آژانس تبلیغاتی «اندروفین» با همکاری آژانس سلامت «UNFPA» آذربایجان، کمپین تبلیغاتی «شکستن کلیشهها» را به منظور به چالش کشیدن کلیشههای جنسیتی در تبلیغات ارائه میدهد. این ابتکار نوآورانه شامل ایجاد سه برند خیالی میشود که نقشها و انتظارات جنسیتی سنتی را به چالش خواهد کشید.برند «Parilti» و انقلاب در امر ظرفشوییParilti به عنوان یک برند خیالی تولید کننده مایع ظرفشویی، با نشان دادن مردان به عنوان مسئولان اصلی آشپزخانه، کلیشههای جنسیتی موجود را به چالش میکشد. هدف از اجرای کمپین تفکر برانگیز فوق نقض این قبیل تصورات است که فقط زنان باید کارهای خانه را انجام دهند.Kǝndsayağı: تعریف مجدد مهارت آشپزیKəndsayağı، به عنوان یک برند خیالی روغن آشپزی، مردان را به شکل آشپزهایی استثنائی نشان داده و این تصور رایج را به چالش میکشد که فقط زنان باید مسئول تهیه غذا باشند. با توجه به مهارتهای آشپزی مردانه، هدف از برگزاری این کمپین تشویق مردان به مشارکت در امر آشپزی و نقض کلیشههای رایج بوده است.Layla: بازنگری در مسئولیتهای پدر و مادرهاLayla، به عنوان یک برند نوآورانه در زمینه پوشک بچه، مردان را در قالب پدرانی به تصویر میکشد که فعالانه در زمینه مراقبت از فرزندان خود با دیگران مشارکت میکنند. این کمپین با ارائه تصویری متعادل تر و واقعی تر از پدیده فرزند پروری، خواستار تشویق مردان به انجام مسئولیتهای مشترک و ترویج اصل برابری جنسیتی در زمینه تربیت کودک است.فرایند طراحی و اجرای کمپین فوق شامل تحقیقات گسترده و همکاری با کارشناسان در زمینه مطالعات جنسیتی میشد. هدف از انجام این کار راه اندازی کمپینی بود که مخاطبان را مجذوب خود کند، جرقه یک سری گفتگوها را بزند و تغییرات مثبتی را به دنبال داشته باشد. با به چالش کشیدن هنجارهای جنسیتی از طریق این برند خیالی، ما امیدواریم که جامعه ای فراگیر تر از قبل را ارتقاء داده و کاری کنیم تا به تواناییها و مشارکتهای همه افراد اهمیت داده شود.در ماموریت همه ما برای نقض کلیشهها، توانمند سازی افراد و متحول کردن صنعت تبلیغات به ما بپیوندید. ما کنار هم میتوانیم آینده ای را بسازیم که در آن برابری جنسیتی مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرد.برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنیدwww.adsoftheworld.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد