به مناسبت روز جهانی سندروم داون، کمپین «زنجیره استخدام» سعی در آگاهی بخشی جهانی دارد. پیام آن خطاب به کارفرمایان در سراسر جهان این است که استخدام یک فرد مبتلا به سندروم داون نه تنها زندگی فرد مورد نظر را تغییر میدهد بلکه میتواند یک حلقه بی عیب و نقص از فرصتهای جدید را برای همگان ایجاد کند. یک ترانه شاد به خوبی با محتوای ویدئو هماهنگ است. در صحنه نخست، زن جوانی به نام سیمون را در محل کار خود یعنی نانوایی میبینیم که مهارتهای خود را به مشتریان نشان میدهد. یکی از مشتریان نانوایی وکیلی است که تحت تاثیر تواناییهای خارق العاده زن قرار گرفته و به نوبه خود تصمیم میگیرد که با استخدام یک مرد جوان به او فرصت دهد تا خود را به دیگران ثابت کند. از این جا به بعد یک زنجیره واکنشهای مختلف شکل میگیرد. حضور مردان و زنان جوان در این ویدئو نشان میدهد که هرچه افراد مبتلا به سندروم داون در محل کار بیشتر دیده شوند، بیش از پیش ارزش و اهمیت آنها به عنوان کارمندانی مفید و موثر بر همگان مسجل خواهد شد.
به چالش کشیدن انتظارات کم و تعصبات فراوان منجر به خلق فرصتهای جدید برای استخدام افراد مبتلا به سندروم داون خواهد شد. در این روز موسسه غیر انتفاعی «Coordown» ضمن پذیرش چالش شیوع کرونا و بحران اجتماعی فعلی بر روی این واقعیت تاکید میکند که اشتغال نه تنها حقی است که باید فرصت آن به طور یکسان برای همه اعضای جامعه وجود داشته باشد، بلکه از مزایای فراوان آن نیز نمیتوان چشم پوشید. کارفرمایان باید در راستای تامین شرایط مورد نیاز برای استخدام افراد مبتلا به سندروم داون بکوشند. مشارکت شغلی به این نوع بیماران فرصت استقلال، کمک به جامعه، کسب درآمد، یادگیری مهارتهای جدید، ملاقات با دیگران و احساس ارزشمند بودن میدهد. هر فرد مبتلا به سندروم داون می تواند با توجه به تواناییهای خود شغل مناسبی را پیدا کند.در ادامه کم کم همه افراد جامعه وارد این چرخه خواهند شد.
کمپین «زنجیره استخدام» با همکاری آژانس خلاقیت «SMALL» و با حمایت بی نظیر شرکت فیلمسازی «ایندیانا پروداکشن» طراحی و اجرا گردید.