خبر

چطور در زمان بحران همدردی کنیم؟

با توجه به تداوم چالش ­ها و ابهاماتی که از سال گذشته به انسان­ها به ارث رسیده اند و امسال نیز تاکنون گریبانمان را رها نکرده اند، آمریکایی­ها همچنان در صدد هستند تا با سطوح بالایی از استرس مالی و عاطفی کنار بیایند. تعداد زیادی از کسب و کار­ها نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می­کنند، اما صرف نظر از میزان وسوسه انگیز بودن آن­ها، الان زمان مناسبی برای بازاریابی تهاجمی و دستبرد زدن به کیف پول افراد نیست.

در عوض، برند­ها باید حین برقراری ارتباط با مشتریان خود، رویکرد دلسوزانه ای را در پیش گیرند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان در رویا و آرزوی مهربانی، نیکی و برقراری یک ارتباط واقعی دو طرفه به سر می­برند. بازاریابی دلسوزانه به معنای تضمین این واقعیت است که سیستم پیام رسانی برند شما این ارزش­ها را در بر می­گیرد.

تغییر ذهنیت بازاریابی برای نگاه کردن به چیزی فراتر از اهداف سه ماهه در این دوران سخت می­تواند دشوار باشد. با این حال، برند فقط زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که مشتری داشته باشد. بازاریابی به معنای کسب درآمد هر چه بیشتر از مشتریاندر کوتاه مدت نیست بلکه به معنای ایجاد روابطی است که وفاداری در سال­های آتی را تضمین می­کند.

بازاریابی دلسوزانه ارزش­هایی را برجسته می­سازد که به مشتری در زمینه اعتماد به برند کمک خواهد کرد. از آن جمله می­توان به نشان دادن نگرانی بابت سلامت مشتریان، گوش دادن به نیاز­های آن­ها، اجازه دادن به آن­ها برای پول خرج کردن مسئولانه و فعالیت به عنوان مراقب حال و سلامتی یک جامعه بزرگ تر اشاره نمود.

روش­های زیادی برای تمرین و ممارست در رابطه با بازاریابی دلسوزانه وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آن­ها اشاره می­کنیم:

ایمنی و سلامتی را اولویت قرار دهید

در بحبوحه شیوع کرونا و بی ثباتی اجتماعی، نیاز اصلی مصرف کننده این است که احساس کند می­تواند به برندتان به عنوان منبعی برای حفظ ایمنی و سلامتی خود اعتماد کند. مراقبت از افراد و توجه به سالم نگه داشتن آن­ها راهی مفید و موثر برای نشان دادن این حقیقت است که جان مصرف کنندگان برای شما اهمیت دارد و شرکتتان درآمدزایی را فدای نیل به استاندارد­هایش نمی­کند.

اولین قدم در این مسیر اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد گام­هایی است که برای حفظ سلامتی مشتریان و کارمندانتان بر می­دارید. اگر کانال­های فروش آفلاین و آنلاین دارید، به جای مراجعه به فروشگاه، بر روی مزایای خرید آنلاین از لحاظ حفظ ایمنی و سلامتی تاکید کنید. از کانال­های خود در شبکه­ های اجتماعی برای نشان دادن همدردی با مردم و درک شرایط سخت موجود استفاده کنید. به عنوان مثال نایک این کار را با ارسال پست­هایی در رسانه­های اجتماعی انجام داد که عاشقان ورزش را به انجام حرکات ورزشی در خانه تشویق می­کرد. داو با راه اندازی کمپین «در خانه بمان» دلایل نگرانی خود بابت وضعیت سلامتی اقشار مختلف جامعه را ابراز می­داشت که شامل طرح درخواست از مصرف کنندگان برای تشریح دلایلی بود که بنا بر آن­ها ماندن در خانه را به بیرون رفتن از آن ترجیح می­دادند. در ادامه برند در قالب پیام­هایی حمایت دائمی خود را از کارگرانی نشان می­داد که کارشان تعطیلی بردار نبود.

علاوه بر این برند­ها می­توانند متعهد شوند که با هدف تامین امنیت مشتریان، به خریداران اینترنتی یک سری تخفیف­ها، فرصت­های تبلیغاتی یا خدمات ویژه را ارائه دهند که شامل حمل و نقل رایگان نیز خواهد شد. اگر برای بقا نیاز به باز کردن فروشگاه­هایتان به طور فیزیکی دارید، تخفیف­ها یا کوپن­های خاصی را برای افرادی در نظر بگیرید که در ساعت­های خلوت و کم ترافیک به فروشگاه­ هایتان مراجعه می­کنند یا از وانت فروش سیار برای تامین کالا­های مورد نیاز خود کمک می­گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا