آموزش

پنج استراتژی برای تشکیل یک تیم رویایی استارتاپی

برای جذب و حفظ استعداد‌های برتر بهتر است از روز اول یک فرهنگ شرکتی قوی را ایجاد کنید. با سپردن مسئولیت مدیریت منابع انسانی به دیگران می‌توانید بر روی توسعه محصول تمرکز کرده و سریع تر از پیش بینی‌ها به اهداف خود دست یابید.

شروع کار همیشه سخت است به خصوص وقتی که مراحل اولیه راه اندازی یک تیم استارتاپی را از سر می‌گذرانید. برخورداری از یک تیم قوی نقش پر رنگی در فروش موفق محصول دارد.

تنها مدیر خوب بودن کافی نیست. در ادامه پنج مهارت مدیریتی وجود دارد که موجب حفظ کارمندان اطراف شما خواهد شد:

همه چیز از فرهنگ شروع می‌شود.

ساختن یک فرهنگ قوی مهم و کلیدی است و باید از همان روز اول در اولویت قرار گیرد. قبل از ایجاد و اجرای یک استراتژی کسب و کار، بسیار مهم است که بدانید کی هستید، در حال حاضر کجا ایستاده اید، به کجا می‌خواهید بروید و چه تصوری از چشم انداز شرکت خود دارید. ارزش‌هایی که به آن‌ها باور دارید را شناسایی کرده و با خود بیندیشید که چه ارزش‌هایی را می‌خواهید با جهانیان به اشتراک بگذارید. قبل از همه چیز باید به این سوالات پاسخ دهید.

شایستگی‌ها و شاخص‌های رفتاری را شناسایی کنید.

در مرحله بعد، تصمیم بگیرید که دوست دارید چه افرادی را در تیم خود راه دهید. این امر شامل درک قابلیت‌ها و شاخص‌های رفتاری می‌شود.

برای مثال، در یک استارتاپ کارکنان باید از نوعی ویژگی انعطاف پذیری و سازگاری برخوردار باشند زیرا همه ما در محیطی زندگی و کار می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر است. ما همچنین برای برخورداری از آغوشی گشاده نسبت به ایده‌های جدید، جاه طلبی سالم و سودمند، آمادگی برای ریسک پذیری در برابرنوآوری و توانایی آرام و محکم ماندن در شرایط مبهم و فشار زیاد ارزش زیادی قائلیم.

اگر فردی فاقد این ویژگی‌ها باشد، همه افراد درگیر چالش خواهند شد و در نتیجه راندمان پایین خواهد آمد. در ادامه این کارمند احتمالا برای مدتی طولانی در شرکت ماندگار نخواهد شد.

ارزش‌های پیشنهادی کارفرما (EVP) را فرموله و به وضوح با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

افراد مشتاق برای فعالیت در استارتاپ‌ها معمولا پر شور و ریسک پذیر هستند. آن‌ها برای آزادی، فرصت خلاقیت، احساس تعلق به چیزی مهم و فرصت‌هایی برای پیشرفت در مسیر شغلی ارزش قائلند. مطمئن شوید که این ارزش‌ها را ارائه می‌دهید. اگر غرامتی که قرار است پرداخت کنید پایین تر از سطح بازار است، پیشنهادات جدید دیگری مانند فروش و مشارکت در سهام را در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، سعی کنید بفهمید که استارتاپ‌ها برای همه مناسب نیستند. یک نامزد می‌تواند کارشناسی برجسته باشد، اما اگر طرز فکرش هیچ گونه سازگاری با فرهنگ استارتاپی نداشته باشد، مدیران نیز نتایج درخشانی را به چشم نخواهند دید. صرف نظر از مزایایی که ارائه می‌دهید، اگر فرد مورد نظر برای ثبات جایگاه و موقعیت کاری ارزش قائل باشد، به یک استارتاپ نمی‌پیوندد.

برای یک موسس استارتاپ، گفتگو در مورد توسعه محصول و پتانسیل آن، برقراری ارتباط میان فرهنگ هیجان و توسعه و تاکید بر روی مزایا و ارزش‌هایی که برای جهان مفید است، لازم و ضروری به نظر می‌رسد. این محرک‌ها در جذب افراد همفکر موثر واقع خواهند شد. شما باید دقیقا بدانید که به دنبال چه کسی با چه توانایی‌ها و استعداد‌هایی هستید.

شروع به تعیین پروسه فعالیت منابع انسانی کنید.

تعیین پروسه‌های منابع انسانی برای یک استارتاپ در مراحل اولیه نیاز به ایجاد ساختاری متعادل و انعطاف پذیر دارد.وظایف اصلی از جمله استخدام و تعیین وظایف بلافاصله مشخص شده اما سایر فرآیند‌ها به مرور زمان و همزمان با رشد و پیشرفت استارتاپ توسعه می‌یابند.

حوزه‌های اصلی منابع انسانی عبارتند از: استخدام، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، غرامت و پاداش، فرهنگ سازمانی و

ارتباطات داخلی، ارزیابی عملکرد، خروج از خدمت و غیره.

البته که شما باید با همه این‌ها کنار آمده و یک سفر چالش برانگیز را تجربه کنید.

برون سپاری وظایف دفتر پشتیبان منابع انسانی را در نظر داشته باشید.

مشکلات اصلی همه استارتاپ‌ها در مراحل اولیه شامل تعیین مکان، چگونگی انجام کار و زمان درست برای کشف استعداد مناسب می‌شوند. حجم کار زیاد و تجربه نیز اغلب اوقات محدود و کم خواهد بود به خصوص این که بخواهیم تنها ۲۴ ساعت صرف آن کنیم. علاوه بر این، موسس شرکت باید در همه مراحل همچنان بر روی محصول تمرکز استراتژیک داشته باشد. اگر قصد دارید همه چیز را دست تنها مدیریت کنید، شانس نزدیک شدن به یک مدل کسب و کار موفق و سنجش پذیر به شدت کاهش خواهد یافت.

برون سپاری امور اداری بخش پشتیبان منابع انسانی را همواره مد نظر قرار دهید. در این راستا گروهی از متخصصان مختلف می‌توانند به مدیریت همه کار‌ها از جمله استخدام، فرهنگ سازی، برندسازی منابع انسانی و اجرای برنامه‌های حفظ و توسعه بپردازند.

با برون سپاری این قبیل وظایف، می‌توانید سرعت استخدام را بالا برده و هزینه‌های جذب و حفظ استعداد‌ها را کاهش دهید. مهم تر از همه این که، در ادامه فرصتی برای غور عمیق در روند توسعه محصول کسب کرده و سریع‌تر به اهداف خود دست خواهید یافت.

شرکت‌های بزرگ در دنیای امروز، مدت‌ها پیش توسط علاقمندان به ایده‌های بزرگ و درخشان تاسیس و توسعه یافته اند. وظیفه شما این است که چنین رویاپردازان و مبتکرانی را برای پروژه‌های خود بیابید – کسانی که آماده اند خطرات احتمالی را با شما در  میان گذاشته و با مدیران و کارمندانتان برای دستیابی به یک هدف بزرگ تلاش کنند. کلید تشکیل یک تیم رویایی، وقوف کامل به ماموریت‌ها، اهداف و ارزش‌هاست. به این ترتیب، کشف افرادی که طرز فکر، جهان بینی و فرهنگتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، بسیار آسان تر خواهد بود.

www.entrepreneur.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا