گزارش

چطور در زمان بحران همدردی کنیم؟ (۲)

در ادامه روند بررسی روش­های بازاریابی دلسوزانه در مواقع بحرانی به بحث و گفتگو درباره موارد باقیمانده می­پردازیم:

۲- مشتریان را تشویق کنید تا مسئولانه پول خرج کنند.

حین برنامه ریزی برای برگزاری حراج و رویداد­های فروش، بازاریابی دلسوزانه در همان تاکتیک­های خنثی کننده ای خلاصه می­شود که ترس از دست دادن فرصت (FOMO)، هزینه­ های ضروری یا ازدحام جمعیت را به حداکثر می­رساند. از آن جمله می­توان به ارائه تخفیف­های گوناگون داخل فروشگاه یا جلوی درب ورودی آن اشاره کرد. طوری برنامه ریزی کنید که امکان افزایش مدت زمان حراج تا حد ممکن وجود داشته باشد. در ادامه اطمینان پیدا کنید که موجودی به اندازه کافی در انبار باشد.

از طرح انواع پیشنهاد­هایی که باعث می­شود مشتریان هنگام مراجعه به وبسایت یا فروشگاهتان بیش از حد انتظار خود پول خرج کنند، بپرهیزید. ارائه پیشنهاد­هایی مانند «سه تا بخرید، یکی رایگان دریافت کنید» یا «۱۰% تخفیف در خرید بعدی که از ماه آینده شروع می­شود»، مردم را ترغیب خواهد نمود تا بیشتر از بودجه خود خرید کنند.

به مشتریان خود نشان دهید که با کمک به آن­ها برای مرور اجناس داخل فروشگاه از لحاظ قیمت گرفته تا کالا­های انتخابی توسط کارمندان، قصد کاهش هزینه­ هایشان را دارید. اگر نمی­توانید از پس هزینه حمل و نقل رایگان برآیید، پایین آوردن حداقل مبلغ خرید مورد نیاز برای دریافت این نوع خدمات ویژه یک گزینه عالی به شمار خواهد رفت.

فراهم آوردن امکان پرداخت هزینه با چند روز تاخیر راه دیگری برای اذعان به وضعیت اقتصادی فعلی است. فقط مراقب باشید تا از تخفیف­ هایی که می­تواند مشتریان را بدهکار کند، بیش از حد استفاده نکنید. برای مثال، هیوندای از رسانه­ های اجتماعی برای ارائه پیشنهاد خود مبنی بر چشم پوشی از پرداخت مبلغ خرید برای خودرو­های منتخب به مدت ۹۰ روز بهره برد. به علاوه، این شرکت به مدت شش ماه اقساط مشتریانی که به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده بودند، را پرداخت نمود.

۳- سرمایه گذاری در روابط

با وجود رقبایی که تنها یک کلیک با شما فاصله دارند و هر روز محصولات بیشتری را به افراد معرفی می­کنند، امروزه ارزش و اهمیت تجربه مشتری به عنوان یک وجه تمایز، نسبت به گذشته بیشتر شده است. ضرورت روی آوردن به بازاریابی دلسوزانه از آن جهت احساس می­شود که برند­ها باید حس تقدم اعتماد بر آمار فروش را به مشتریان القا کنند. حمایت و پشتیبانی در سطح بین­المللی، چه قبل، چه حین و چه پس از خرید، راهی عالی برای نشان اثبات این موضوع به شمار می­رود که شما به عنوان یک برند به مخاطبانتان اهمیت می ­دهید و آنچه مهم است اعتماد مشتریانتان به شما می­باشد.

ارائه خدمات سریع، موثر و مودبانه راهی مطمئن برای متمایز ساختن برندتان از بقیه محسوب می­شود. با ایجاد امکان دسترسی آسان افراد به سرویس پشتیبانی از طریق کانال­های مختلفی نظیر چت، ایمیل، تلفن و حضور داخل فروشگاه، به مخاطبانتان نشان دهید که برای وقت و نگرانی­هایشان ارزش قائل هستید.

در ادامه از کانال­های بازاریابی خود برای برجسته ساختن مشارکت برندتان در امور عام المنفعه استفاده کنید. برند «کروگر» (Kroger) از رسانه­ های اجتماعی برای قدردانی از کارمندان خود کمک گرفت و هم راستا با این قبیل پیام­های تقدیر آمیز دست به انجام اقداماتی نظیر تمدید سیاست مرخصی استعلاجی و افزایش پاداش­ها زد. «کرفت هینز» (KraftHeinz) از کمک ۱۲ میلیارد دلاری به افراد و جوامع در سرتاسر جهان خبر داد.

به طور خلاصه بازاریابی دلسوزانه نشان می­دهد که برندتان برای مشتریان و جامعه خود اهمیت قائل است. این نوع بازاریابی همیشه ایده ای خوب، عملی و هوشمندانه در دنیای کسب و کار به شمار می­رود و ریشه دواندن اصل دلسوزی در شیوه بازاریابی زمینه پیشرفت و ترقی شما را فراهم خواهد کرد.

تیم­های بازاریابی باید همدلی را کانون پیام­های خود، از تبلیغات گرفته تا رسانه ­های اجتماعی و ایمیل، قرار دهند. این بدان معنی است که کشف روش کسب یک جایگاه کلیدی در دل جامعه را باید جایگزین تفکر کوتاه مدت و فروش به هر قیمتی کرد. بازاریابی دلسوزانه معنا و مفهومی به جز اتخاذ یک رویکرد هماهنگ ندارد که با کمک به مصرف کنندگان کاری می­کند تا ایمن بمانند و با احساس مسئولیت بیشتری پول خرج کنند. به این ترتیب دیگران نیز نشانه­ هایی از مشارکت برندتان در جامعه را مشاهده خواهند کرد.

چگونه به یک قهرمان هدف و اراده تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به برندی که برای همدلی، خیرخواهی، انسانیت و برقراری ارتباط ارزش قائل است و آن را از طریق اقدام برای بازاریابی نشان می­دهد، نه فقط راهی برای اثبات بقای برند در آینده به حساب می­آید بلکه تنها گزینه ­ای است که می­توان در سال ۲۰۲۱ آن را انتخاب کرد. با آمدن روز­های بهتر، مصرف کنندگان شرکت­هایی را که به آن­ها اعتماد کرده اند و در روز­های سخت به مصلحتشان اندیشیده اند را به یاد می آورند و به آن­ها پاداش خواهند داد.

www.brandingmag.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا