ده ها هزار کمپین بازاریابی هر سال برای جشنواره خلاقیت بین المللی کن ارسال می شوند. فقط ۱۰ درصد از آن ها در فهرست کوتاه سازمان دهندگان جشنواره قرار می گیرند و فقط ۳ درصد از آن ها شیر طلایی را به دست خواهند آورد. بنابراین شاید فکر کنید که پیش بینی برنده یک ماموریت غیر ممکن است اما آژانس تبلیغاتی Leo Burnett امسال نیز مثل ۳۱ سال گذشته دست به انتشار فهرستی از برنده ها از نگاه خود زده است: همه ۲۵ کمپین پیش بینی شده آژانس پارسال از جشنواره کن جایزه گرفتند و حالا امسال، این آژانس وقفه یک ساله در فعالیت شرکت مادر خود، Publicis، را تبدیل به یک وحی بی طرفانه کرده است.
در زیر به پیش بینی آژانس در سال ۲۰۱۸ نگاهی می اندازیم.
HomePod اپل، “به خانه خوش آمدید”
آژانس تبلیغاتی: TBWA/Media Arts Lab
در راستای آشنایی با جوایز جشنواره کن در سال ۲۰۱۷، آگهی تبلیغاتی غم انگیز Spike Jonze برای Kenzo با درخشش “مارگارت کوالی” یک شاهکار احساسی-اغراق آمیز را خلق کرد اما امسال، در پی تلاش یک رقصنده برای تغییر حالت و جهان پیرامون خود یک آگهی تبلیغاتی چهار دقیقه ای شگفت انگیز تر به نام “به خانه خوش آمدید” را ساخت.
Tide، “It’s a Tide Ad”
آژانس تبلیغاتی: Saatchi & Saatchi نیویورک
تبلیغات ارجاعی خلاقانه چندان جدید نیستند اما Saatchi نیویورک بدون هیچ زحمتی نسخه فوق العاده این رویکرد را با کمپین Super Bowl 2018 اجرا کرد. این آگهی تبلیغاتی با بازی “دیوید هاربور”، موفق به کسب یک جایزه Black Pencil در D&AD شد و در حالی ادعای دریافت جایزه بیشتر در جشنواره کن را مطرح کرد که مشتری او، P&G همه هزینه های ورودی در شرکت تبلیغاتی Publicis در سال جدید را به خود اختصاص می دهد.
ویدیو
پروژه میراث Palau، “تعهد Palau”
آژانس تبلیغاتی: Host/Havas
آیا اگر بچه های کشور ساحلی از شما خواستند که به محیط زیست سرسبز زادگاهشان آسیب نرسانید، شما به آن ها پاسخ مثبت نخواهید داد؟ یک قانون ساده پشت کمپین به اصطلاح جاه طلبانه و گسترده “The Palau Pledge” وجود دارد که امضای یک تعهد زیست محیطی توسط گردشگران را می طلبد. در ادامه مستقیما مهر آن در پاسپورتشان زده شد. چنین حرکت جسورانه ای تغییر دائمی سیاست مهاجرت و ساخت یک ویدیو درباره تعهد فوق را در بر می گیرد که همه بازدید کنندگان ملزم به تماشای آن در پرواز های داخلی به مقصد Palau هستند.
The Times، “JFK بدون شک”
آژانس تبلیغاتی: Rothco / Acceenture Interactive
روز ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ میلادی، پرزیدنت جان اف کندی در مسیر سخنرانی در “Dallas Trade Mart” ترور شد. در ماه مارس، خبرگزاری بریتانیایی، The Times با همکاری آژانس تبلیغاتی “Rothco” دست به بازسازی سخنرانی کندی زد که هرگز اجرا نشد. در این راستا به وسیله فناوری هوش مصنوعی، صدای پرزیدنت بر اساس بیانیه از پیش آماده شده خود ساخته و از طریق تجزیه و تحلیل ۸۳۱ صدای ضبط شده ساخته می شود.
ویدیو
www.adweek.com