مکدونالد به خاطر طرح مجدد ایده اعطای اسباب بازی های غالبا پلاستیکی رایگان با Happy Meal های خود به مصرف کنندگان تحت فشار است.
در همین حال مصرف کنندگان متقاضی کاهش استفاده از پلاستیک های تک کاربره هستند.
بیش از ۳۳۰ هزار امضا برای درخواست ضبط اسباب بازی ها از مکدونالد جمع آوری شده اند. اکثر اسباب بازی ها از جنس پلاستیک غیر قابل بازیافت هستند که به سرعت دور انداخته می شوند. این مساله از نگرانی بابت تاثیر پلاستیک بر روی توسعه محیط زیست یک اولویت برای مصرف کنندگان می سازد.
مکدونالد در جستجوی راه هایی برای ساخت اسباب بازی از یک نوع پلاستیک است که با سهولت بیشتری بازیافت می شود. در ادامه این شرکت به تغییر محصولات خود و ارائه پیشنهاداتی مثل کتاب، اسباب بازی های نرم و بازی های تحته ای می اندیشد. به هر حال، هیچ تصمیمی در مورد خلاص شدن از دست اسباب بازی های پلاستیکی گرفته نشده است.
به گفته «الن استرانک»، مدیر بخش حفظ محیط زیست مک دونالد، با توجه به تمرکز بر روی پلاستیک، مردم احتمالا در آینده کالایی کمی ترکیبی تر را خواهند دید.
www.marketingweek.com