خبر

پنج پیش بینی اشتباه در سال ۲۰۲۱

هر ساله بازاریاب­‌ها جام جهان­‌نمای خود را در دست می­‌گیرند تا روندها و تغییرات احتمالی را پیش­‌بینی کنند. این پیش­‌بینی نحوه هزینه‌­کرد زمان و سرمایه را در سال پیش‌­رو تعیین خواهد کرد. گاهی این پیش­بینی‌­ها درست از آب در می­‌آید و گاهی شبکه­‌های اجتماعی همه را شگفت‌­زده می‌­کنند و بیش­تر از همه فعالان بازار را. در این مجال ۵ پیش­‌بینی اشتباه بازاریاب­‌ها در سال ۲۰۲۱ را از نظر می­‌گذارنیم.سال ۲۰۲۱ آخرین بهار تیک­تاک خواهد بودبا وجود تهدیدها درباره ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا و ممنوعیت رخ­داده در هند، تیک­‌تاک آهسته آهسته در حال گسترش است. در انتهای سال ۲۰۲۱، تیک­تاک به یک آمار شگفت‌­انگیز رسید: ۱ میلیارد کاربر فعال. با وجود محبوبیت فراوان، برخی تصور می‌­کردند تیک­‌تاک تنها برای رقص و لب­‌زدن ساخته شده است، اما باید قبول کنیم که این شبکه اجتماعی فضای جدیدی را در اختیار برندهای خلاق قرار داده و حالا بیش از همیشه مستعد تبلیغات است. از همین رو این کمپانی با ارائه TikTok for Business در سال ۲۰۲۱، امکان رصد کمپین­‌ها را برای بازاریاب­‌ها فراهم آورد. در سال ۲۰۲۲، بیش از نیمی از بازاریاب­‌ها تمایل دارند تا سرمایه و زمان بیش­تری را صرف تبلیغات در این شبکه اجتماعی کنند، شاید وقت آن رسیده که نظرتان را عوض کنید!فیس‌بوک در سراشیبی فراموشی قرار گرفته استشاید در شبکه­‌های اجتماعی جک­‌هایی درباره سال‌خوردگی فیسبوک و بازنشستگی آن شنیده باشید که تا حدودی هم واقعیت دارند. تحقیقات جدید نشان می‌­دهد اسنپ­‌چت، اینستاگرام و تیک‌­تاک مهم­‌ترین گزینه‌­های نسل جوان برای حضور در شبکه­‌های اجتماعی هستند در حالی که فیس­‌بوک به رده ۶ سقوط کرده است. اما نمی­‌توان به همین سادگی­‌ها از فیسبوک گذشت؛ همین حالا ۱.۵ میلیارد کاربر آنلاین در حال تبادل اطلاعات در بستر این شبکه اجتماعی هستند. بیش­ترین کاربران فیسبوک افرادی هستند که حالا دوران میان سالی خود را می­‌گذارنند. بر اساس آمارهای به دست آمده از بیش از ۱۰۰۰ بازاریاب، فیسبوک بیش­ترین نرخ بازگشت سرمایه را در میان تمامی شبکه­‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است. با ارائه امکاناتی همچون فروشگاه فیسبوک و پخش زنده، بهتر است برای پیش‌­بینی سقوط این شبکه اجتماعی کمی محتاط‌­تر باشیم.تیک‌­تاک بهترین پلتفرم برای Influence Marketing خواهد شدبا وجود محبوبیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام همچنان رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است. بر اساس نظرسنجی­‌های صورت‌­گرفته، ۹۷ درصد از بازارایاب­‌ها پلتفرم اینستاگرام را برای سرمایه­‌گذاری در زمینه Influence Marketing برگزیده‌­اند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۱، فروش به کمک سلبریتی­‌ها به عنوان محبوب­‌ترین روش بازاریابی با بیش­ترین نرخ بازگشت سرمایه لقب گرفته است. شاید این عنوان بیش­تر مدیون ظهور Micro Influence ها باشد که از مخاطبان اندک اما وفاداری برخوردار هستند. به کمک این گروه می‌­توان تبلیغات کم­‌هزینه اما بسیارکارایی داشت.چت­‌ر‌وم‌­هایی مانند کلاب­‌هاوس نرخ بازگشت سرمایه بالایی خواهند داشتدر سال ۲۰۲۱ شاهد اوج‌­گیری اپلیکیشن­‌هایی مانند کلاب­‌هاوس و Twitte Space بودیم. در آغاز همه بسیار علاقه‌­مند بودند تا نتیجه تبلیغات در این شبکه­‌های اجتماعی را هرچه زودتر مشاهده کنند. به نظر می­رسد برخلاف پیش­بینی‌­ها، این شبکه‌­های اجتماعی از نرخ مشارکت بالا ولی نرخ بازگشت سرمایه پایینی برخوردار هستند. در این لیست، کلاب­‌هاوس در انتهای فهرست قرار گرفته است و ۱۵ درصد از بازریاب­‌ها در سال پیش­‌رو میزان سرمایه­‌گزاری در این شبکه­‌های اجتماعی را کاهش خواهند داد.با این همه بسیاری از بازاریاب‌­ها از نرخ مشارکت بالا در این گروه استقبال کرده‌­اند. اگر تمایل دارید تا برند خود را معرفی کنید یا به دنبال نرخ مشارکت بالا هستید شاید بهتر باشد در مورد این گروه از شبکه‌­های اجتماعی بیش­تر مطالعه کنید.رخدادهای مجازی از تب و تاب خواهند افتادبسیاری از ما تصور می­‌کردیم در سال ۲۰۲۱ به محیط کار فیزیکی باز خواهیم گشت و رخدادهای مجازی به فراموشی سپرده خواهند شد، اما حالا به نظر می‌­رسد کاملا در اشتباه بوده‌­ایم. بسیاری از کسب‌­وکارها شمایل مجازی خود را حفظ کرده و برخی دیگر ترکیبی از حضور فیزیکی و مجازی را برای کارمندان خود انتخاب کرده‌­اند. این تغییر سبب کاهش هزینه‌ ­ها و افزایش کارایی شده و شاید از همین رو ۵۱ درصد از سازمان‌­ها در نظر دارند تا محیط کار ترکیبی را در سال جدید برپا کنند.پس می­‌توان انتظار داشت رخدادهای مجازی و شیوه کار از خانه در سال­‌های پیش­رو همچنان مهمان ما باشند. با وجود این آمارها، ۶۴ درصد از بازاریاب‌­ها تمایل دارند تا در زمینه ویدئو و رخدادهای مجازی سرمایه‌­گذاری بیش­تری داشته باشند و انتظار می‌­رود این سبک تازه همچنان مهمان ما باشد.منبع: blog.hubspot.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا