمات Adtech و Martech باید به کسب­‌وکارها ارائه بدهند. به کمک این فناوری می‌­توان، مشتریان را در دسته‌­بندی کرده و استراتژی‌­های مشخصی برای هر گروه تعریف کرد؛ همان آرزوی همیشگی تیم­ بازاریابی.فراتر از ارتباط و ارائه خدمات موفق، سرگرمی یکی از مهم­‌ترین اهداف پیش­روی تیم‌­های تبلیغاتی است. به کمک OTC/CTB، AR/VR و بازی‌­ها، می‌­توان سرگرمی را به شبکه­‌های مجازی اضافه کرده و ارتباط شرکت با مشتری­‌هایش را غنا بخشید.نباید فراموش کرد که مهاجرت بزرگی از شبکه‌­های تلویزیونی کابلی، به Video Streaming ها در حال رخ دادن است و این امر تبعات زیادی را گروه­‌های بازاریابی به همراه خواهد داشت. بر اساس آمار ارائه شده، ۶۰ میلیون آمریکایی تا سال ۲۰۲۴ از تلویزیون به پلتفرم‌­های پخش سریال و فیلم­‌های سینمایی مهاجرت خواهند کرد. ارائه خدمات نوین در این حیطه، باید در زمره اهداف استراتژیک شرکت­های ارائه دهنده خدمات Adtech و Martech قرار بگیرد.مایکل سوئینی مدیر بازاریابی ClearCode:وقتی در سال ۲۰۲۰ اپل اعلام کرد قوانین مربوط به حفاظت از اطلاعات کاربران را تشدید خواهد کرد، همه می‌­دانستند که تاثیر این قوانین جدید بر درآمد توسعه‌­دهندگان نرم‌­افزارهای IOS تکان­‌دهنده خواهد بود. پس از April سال ۲۰۲۱ و اعمال قوانین جدید، حالا گرد و خاک­‌ها فرونشسته و بهتر از هر زمانی می­توان اثر این قوانین را بر درآمد شرکت­‌های فعال در حوزه فناوری تبلیغات تحلیل کرد.بر این اساس و به دلیل کاهش تقاضا برای تبلیغات، شرکت­‌های Google، FaceBook، Youtube و Snap مجموعاً ۱۲ درصد از درآمد خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ از دست داده‌­اند. این میزان، با رقمی در حدود ۱۰ میلیارد دلار برابری می­کند. اما تنها شرکت‌­های بزرگ نیستند که از قوانین سخت­‌گیرانه شرکت اپل آسیب دیده‌­اند. توسعه‌­دهندگان نرم­افزاری گزارش کرده‌­اند که هزینه به دست آوردن کاربران جدید در IOS برای آن­ها افزایش پیدا کرده است. همین موضوع سبب شده است تا CMP (Cost Per Mille) در سیستم عمال IOS کاهش پیدا کند. این روند افزایش معکوس درآمد در سیستم اندروید را، به سبب ماهیت سیستم عرضه و تقاضا، در پی داشته که سبب تغییر استراتژی کسب­‌وکارها خواهد شد.اما خبر داغ این است که در سال ۲۰۲۲ گوگل سیستم حفاظت از حریم شخصی کاربران خود را در اندروید پیاده­‌سازی خواهد کرد. بر این اساس شرکت­­‌های Adtech در صورت عدم رضایت مشتری، امکان دسترسی به Advertising ID را نخواهند داشت؛ این همه در حالی است که در گذشته این اطلاعات به راحتی در اختیار این شرکت­‌ها قرار می­گرفت. اما برای اعلام عدم ارسال ID، افراد باید به تنظمیات گوشی خود بروند و از همین جهت در حال حاضر تنها ۲ درصد از کاربران اندروید، درخواست عدم ارسال ID را داشته­‌اند که رقم بسیار کوچکی است.بنابراین پیش‌­بینی می­‌شود که قوانین گوگل نسبت به اپل که به صورت پیش‌­فرض هیچ اطلاعاتی در اختیار شرکت‌­ها نمی­‌گذارد مگر اینکه کاربران خود درخواست بدهند، اثر کم­تری بر درآمد شرکت­‌ها خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا