گزارش

واکنش صحیح برندها به حوادث در محل کار

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، احتمال مواجهه کارمندانتان با آسیب‌ها و صدمات مختلف در محیط کار وجود دارد.

مسئولیت‌های زیادی بر عهده کارفرماست که از جمله آن‌ها می‌توان به تضمین ایمنی و سلامت کارمندان اشاره کرد. وقوع حوادث به هر حال اجتناب ناپذیر است اما این واکنش شما به عنوان کارفرماست که شما را از دیگران متمایز خواهد کرد.

شایع ترین آسیب‌ها در محل کار

آسیب‌ها و حوادث در محیط کار بسته به نوع شرکت و کسب و کار متفاوت است. به عنوان مثال، برای کارگران در کارخانه ممکن است حوادثی در پی بلند کردن، نگه داشتن، کشیدن یا حمل بار اتفاق بیفتد. طبق نتایج یک مطالعه، صدمات ناشی از فعالیت در محیطی نا امن، سالیانه مستقیما ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برای کسب و کار‌های آمریکایی به دنبال دارد.

از مهم ترین آسیب‌ها در محل کار می‌توان از لیز خوردن، سقوط، تصادف با وسائل نقلیه، آسیب‌های حرکتی مکرر و ایجاد عیب در دستگاه‌ها و ماشین‌ها نام برد. در ادامه به برخی اقدامات ملموسی اشاره می‌کنیم که می‌توان برای پیشگیری از آسیب دیدگی در محل کار انجام داد. شما می‌توانید در مسیر ایمن سازی محیط کار همه گام‌های ممکن را بردارید اما به هر حال نمی‌توان جلوی وقوع همه حوادث احتمالی را گرفت. با این اوصاف، نحوه واکنش شما پس از وقوع آسیب دیدگی نتیجه را تغییر خواهد داد. در ادامه نکاتی ذکر می‌شوند که ارزش دنبال کردن در این جور مواقع را دارند.

  1. مراقبت‌های پزشکی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. عدم ارائه خدمات مراقبت‌های پزشکی به کارمند خود نه تنها بر روی روحیه کارمند تاثیر منفی می‌گذارد بلکه می‌تواند از نظر قانونی عواقبی برای شرکت و کارفرما در پی داشته باشد. حتی اگر نیاز به مراجعه پزشکی اورژانسی نیز نباشد، باید کارمند خود را تشویق کنید تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه نماید.

پس از ارائه خدمات و مراقبت‌های پزشکی به کارمندتان وقت آن فرا رسیده تا به تعهدات و پروتکل خود به عنوان یک کارفرما خوب فکر کنید. کارمندان آسیب دیده حق دارند ادعای خود را تنظیم کنند و این وظیفه شماست که در صورت طرح تقاضا، فرم درخواست را به آن‌ها ارائه دهید. اگر کارمند تصمیم به پیگیری شکایت گرفت، باید به او غرامت پرداخت کنید.

  1. همکاری برای جبران خسارت

در صورت پیگیری شکایت، باید با وکلای کارمندان برای پرداخت غرامت همکاری کنید. آن‌ها احتمالا از شما خواهند خواست تا یک سری اسناد و مدارک را در اختیارشان بگذارید.  در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

  1. پس از حادثه

صرف نظر از دریافت یا عدم دریافت خسارت از سوی کارفرما، شما مسئولید به محض بهبود حال فیزیکی کارمند خود، او دوباره بر سر کار آورید. شما نمی‌توانید او را اخراج یا به دلیل طرح ادعا جریمه کنید. انجام این کار می‌تواند منجر به عواقب قانونی بیشتری شود.

  1. جلوگیری از بروز مشکلات در آینده

در نهایت، این وظیفه شماست که از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری کنید. از اتفاقات گذشته درس بگیرید و به فکر اجرای ایده‌هایی جهت کاهش خطرات و رفع نواقص کنید. این تنها راهی است که می‌توانید از کارمندان و کسب و کار خود محافظت به عمل بیاورید.

در پایان بهتر است بگوییم با انجام یک سری اقدامات مسئولانه از جمله بررسی استخدامی‌های جدید، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، تامین منابع کافی، بازرسی و نظارت منظم و مسئولیت پذیری به عنوان یک کارفرمای خوب و خیرخواه جلوی وقوع حوادث و صدمات در آینده را بگیرید. در نهایت یک محیط کار امن و سالم را برای کارمندانتان بیافرینید.

www.inc.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا