ام بی ای نیوز: تعهد سازمانی، به شکل مستقیم به نوع ارتباط کارمندان با سازمانی که در آن مشغولند مرتبط است. به طور کلی ، کارکنانی که به سازمان خود متعهد هستند ، با سازمان خود ارتباط برقرار می کنند ، احساس می کنند که برای کار در این مقام بسیار مناسب هستند و احساس می کنند اهداف سازمان را درک می کنند. ارزش افزوده اینگونه کارمندان این است که آنها تمایل دارند در کار خود عزم بیشتری داشته باشند ، بهره وری نسبتاً بالایی از خود نشان دهند و در ارائه نظرات خود پیشگام تر از سایرین باشندچرا تعهد کارمندان مهم استکارکنان متعهد از طریق عزم ، حمایت فعال ، بهره وری نسبتاً بالا و آگاهی از کیفیت ، ارزش افزوده ای برای سازمان به ارمغان می آورند. همچنین احتمال رفتارهای اشتباه در این نوع افراد کم است. کارکنان متعهد رفتارهای مثبتی را در سازمان ها نشان می دهند و احتمالاً چشم انداز و اهداف سازمان را (چه از نظر حرفه ای و چه از نظر شخصی) در پیش می گیرند. کارمندان متعهد بسیار کمتر موقعیت فعلی خود را ترک می کنند. با توجه به ماهیت رقابتی فزاینده سازمان ها ، تعهد کارمندان به طور فزاینده نقشی اساسی در حفظ استعدادهای برتر بازی می کند.چگونه تعهد کارمندان را افزایش دهیم؟تحقیقات مختلف نشان داده است که چهار عامل بیشترین تأثیر را در سطح تعهد کارکنان دارند که عبارتند از: اهداف شفاف شرکت ، به دست آوردن انرژی از محل کار ، احساس سازگاری با شرکت و یک محیط کاری چالش برانگیز. برای کمک به شما در جهت افزایش تعهد کارمندان ، در بخش زیر چهار عامل تاثیر گذار که می توانند بر تعهد کارمندان تأثیر مثبت بگذارند ذکر شده است:اهداف شرکت را شفاف کنیدوضوح در مورد اهداف مورد نظر به کارمندان کمک می کند تا تصمیمات روزمره بهتری در محل کار خود بگیرند. کارمندان می دانند که هدف جمعی چیست و می توانند سهم خود را بر این اساس انطباق دهند. دانستن اهداف شرکتها به کارکنان کمک می کند تا کارایی موثرتری با یکدیگر داشته باشند و باعث اتلاف وقت و منابع نمی شوند. به این فکر کنید که سهم مثبت سازمان شما در جامعه چیست و این سهم را در تدوین هدف سازمانی بگنجانید. از جمله چگونگی سود شرکت شما برای جامعه در جذابیت بیشتر اهداف برای کارمندان کمک می کند.اطمینان حاصل کنید که مدیریت عالی در مورد اهداف روشن است و اینکه آنها بطور منظم این موارد را هم از طریق داخلی و هم از خارج با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به طور کلی هرچه هدف ساده تر باشد ، برقراری ارتباط و تلاش برای رسیدن به آن آسان تر است.به هر بخش / هر تیم اجازه دهید تا اهداف سازمانی را برای شکل گیری اهداف خود تفسیر کند. این امر همه چیز را خاص تر می کند و اهداف را قادر می سازد تا با یکدیگر همسو شوند. درمورد هرگونه پیشرفت و دستیابی به اهداف سازمانی خود مرتباً با کارمندان ارتباط برقرار کنید. انجام این کار روند دستیابی به اهداف را پر جنب و جوش می کند و همچنین در ایجاد انگیزه در کارمندان نیز کمک می کند.از طریق بازخورد عمل گرا ، مشارکت کارمندان را افزایش دهید. با استفاده از یک پلت فرم واحد ، می توانید داده های قابل اعتماد را جمع آوری کنید ، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و بینش ها را به اشتراک بگذاریکسب انرژی از محل کارکارکنانی که از کارشان انرژی می گیرند نسبت به خود احساس خوبی دارند و از انجام کارشان لذت می برند. جدا از تأثیر مثبت بر کارمندان، وقتی کارمندان از کار خود انرژی می گیرند سازمان ها نیز سود می برند. کارکنانی که از کار خود انرژی می گیرند به طور کلی بهره وری بالاتری دارند ، با همکاران بهتر کار می کنند و تمایل بیشتری به پیشرفت دارند، بنابراین بهتر است از تطابق مناسب بین کارمندان و کار آنها اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود عدم تطابق ، برای جبران شکاف باید کمک و / یا آموزش ارائه شود. در مورد عدم تطابق طولانی مدت ، باید تمام تلاش برای کمک به کارمندان در یافتن کار مناسب تر (چه در داخل و چه در خارج از سازمان) انجام شود.به پیشرفت کارمندان توجه کنید. مشاغل راکد با چالش های محدود باعث کاهش انرژی کارمندان از کارشان می شود. بنابراین بسیار مهم است که شغل کارمندان ، به عنوان مثال با گسترش دامنه کار ، تکامل یابد.درباره بزرگترین ناامیدی هایی که کارمندان با آن روبرو هستند بحث کنید، در محل کار، خود را به چالش بکشید و راه حل های خود را ارائه دهید. سرخوردگی ها، انرژی مصرف می کنند و پس از برطرف شدن ، هم رضایت کارمندان افزایش می یابد و هم انرژی افزایش می یابد.اطمینان حاصل کنید که فضای محیط کار خوب باشد. به روشنی موافقت کنید که چگونه می خواهید با یکدیگر رفتار کنید و در تیم سازی سرمایه گذاری کنید (به عنوان مثال یک روز بیرون ، یک ناهار با هم ، یک دوره آموزش مشترک و غیره)ایجاد احساس سازگاری در کارمندانچگونه می توانید به کارکنان کمک کنید تا احساس سازگاری کنند؟ اطمینان حاصل کنید که کارمندان در مورد هویت شرکت شفاف هستند. کارمندان تنها در صورتی که بدانند سازمان چه موضعی (مأموریت / چشم انداز) دارد و آنچه برای سازمان مهم است (استانداردها / ارزش ها) را احساس کنند که در سازمان خود احساس سازگاری می کنند. بنابراین سعی کنید که تجارب مشترکی را بین کارمندان ایجاد کنید ، زیرا احساس تعلق و مناسب بودن برای شغل را تقویت می کند. برخی از موثرترین فعالیتها، جلسات شخصی و همچنین رویدادهای گسترده شرکت است.کارمندان را در تصمیمات کل شرکت مشارکت دهید. این امر به اطمینان از پشتیبانی از تصمیمات و همچنین شفافیت افکار و احساسات کارمندان کمک می کند.تشویق مدیریت برای نشان دادن تعهد خود نسبت به کارکنان را در نظر بگیرند.محیط کار را به چالش بکشیدبه طور کلی ، کارمندان در کار به تنوع و چالش نیاز دارند. هنگامی که یک کارمند احساس می کند در شغل خود به چالش کشیده شده است انگیزه ذاتی ، لذت در کار و احساس موفقیت افزایش می یابد. به طور کلی ، کارکنانی که به چالش کشیده می شوند عملکرد بهتری دارند و در نتیجه تمایل بیشتری به ماندن در سازمان خود دارند. در ردبول ، کارمندان تشویق می شوند که ایده های خود را ارائه دهند. اینها ممکن است ایده هایی با تمرکز داخلی یا خارجی باشد. اگر ایده ، ایده خوبی باشد ، به کارمند مربوطه (به تنهایی یا با دیگران) آزادی داده می شود تا واقعاً آن را توسعه داده و عملی کند. انجام این کار احساس مسئولیت زیادی به کارمندان می دهد و آنها همچنین صاحب تبلیغ یا رویداد خود می شوند. بازخورد منظم بدهید. بازخورد سازنده درباره فرصت های بهبود می تواند چالش های زیادی ایجاد کند.به صراحت در ارزیابی و یا مصاحبه های مربوط به اجرا بحث کنید که آیا کار هنوز به اندازه کافی چالش برانگیز است. علاوه بر این ، درمورد اینکه کار برای کسی چالش برانگیز است و چگونه می توان آن را به بهترین شکل ادامه داد ، بحث کنید.اطمینان حاصل کنید که هر چند وقت یکبار ، کارمندان به سایر مناطق سازمان / بخش ها نگاه می کنند. غالباً مشاغلی که در یک بخش واگذار نشده اند ممکن است به عنوان یک چالش خوشایند برای اداره دیگر تلقی شود.
خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد