خبر

می خواهم این آهنگ را در مراسم دفنم بشنوم

 مراسم تدفین قرار است مراسمی خسته‌کننده و غمگین باشد؛ چون کسی را از دست داده‌ایم. در اواسط سال ۲۰۱۰ بود که مردم و بیش‌تر جوان‌ها در YouTube جمله‌ای را باب کردند «این قطعه را در مراسم تدفینم بگذار» و معنای جمله این بود که آن‌ها می‌خواستند بگویند که آن آهنگ را بسیار دوست دارند؛ در واقع به قدری دوستش دارند که می‌خواهند در مراسم تدفین‌شان آن موسیقی شنیده شود.
واقعیت این است که Spotify بین شرکت‌های بزرگی که بودجه‌های کلانی برای تبلیغات اختصاص می‌دهند، مبالغ اندکی برای تبلیغات اختصاص می‌دهد. اما از چند سال قبل برند تصمیم گرفت از این سنت دیرینه فاصله بگیرد و به جذب مشتری فکر کند و کمپین‌های جذابی طراحی کند. کمپین‌هایی که مانند خود پلت‌فرم، ساده و گویا باشد. در سال ۲۰۱۷ در مجموعه‌ای از ویدیوهای کوتاه، برند از این جمله‌ی مشهور استفاده کرد.
«این قطعه را در مراسم تدفینم اجرا کن» موسیقی‌هایی را از گروه موسیقی رقص DNCE به نمایش می‌گذارد که به هیچ وجه با مراسم تدفین جور درنمی‌آیند.
در ویدیوی دیگری از برند با عنوان «گرم شدن زمین واقعی است… پس بیا برقصیم» هم شاهد واکنش‌هایی عجیب به تغییرات آب و هوایی زمین هستیم.
کمپین بانمک Spotify براساس داده‌های کاربران در اینترنت درست شده است و پیش از آن هم Spotify با استفاده از داده‌های کاربران کمپینی محیطی را در سال ۲۰۱۶ در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اجرا کرد.
محتوای برخی از پوسترهای برند عبارتند از:
دوست عزیزی که در روز ولنتاین، ۴۲ بار آهنگ «متاسفم» را گوش کرده بودی، بگو چه کار کرده بودی؟

دوست عزیزی که در تئاتر District هستی، و امسال ۵۳۷۶ بار به موسیقی Hamilton گوش کردی، می‌توانی برای ما بلیط تهیه کنی؟
برند حتی فهرست‌های موسیقی (Playlist) براساس نتایج جست‌و‌جوی مردم تهیه کرده است؛ فهرست‌هایی با نام‌های «متاسفم که گربه‌ات رو گم کردم» و «بلد نیستم فهرست موسیقی درست کنم».
Spotify در این فعالیت‌های ارتباطی از روش هوشمندانه‌ای برای ترکیب فناوری و عناصر انسانی بهره گرفته است و نتایج نشان می‌دهد که موفق عمل کرده است.

www.campaignlive.co.uk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا