خبر

چهارمین کمپین وقت خوب قدردانی برگزار شد

کمپین مسئولیت اجتماعی برندهای “پریل و پرسیل” تحت عنوان “وقت خوب قدردانی” با هدف تقویت فرهنگ قدردانی و ایجاد توجه اجتماعی، همبستگی بیشتر و ارتباط بهتر افراد با یکدیگر در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ برگزار گردید. این کمپین با تمرکز بر تقویت احساساتی چون مهربانی و قدرشناسی، مثبت اندیشی و مثبت نگری در سطح جامعه با ایده پردازی و همراهی “آژانس ارتباط تصویر اشاره” در چهار سال اخیر اجرا شده است. این کمپین از معدود فعالیت‌های تبلیغاتی در ایران است که بطور مستمر در چندسال اخیر اجرا و به موفقیت‌های قابل توجهی بدست آورده است.

شکل گیری داستان کمپین وقت خوب قدردانی

داستان شکل گیری ایده کمپین وقت خوب قدردانی به چهارسال پیش بازمی‌گردد. زمانی که در سه ماه پایانی سال دوبرند پریل و پرسیل به منظور همراهی با مصرف کنندگان پروموشن‌هایی با تخفیف و هدایای ویژه برگزار می‌کردند. چنین برنامه‌هایی با هدف قدردانی از مصرف کنندگان در روزهای پایانی سال اجرا می‌شد. هدفی که پریل و پرسیل تصمیم به گسترش آن گرفته و سعی کردند در روزهای پایانی سال به عنوان دو برند قدردان از مصرف کنندگان و مخاطبانشان تقدیر کنند.

به مرور تصمیم گرفته شد کمپین گسترده‌تر شود و بخش احساسی آن تقویت و فرهنگ قدردانی با کمک دو برند رواج یابد. فرهنگی که گسترش آن باعث می‌شود، هم حال فرد قدردان و هم حال فرد تقدیرشده بهتر شود. بنابراین دو برند پریل و پرسیل سعی کردند، از زوایای مختلفی به مفهوم قدردانی نگاه کنند. زوایای که برخی از آنها از توجه و نگاه عموم جامعه دور افتاده‌اند. مفهومی زیبا که به گسترش احساس بهتر در جامعه کمک می‌کند.

این کمپین در چهارسال اخیر تکرار شده است. دو برند با تکرار کانسپت کمپین تصمیم دارند، بذر قدردانی را پرورش داده و تبدیل به درختی تنومند کنند. در واقع دو برند پریل و پرسیل فقط از مخاطبان نمی‌خواهند که قدردان باشند، این دو برند خودشان پا به میدان گذشته و برای گسترش مفهوم تلاش می‌کنند. مطمئنا کمپین تاثیرات بلندمدتی بر جامعه می‌گذارد و به تقویت جایگاه و محبوب برندها کمک بسزایی خواهد کرد.

پریل و پرسیل در جایگاه دو برند قدردان

امید بلاغتی مدیرخلاقیت از آژانس ارتباط تصویر اشاره درباره کمپین وقت خوب قدردانی گفت: از زمانی که کانسپت اولیه کمپین وقت خوب قدردانی شکل گرفت، چهارسالی می‌گذرد. این کمپین در دو فاز اجرا می‌شود. در بخشی از کمپین دو برند با برگزاری فروش ویژه و ارائه تخفیفات از همراهی مشتریانشان قدردانی می‌کنند. اما در فاز دیگر که مهم‌ترین بخش کمپین است و در این چندسال در فضای دیجیتال اکران شده، دو برند فعالیتی را در راستای مسئولیت اجتماعی اجرا می‌کنند. رسانه اصلی این بخش از کمپین اینستاگرام است

در نظر داشته باشید، برای کمپین ساختار ساده‌ای طراحی شده است. در این ساختار پریل و پرسیل در جایگاه دو برند قدردان قرار می‌گیرند که هر سال از کسانی که شایستگی قدردانی دارند، تقدیر کنند. این ساختار ثابت و هر سال بر اساس آن کانسپتی طراحی می‌شود. در واقع بخش اول و سوم کمپین ثابت و بخش دوم یعنی کسانی که شایستگی قدردانی هستند، تغییر می‌کند. این تغییر نیز به خاطر شرایط جامعه اتفاق می‌افتد. ما هر سال از کسانی که نقش مهمی در جامعه ایفا کرده و شایسته قدردانی هستند، تقدیر می‌کنیم.

 

بلاغتی در ادامه افزود: یک سالی از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و در همین سال سختی که پشت سر گذاشتیم، گروه‌های از مشاغل و طبقات اجتماعی بودند که به دلیل شغل و یا انتخاب انسانی نقش پررنگی در جامعه ایفا و چراغ امید را روشن نگه داشتند. سال ۹۹، در کمپین وقت خوب قدردانی از این گروه‌ها قدردانی شد. یکی از گروه‌های پررنگ در سال گذشته، کادر درمانی بود که بسیاری از برندها از جمله پریل و پرسیل به شکل‌های مختلف از آنها قدردانی کردند. برهمین اساس در کمپین وقت خوب قدردانی تصمیم گرفته شد این گروه محور اصلی نباشد و به سراغ گروه‌ها و مشاغلی برویم که حضور پررنگی در روزهای کرونایی داشتند اما کمتر دیده شدند. کسانی مانند: پیک‌های موتوری، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، نانواها و…. همچنین کسانی که به انتخاب خود و بر اساس وظیفه انسانی حضور پررنگی در جامعه داشتند، مانند: موزیسین‌هایی که به انتخاب خود برای تغییر روحیه بیماران و کادردرمان برنامه اجرا کردند، کسانی که برای سالمندان محله خرید می‌کردند. بنابراین در کمپین امسال از کسانی که چراغ امید و زندگی را روشن نگه داشتند، قدردانی شد.

رویکرد این کمپین مشارکت محور بود و در آن از مخاطبان درخواست شد تا کسانی را که شایسته قدردانی می‌دانند، را معرفی کنند.وقت خوب قدردانی کمپینی ست که بازخوردهای آن همواره مثبت بوده و مخاطبان وفادارانه و با علاقه این کمپین را دنبال کرده اند. وقت خوب قدردانی به سال ۹۹ محدود نشده و مخاطبان در سالهای آینده نیز خبرهای جالبی از آن را می‌شنوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا