خبر

پنج کمپین تأمل‌برانگیز از کوکاکولا

برندها مختار هستند تا کمپین‌­های خود را بر مبنای پیامی بسازند که فکر می­کنند مناسب­‌تر است. اما این پیام‌­ها از استراتژی شرکت­‌ها نشأت می‌­گیرند و در این میان استراتژی­‌های فراوانی برای انتخاب وجود دارند. کوکاکولا هم در میان گزینه‌­های متفاوت موجود، برندینگ عاطفی را برای خود برگزیده است. در ادامه تعدادی از کمپین‌­های کوکاکولا که برآمده از این استراتژی خاص هستند، بررسی و ارائه شده‌­اند.۱- داستان عاشقانه (۲۰۱۷) در سال ۲۰۱۷ Coca-Cola Great Britain کمپینی با عنوان داستان عاشقانه پایه‌­ریزی کرد که بر موضوع بازیافت پلاستیک متمرکز شده بود. تمام صحنه‌­پردازی­های این کمپین تبلیغاتی، توسط مواد بازیافتی صورت گرفته است. در این ویدئو تبلیغاتی، دو بطری پلاستکی نوشابه عاشق یکدیگر می­‌شوند و این عشق پس از هر بار بازیافت جانی دوباره می­‌گیرد. گفتگوهای میان این دو بطری، این تبلیغ را به یک کمپین موفق­ و دلنشین بدل کرده است.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۲- دلیلی برای باور کردن (۲۰۱۱)ستون فقرات این کمپین را یک ایده انسانی تشکیل می‌­دهد: ذهنیت مثبت در دنیایی که باورهای منفی غالب شده‌­اند. این کمپین تلاش می‌­کند تا ما را برای باور به این جهان و انسان­‌ها، یک بار دیگر متقاعد کند. این ویدئو تبلیغاتی به همه ما یادآوری کرد که به ازای هر کنش منفی در این جهان، یک کنش مثبت در مقیاسی بسیار بزرگ­تر در حال رخ دادن است.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۳- تجربه دوستیکمپین تجربه دوستی توسط کوکاکولا و در کشور چین ساخته و پرداخته شده است. این کمپین تفکربرانگیز با شعار «دوستان امروز، غریبه­های دیروز هستند» آفریده شده و تلاش می­‌کند تا این کنش اجتماعی بنیادین را توسعه دهد. یک عکاس، تصاویری را جمع­آوری می­کند که به نظر می­رسد از دو یا چند دوست گرفته شده است. اما در واقعیت، او از غریبه­‌ها می­‌خواهد که در کنار هم بایستند تا او از آن­‌ها عکاسی کند. صمیمت افراد در این عکس‌­ها به ما گوش­زد می‌­کند که می­‌توان بیش­تر پذیرای بیگانگان بود، بیگانگان امروز و شاید دوستان فردا!برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۴- مرا در آغوش بگیر (۲۰۱۲)برای کار با دستگاه عجیب و غریب کوکاکولا نیازی به پول ندارید، باید در آغوشش بگیرید و در ازای هر بغل درست و حسابی، یک قوطی کوکاکولا به شما هدیه داده می­شود. این دستگاه به صورت شبانه در یکی از دانشگاه­‌های سنگاپور نصب گردیده و از دانشجویان درخواست شده بود تا به صورت خاصی آن را بغل کنند. چیزی که این کمپین را بسیار جذاب­تر می­کرد، قوانین سفت و سخت دانشگاه در رابطه با ابراز احساسات و در آغوش گرفتن در فضاهای عمومی بود. به همین خاطر نام انتخاب شده برای این ماشین Hug Me Machine از همان آغاز محبوبیت بالایی را بین جوان­ترها برایش دست و پا کرده بود.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۵- شادی آشکار (۲۰۱۵)این تبلیغ که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده، یک تبلیغ ساده اما بسیار تأمل­‌برانگیز است. در این تبلیغ یک گروه به سمت افرادی که بر روی نیمکت‌­ها نشسته­‌اند می­روند. در آغاز یک مرد و پس از آن دو فرد سال‌خورده در این ویدئو ایفای نقش می­کنند. با ابزاری مثل شاخه­‌های نخل یا تکه‌­هایی از لباس‌­های رنگارنگ و کمی تخیل، تلاش می­‌شود تا تجربه یک روز رویایی در جزایر هاوائی به افراد انتقال داده ­شود. این تبلیغ به ما نشان می­دهد که خوشحال کردن افراد کار سختی نیست.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.در این کمپین­‌ها پیام در دل یک ماجرای جذاب و دلنشین قرار گرفته است و مشارکت در این ماجراها و همراهی به پیام آن­ها، حس خوبی را به انسان­‌ها القاء می‌­کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا