برند چری این روزها حضور پررنگی در شبکههای اجتماعی بخصوص اینستاگرام دارد.ام بی ای نیوز با “بابک صدرایی کارشناس خودرو” در زمینه فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی این برند گفتگویی داشته که در ادامه میخوانید.
اجرای روشهای نوین بازاریابی
بابک صدرایی کارشناس خودرو درباره شیوه بازاریابی بکار رفته در برند چری میگوید: برند چری همواره در تلاش است از روشهای نوین بازاریابی استفاده کند. روشهایی که برای مشتریان ملموس و قابل درک باشد. با اجرای این روشها مشتریان ارتباط بهتری با برند برقرار میکنند. در همین راستا برند، از شبکههای اجتماعی، فعالیتهای PR و سایر روشها و رسانههای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده میکند.
صدرایی درباره این برند گفت: چری، شرکت خودروسازی چینی ست، که بعنوان یکی از کارخانههای اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در کشور چین به شمار میآید. این شرکت، بزرگترین صادرکننده خودروهای چینی محسوب میشود. برندهای چینی درحال پیشروی در بازارهای جهانی بوده و روز به روز عرصه را برای برندهای قدرتمند دیگر تنگ کرده و با آنها رقابت میکنند. این برند همواره در پی ارتقاء کیفیت محصولات خود بوده است. برند چری سبد محصولی کاملی را به بازار ایران ارائه کرده است. سبد محصولی که قابلیت رقابت با سایر محصولات وارداتی در ایران را دارد. بخصوص محصولات تیگو ۷ و آیزو ۶ که تمامی استانداردها لازم را داشته و سمبل آخرین دستاوردهای شرکتهای چینی در حوزه خودرو محسوب میشوند.
برنامهریزی دقیق برای حضور در شبکههای اجتماعی
صدرایی درباره فعالیتهای بازاریابی برند در شبکههای اجتماعی بخصوص اینستاگرام گفت: برند چری برای حضور در شبکههای اجتماعی برنامهریزی دقیقی کرده است. فعالیت این برند هم در زمینه برندینگ و هم در زمینه معرفی محصول و قابلیتهای آن است.
صدرایی میگوید: بسیاری از مخاطبان برند حضور فعالی در شبکههای اجتماعی داشته و زمانی را در روز در این شبکهها سپری میکنند. بنابراین با کوچ مخاطبان به این شبکهها برند نیز باید فعالیتهایی را برای این شبکهها برنامهریزی کند. همچنین مخاطبان امروزی، بخش قابل توجهای از اطلاعاتشان را از شبکههای اجتماعی بدست میآورند. اطلاعاتی که دیگر بدست آوردنش سخت و پیچیده نیست و به راحتی بدست میآیند.
این شبکهها که رفته رفته جایگزین رسانههای سنتی میشوند. شبکههایی که دامنه ارتباطات برند را با مشتریان گسترده و ادامه دار میکنند. این درحالیست که رسانههای سنتی بازاریابی مقطعی و ارتباط کوتاه مدتی را با مشتریان برقرار میکردند. علاوه براین موارد: روشهای بازاریابی دیجیتال مرقون به صرفه و قابل اندازه گیری هستند. بنابراین نه تنها برند چری بلکه تمامی برندهای فعال در ایران در حال برنامهریزی در حوزه بازاریابی دیجیتال هستند.
تغییر دیدگاه مخاطبان
صدرایی درباره تغییر دیدگاه مخاطبان گفت: نگاه مخاطبان تغییر کرده است. در گذشته اگر مخاطبی خواهان خرید خودرویی بود با کسب اطلاعات از دوستان و آشنایان نسبت به خرید اقدام میکرد. اما این روزها مخاطبان علاوه بر اطلاعات دوستان، به سرعت وارد فضای مجازی شده و درباره جزییات خودروی مورد نظرشان مطالعه میکنند. در نتیجه وابستگی مخاطبان نسبت به فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است.
صدرایی درباره فعالیتهای نمایشگاهی میگوید: برند مورد نظر در تمامی نمایشگاههای تخصصی حضور فعالی دارد. نمایشگاهها همواره نقش یک کانال ارتباطی خوب را برای رویارویی با مخاطبان بازی میکنند.
دیگر نمیتوان برای فعالیتهای بازاریابی با درهای بسته تصمیم گرفت. در فعالیت بازاریابی امروزی علاوه بر دانش باید شناخت گروه مخاطبان را نیز به دقت مورد توجه قرار داد. باید صدای مشتریان را شنید و شناخت. چنین رویکری باعث شده که برندها در نمایشگاه حاضر و از نظرات مخاطبان استفاده کنند. البته مطمئنا تمامی نظرات مخاطبان قابل اجرا نیست اما اجرای بخشی از آنها در افزایش سهم بازار نقش بسزایی خواهند داشت.