
فرصتهای کارآموزی در آژانسهای بازاریابی و تبلیغات آمریکا بهشدت کاهش یافته است. دادههای Live Data Technologies نشان میدهد از سال ۲۰۲۲ تاکنون موقعیتهای شغلی این صنعت ۱۱ درصد کمتر شده و در نتیجه جذب نیروهای تازهکار و کارآموزان نیز افت کرده است.
به گفته کارشناسان، فشار برای کاهش هزینهها و استفاده از هوش مصنوعی، باعث شده شرکتها کمتر به نیروهای تازه کار توجه کنند. جاستین رابرتز از آژانس Kepler میگوید: «اتوماسیون، فرصتهای سطح ورود را کاهش داده و تمرکز بر جذب مدیران و نیروهای ارشد بیشتر شده است.»
در همین حال، تقاضا برای کارآموزیهای بدون حقوق نیز پایین آمده است. آژانس Red Thread PR که پیشتر با موجی از متقاضیان روبهرو بود، امروز تنها دو کارآموز در هر دوره میپذیرد. آمار رسمی نیز نشان میدهد سهم جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله از نیروی کار این صنعت بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ از ۱۰.۵ درصد به ۶.۵ درصد رسیده است.
با این حال، برخی شرکتها مسیر متفاوتی را دنبال میکنند. Stagwell امسال ۱۵۰ کارآموز جذب کرده و Kepler از طریق برنامه آموزشی Kepler U بیش از ۳۰۰ نفر را وارد موقعیتهای تماموقت کرده است.