خبر

نژاد‌پرستی و برندها؛ این بار فولکس‌واگن

فولکس‌واگن این روزها با فاجعه‌ی آگهی نژادپرستانه‌ای که در اینستاگرامش منتشر کرده و کمی بعد آن را برداشته، دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیران ارشد برند پس از این ماجرا عذرخواهی کردند و قول دادند که تحقیقات کامل در این مورد انجام شود.

شرکت خیلی سریع با انتشار بیانیه‌ای مشترک از مدیران فروش و بازاریابی و مدیر بخش تنوع نژادی، مسئولیت آگهی را به عهده گرفت.

برند که پیشینه‌ی ناخوشایندی در دوران حکومت نازی‌ها دارد در بیانیه‌اش ضمن بیان این مطلب، اعلام کرده که با تمام انواع نفرت‌پراکنی و تبعیض مخالف است.

آنها در عذرخواهی‌شان اعلام کردند که «ما آگهی نژادپرستانه‌ای را در اینستاگرام فولکس‌واگن منتشر کردیم و خشم مردم را درک می‌کنیم. ما نیز وحشت کرده‌ایم. این ویدیو توهینی به تمام دستاوردهای جنبش حقوق مدنی‌سیاه‌پوستان آمریکا و همچنین توهین به هر انسان شایسته‌ای‌ست.»

این آگهی جنجالی مردی با پوست تیره را نشان می‌دهد که توسط دست بزرگ سفیدپوستی به پیاده‌رو رانده می‌شود. سپس دست سفید بزرگ دیگری مرد را با تلنگر به داخل یک رستوران به نام پتی کولون می‌فرستد که به کولونیست (استعمارگر) کوچکاست. تمام این کارها برای دورکردن مرد از خودروی جدید فولکس‌واگن انجام می‌شود.

در عین حال این مطلب نیز گفته شده است که هنگام به نمایش درآمدن شعار ویدیو Der Neue Golf (گلف جدید) ابتدا حروف neger به معنای کاکاسیاه دیده می‌شده است.

به گزارش تلویزیون آلمان، دست بزرگ را می‌توان به عنوان استعاره‌‌ای از «قدرت سفید» در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا