در سال ۲۰۱۱ هویت بصری جدیدی برای کشور پرو در امریکای جنوبی خلق شد، البته فرایند خلق برند از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود.
از آنجا که همیشه استراتژی برندها در مورد کالاها و خدمات است، بحث کشورها در این زمینه جذابیت زیادی دارد؛ به نظر ما هر چیزی از انسان گرفته تا یک کشور به برندینگ نیاز دارد!
برندینگ یک کشور کمک بزرگی برای جذب توریست است، همچنین برندینگ خوب میتواند عامل تاثیرگذاری برای احترام کشورهای دیگر نیز باشد.
پرو به برندی قوی و مثبت نیاز داشت که در عین متفاوتبودن، توجه را جلب کند و بتواند پیامی مشخص را انتقال دهد.
هدف پروژه، ایجاد مزیت رقابتی برای در معرض بودن در عرصههای بینالمللی (مثلا گردشگری و صادرات) و همچنین جلب نظر سرمایهگذاران بود.
هویت جدید برند حول طعمها، رنگها و تاریخچهی زندگی پرو شکل گرفت؛ به عبارت دیگر انعکاس زیبایی، تنوع و بخشندگی پرو برای جذب توریستهای بیشتر به هر دو بخش قدیمی و مدرن کشور.
برند میبایست در بخشهای متنوعی (گردشگری، شکم!، سرمایهگذاری و …) استفاده میشد. به همین دلیل آژانس مسئول نام برند را ساده در نظر گرفت. تمام هویت برند حول اسم کشور شکل گرفت و چیز دیگری به آن افزوده نشد.
شکل مارپیچی/ حلزونی حرف اول نام پرو (P) از موتیفهای گرافیکی یافتهشده در فرهنگهای قدیمی پرو وام گرفته شده و نمایانگر تکامل، تغییر و تحول است. همچنین یادآور یک اثر انگشت با مفهوم «پرو برای همه» است.
رنگ قرمز انتخابشده برای لوگو، انعکاس قرمز پرجنب و جوش پرچم پرو است و فرهنگ و مردم پویای کشور را نمایش میدهد.
به دلیل وجود جنبههای متفاوت در پرو، هویت بصری به رنگهای دیگری جز قرمز نیاز داشت و از رنگهای متنوعی ساخته شد. رنگها نماد تنوع مناطق، چشماندازها و شخصیت پرانرژی پرو هستند.
خط گرافیکی استفاده شده در طراحیها، از فرهنگها و مناطق مختلف کشور الهام گرفته شد.
در تصاویر کمپین، عکسهای مناطق مشهور پرو به نمایش گذاشته شدهاند.
www.thebrandingjournal.com