خبر

“مهندس” یا “پزشک” شدن با پک تبلیغاتی

موسسات آموزشی برای تبلیغات و جذب مشتریان بیشتر طی سالهای گذشته از روش های متعدد و متنوعی بهره گرفته اند.
برگزاری کمپین های یکپارچه و پخش آگهی های تلویزیونی و نصب ابر پوسترها در مراکز اصلی کتاب فروشی ها و میادین بزرگ؛ همگی درجهت جذب مخاطبانی بوده که در انتخاب موسسه آموزشی خوب مردد هستند.

البته شکل و ماهیت تبلیغاتی این موسسات آموزشی با بخش های دیگر تجاری تا حدودی متفاوت تراست، چرا که قطعاً انتخاب کالایی که در پروسه ی تبلیغات مخاطب با آن مواجه میشود نسبت به انتخاب موسسه آموزشی که سرنوشت آینده ی افراد را رقم میزند کاملاً متفاوت است.
لذا کنترل و نظارت بر روند شعارها و مضامین تبلیغاتی که این موسسات ارائه میکنند از سوی دستگاه های ناظر اهمیت بیشتری می یابد.
این روزها شاهد تبلیغات گسترده موسسات آموزشی غیر دولتی برای جذب دانش آموزان هستیم. از سویی انتخاب مدرسه خوب و انتخاب رشته تحصیلی مناسب برای دانش آموزان و خانواده های آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
برعکس دوران گذشته رقابت برای به دست آوردن صندلی در دانشگاه های مطرح کشور است و بسیاری از مدارس در طرح های تبلیغاتی خود به این موضوع تاکید خاص دارند.

ما هر روز شاهد پخش آگهی های تبلیغاتی از رسانه ها هستیم که اقدام به بیان ویژگی های موسسات آموزشی مختلف میکنند و هریک از این کانون های آموزشی با ارائه ویژگی های خاص خدمات آموزشی و حتی لیست دانش آموزان خود که در رشته های پزشکی و مهندسی و حقوق و… دانشگاه های مطرح کشور پذیرفته شده اند، خدمات و ویژگی های آموزشی خود را تبلیغ میکنند.
اما این کار تبلیغاتی همینجا تمام نمی شود، از آنجا که در فرهنگ ما پزشک یا مهندس شدن برای جوانان و خانواده های آنها یک ارزش محسوب میشود برخی موسسات آموزشی با تاکید براین موضوع کمپین هایی تبلیغاتی انگیزشی اجرا می کنند و خود را عامل رسیدن مخاطبان به انگیزه مطرح شده معرفی می نمایند.
درفصل امتحانات البته فعالیت این موسسات گسترش بیشتری می یابد و به خصوص در مورد دانش آموزانی که قصد انتخاب رشته تحصیلی دارند از روش های انگیزشی خاصی استفاده میشود.

به عنوان نمونه یک موسسه آموزشی در فصل امتحانات به مدارسی که دانش آموزان آنها قصد انتخاب رشته تحصیلی دارند، مراجعه میکند و با طرح این پرسش که دانش آموزان قصد دارند در آینده پزشک شوند یا مهندس، پکیج های خاص تبلیغاتی متناسب با پاسخ آنها ارائه میکند.

دانش آموزانی که پاسخ آنها به این پرسش پزشک بود، هدیه تبلیغاتی لباس سفید پزشکی و علاقمندان به مهندسی کلاه مخصوص دریافت میکردند.
در ادامه نیزمزیت های مدرسه مورد نظر که البته غیردولتی است برای رسیدن به این آرزی بزرگ در بسته های تبلیغاتی برشمرده می شود و در نهایت این پیام که برای پوشیدن لباس سفید و بر سرگذاشتن کلاه خاص باید از طریق موسسه آموزشی که تبلیغ می شود اقدام کنید.

علی میرصادقی مدیر این موسسه آموزشی درمورد انتخاب این روش تبلیغاتی می گوید: خلاقیت در ایجاد انگیزش برای جوانان تاثیرگذار است و برهمین اساس سعی شد از روش هایی استفاده کنیم که ضمن انتقال پیام خود نوآوری و تازه بودن را در خود داشته باشد و در نهایت در ایجاد انگیزش برای این گروه تاثیر گذارباشد.
او که خود روان شناس و متخصص مشاوره های انگیزشی است، معتقد است در انتقال پیام هایی که قصد ایجاد نگرش یا انتخاب خاصی را داریم باید شکل پیام و تبلیغ برای مخاطبان ایجاد انگیزش کند تا در مرحله نخست دیده شود و بعد همان انگیزش ایجاد شده منجر به اقدام بعدی مخاطب شود.
وی میگوید: بسته های تبلیغاتی زیادی ممکن است به دانش آموزان داده شود و انتخاب موسسه یا مدرسه خاصی را پیشنهاد یا تبلیغ کنند اما یک لباس سفید پزشکی هدیه ای است که کمتر نوجوانی ممکن است آن را دوراندازد.

دانش آموزان حتی اگر موسسه آموزشی ما را انتخاب نکنند این هدیه ی تبلیغاتی در انتخاب مسیر زندگی آنها یک کالای تبلیغاتی تایر گذار و انگیزاننده محسوب میشود که فارغ از بعد تبلیغاتی میتواند کاردکرد انگیزشی داشته باشد.

موضوع جالب اینکه دانش آموزانی که این بسته ها را دریافت کرده بودند فقط کلاه مهندسی و لباس سفید پزشکی را نگه داشتنه بودند و سایر موارد نظیر سی دی ها و تراکت های و بورشورهای تبلیغاتی این موسسه مانند این دو مورد برایشان جذابت نداشته است.
او خلاقیت در ایجاد انگیزه را یکی ازعوامل مهم پروژه ی تبلیغاتی خود معرفی میکند که متناسب با خواست و علایق جامعه هدف یا مخاطبان طراحی میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا