خبر

پیدو؛ خودروی سوخت رسان

خودروی سوخت رسان پیدوخدمتی تازه درجهت تسهیل سوخت رسانی درسطح کلان شهرها و یا مناطقی که جایگاه پمپ بنزین وجود ندارد را فراهم کرده است.
شاید برای همه اتفاق افتاده باشد که درشرایطی قرارگرفته باشند که به خاطر اتمام سوخت اتومبیل خود در راه مانده و با مشکلاتی از این دست از انجام امور مختلف زندگی اجتماعی بازمانده باشند. همیشه یکی از دغدغه های رانندگی دربزرگراه ها و یا حتی سطح شهرها دسترسی آسان و سریع به جایگاه های سوخت برای تامین بنزین مورد نیاز خودروهاست.

پیدو” خدمتی است که از طریق نصب اپلیکیشن یا تماس با سامانه آن امکان ارسال خودروی سوخت را برای در راه ماندگان فراهم میکند.
فلاح پور مسول فروش و تبلیغات شرکت پیدو در گفتگو با ام بی ای نیوز با بیان اینکه ایران پنجمین کشور در دنیا است که این خدمت را ارائه میکند، گفت: ایده اولیه کار براساس خدمت رسانی در شهر تهران شکل گرفت و به طور آزمایشی در برخی مناطق تهران سرویس دهی انجام شد و معایب و نواقص کار مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت فناوران نفت ابزار برای رفع مشکل سوخت رسانی در کلان شهرها و به خصوص تهران که مشکل احداث جایگاه سوخت و آلودگی هوا و..را دارد این طرح را اجرایی کرد. به این شکل که نرم افزار مربوطه روی گوشی همراه مخاطبان نصب می شود و درصورتیکه کاربر یا متقاضی درخواست خود را از طریق اینترنتی با تعیین نقشه و محل قرارگرفتن خود را اعلام کند نزدیکترین خودروی سوخت رسان مقدار هزینه را برمبنای مسافت و میزان سوخت مورد نظر اعلام میکند که اگر مودر تایید کاربر باشد، شماره خودروی سوخت رسان و نوع محاسبه سوخت برای متقاضی ارسال می شود و درسریع ترین زمان این کار انجام می شود.

وی درادامه گفت: تمام موارد ایمنی و استانداردهای جهانی این کار توسط مراکز و سازمانهای مربوطه نظیر آتش نشانی و اداره ی ایمنی و محیط زیست وزرات نفت به تایید رسیده است و تاکنون حدود ۵۰ خودروی متناسب با استاندارهای لازم این کار تهیه شده که درسطح تهران فعالیت می کنند. به عنوان نمونه در شرایط بارندگی و برف چند روزه درتهران حدود ۳۰۰ هزار لیتربنزین از این طریق به خودروهای در راه مانده سوخت رسانی کردند.

وی معتقد است نیاز چنین طرحی در کلان شهرها احساس می شد و بعد از طرح ایده اولیه نخستین خودروی سوخت رسان توسط آقای زنگنه وزیر نفت در محوطه ی وزارت نفت رونمایی و بعد ازطی مراحل قانونی توسط شرکت پیدو اجرایی شده است.
او از اعلام نیاز و تقاضای بسیاری از شهرهای دیگر برای چنین خدمت رسانی خبرداده و گفت با توجه به اینکه ایمنی چنین طرحی از اهمیت بالایی برخودار است لذا فعلاً نسبت به گسترش طرح در سایر نقاط کشور نیازمند مدیریت بیشتر هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا